stotteren op de snelweg en soms uitvallen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2014 10:09 #1410538
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er hoort geen benzine in de
Er hoort geen benzine in de EZK te komen, ding heeft blijkbaar een vacuumaansluiting.
Enige mogelijkheid dat er benzine(damp) in komt is overdruk in het vaccuumsysteem door bijv een lekke inlaatklep of die te strak staat, of een regelklepje die de vacuum regelt.
Trek het slangetje bij lopende motor van de EZK en kijk of hij blaast. Tegen benzine kan een EZK niet.
Enige mogelijkheid dat er benzine(damp) in komt is overdruk in het vaccuumsysteem door bijv een lekke inlaatklep of die te strak staat, of een regelklepje die de vacuum regelt.
Trek het slangetje bij lopende motor van de EZK en kijk of hij blaast. Tegen benzine kan een EZK niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2014 17:14 #1410545
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik zal dat ook eens even
ik zal dat ook eens even bekijken, alleen betwijfel ik ten zeerste of mijn kleppen te strak staan. ik den kniet dat iemand ooit kleppen gesteld heeft aan die auto en je hoort ze nogal. ik ben wel van plan dit te gaan doen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2014 17:15 #1410546
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou het kunnen dat door een
zou het kunnen dat door een kapot vacuumknietje hij vasle lucht is gaan aanzuigen en de benzine dan kan gaan kruipen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2014 20:50 #1410555
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als de kleppen dieper in de zitting slijten wordt de speling krapper ipv ruimer. Als ze al lang niet gesteld zijn kan het dus goed zijn dat ze te krap staan. Gaat steeds sneller omdat de kleppen korter contact maken met de zitting omdat ze eerder en langer gelicht worden door de nokken. Hierdoor kunnen ze de warme minder goed afvoeren naar de zitting, worden ze warmer en slijten ze sneller.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2014 18:32 #1410603
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de Hall sensor is getest en
de Hall sensor is getest en deze werkt prima, ik heb net alles weer geinstalleerd en de motor draait weer. ik heb de fout nu niet kunnen opwekken. ik heb met warme motor aan alle draden zitten rammelen en de motor gaf geen krimp.
totdat ik het stekkertje van de schakelaar (fuel Shut off Solenoid) op het linkervoorspatbord lostrok. toen viel hij uit. dit ging ook vrij makkelijk. ik heb de schakelaar op een labvoeding getest en ook deze werkt prima.
dan rest louter de ezk zelf denk ik, of hebben jullie nog andere ideeen?
totdat ik het stekkertje van de schakelaar (fuel Shut off Solenoid) op het linkervoorspatbord lostrok. toen viel hij uit. dit ging ook vrij makkelijk. ik heb de schakelaar op een labvoeding getest en ook deze werkt prima.
dan rest louter de ezk zelf denk ik, of hebben jullie nog andere ideeen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2014 19:39 #1410605
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Off Topic maar
Ben wel benieuwd hoe je de Hall sensor hebt nagemeten, dit is toch het type dat de hall gever in de verdeler heeft zitten aan de voorkant van de auto ?.
Is het 1 meetwaarde of krijg je per magnetisch veld een meetwaarde of meet je alleen de opnemer ?.
Is het 1 meetwaarde of krijg je per magnetisch veld een meetwaarde of meet je alleen de opnemer ?.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2014 19:54 #1410606
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had laatst met mijn Rode
Ik had laatst met mijn Rode 740 hetzelfde probleem. Na veel omzwervingen kwam ik terecht bij een kapotte pakking bij de inlaatcollector.Je kan dat snel controleren door met startpilot onder aan de collector te spuiten. Gaat hij beter draaien, dan weet je dat daar het probleem zit.
