stotteren op de snelweg en soms uitvallen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2014 13:14 #1102104
door V700 register
stotteren op de snelweg en soms uitvallen is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,
ik heb een heel vervelend probleem met mijn Volvo 740GL uit 1986. hij heeft een B230K motor met die fijne pierburg 2b5 carburatuer en een EZ118 ontsteking.
al een hele tijd wanneer je rijd en het maakt eigenlijk niet uit of het snelweg is of stad, hij stottert en valt soms spontaan uit. als ik dan terugschakel of even met het gas speel slaat hij weer aan.
gisteren was het zo erg dat ik maar 80 ben gaan rijden tussen de vrachtwagens om dan direct de vluchtstrook op te kunnen.
nu heb ik al de bobine en verdelerkap en rotor vervangen maar hij blijft het doen. vorige week viel hij uit in de stad en gaf daarna een enorme klap in de uitlaat en liep daarna weer.
nu heb ik op mijn bureau de EZ118 liggen, ik heb hem opengemaakt om te kijken of ik iets aan de elco's kan zien, nee dus. maar wat mij wel verontrust is dat hij enorm naar benzine stinkt en dat de connector nattig is. dit lijkt mij heel sterk dat hier brandstof mag komen uberhaupt.
ik heb laatste ook het vacuumknietje vervangen wat hier aan hoort te zitten omdat ook die gescheurd was.
wie kan mij hier mee helpen?
verder zou ik graag een stromberg carb willen plaatsen om de ellende van een pierburg uit te sluiten
ik heb een heel vervelend probleem met mijn Volvo 740GL uit 1986. hij heeft een B230K motor met die fijne pierburg 2b5 carburatuer en een EZ118 ontsteking.
al een hele tijd wanneer je rijd en het maakt eigenlijk niet uit of het snelweg is of stad, hij stottert en valt soms spontaan uit. als ik dan terugschakel of even met het gas speel slaat hij weer aan.
gisteren was het zo erg dat ik maar 80 ben gaan rijden tussen de vrachtwagens om dan direct de vluchtstrook op te kunnen.
nu heb ik al de bobine en verdelerkap en rotor vervangen maar hij blijft het doen. vorige week viel hij uit in de stad en gaf daarna een enorme klap in de uitlaat en liep daarna weer.
nu heb ik op mijn bureau de EZ118 liggen, ik heb hem opengemaakt om te kijken of ik iets aan de elco's kan zien, nee dus. maar wat mij wel verontrust is dat hij enorm naar benzine stinkt en dat de connector nattig is. dit lijkt mij heel sterk dat hier brandstof mag komen uberhaupt.
ik heb laatste ook het vacuumknietje vervangen wat hier aan hoort te zitten omdat ook die gescheurd was.
wie kan mij hier mee helpen?
verder zou ik graag een stromberg carb willen plaatsen om