Twee uurtjes ongeveer bezig om een nieuwe pakking te steken, maar resultaat is schitterend. Je vervangt terwijl natuurlijk ook de pakking van de carburator. En laat die Pierburg dan maar steken, werkt goed als er nergens valse lucht getrokken wordt,
Rudy
Twee uurtjes ongeveer bezig om een nieuwe pakking te steken, maar resultaat is schitterend. Je vervangt terwijl natuurlijk ook de pakking van de carburator. En laat die Pierburg dan maar steken, werkt goed als er nergens valse lucht getrokken wordt,
Rudy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2014 19:56 #1410607
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb de hele unit eraf
ik heb de hele unit eraf gehaald en thuis aan de meetapparatuur gehangen. 12 volt op de rode draad en de min aan de zwarte draad. daarna de oscilloscoop probe op de middenste draad en de min op min bijprikken. als ik dan de schijf ronddraaide kreeg ik een hele mooie blokgolf van 5 volt. frummelen aan de draadjes lieten het signaal niet wegvallen dus ik kan nu aannemen dat de sensor goed is.
de verdeler met hall gever zit bij mij achterop het blok aan de nokkenas. je moet dan de verdelerkap, rotor en bodemplaat eraf halen. eerst wel even een merkteken krassen zodat je de bodemplaat in de juiste hoek terugzet. de rotoras heeft twee excentrische nokken die maar op 1 wijze in de nokkenas kan vallen en dus altijd juist teruggeplaatst zal worden
de verdeler met hall gever zit bij mij achterop het blok aan de nokkenas. je moet dan de verdelerkap, rotor en bodemplaat eraf halen. eerst wel even een merkteken krassen zodat je de bodemplaat in de juiste hoek terugzet. de rotoras heeft twee excentrische nokken die maar op 1 wijze in de nokkenas kan vallen en dus altijd juist teruggeplaatst zal worden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2014 20:46 #1410612
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Okee
Lijkt mij ook nog wel eens intressant om mij te verdiepen in de electrotechniek en met name de oscilloscoop, 7 jaar geleden 1 weggegeven, wist niet hoe het werkte en was nogal een lomp ding, nu wel een beetje spijt van, maar waar laat je het.
Succes
Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2014 19:50 #1410684
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oke, ik heb weer aan mijn
oke, ik heb weer aan mijn volvotje lopen prutsen:
de ez118K eruit gehaald en geheel schoongemaakt met Isopropanol, alle benzineaanslag eruit geboend en het vacuumslangetje vervangen. hier en daar wat verdachte verbindingen gesoldeerd en de boel weer teruggebouwd.
verder heb ik een spanningszoeker aan de bobine vastgemaakt en op mijn dashboard vastgetaped en een diagnose led op het dashboard vastgebeund vanuit de geel/rode kabel op het linkervoorspatbord.
dan maar weer een stukje rijden en lekker toeren maken. het totaaluitvallen is uitgebleven, dit deed hij normaal minstens drie keer in diezelfde rit. meestal op de terugweg als hij lekker warm was.
wel kreeg ik een foutcode op de diagnose led, bij volgas en lekker doortrekken: namelijk een flitsje. volgens de boeken betekent dit dat de klopsensor de computer alarmeert en deze de ontsteking maximaal vervroegt.
daar rijzen de volgende vragen:
ik tank altijd euro 95, heeft een b230K euro 98 nodig?
het kan ook te lage brandstofdruk betekenen, dan toch die verdraaide pierbug de oorzaak? of is dat dan de pomp?
de ez118K eruit gehaald en geheel schoongemaakt met Isopropanol, alle benzineaanslag eruit geboend en het vacuumslangetje vervangen. hier en daar wat verdachte verbindingen gesoldeerd en de boel weer teruggebouwd.
verder heb ik een spanningszoeker aan de bobine vastgemaakt en op mijn dashboard vastgetaped en een diagnose led op het dashboard vastgebeund vanuit de geel/rode kabel op het linkervoorspatbord.
dan maar weer een stukje rijden en lekker toeren maken. het totaaluitvallen is uitgebleven, dit deed hij normaal minstens drie keer in diezelfde rit. meestal op de terugweg als hij lekker warm was.
wel kreeg ik een foutcode op de diagnose led, bij volgas en lekker doortrekken: namelijk een flitsje. volgens de boeken betekent dit dat de klopsensor de computer alarmeert en deze de ontsteking maximaal vervroegt.
daar rijzen de volgende vragen:
ik tank altijd euro 95, heeft een b230K euro 98 nodig?
het kan ook te lage brandstofdruk betekenen, dan toch die verdraaide pierbug de oorzaak? of is dat dan de pomp?
Moderators: Jerry Stam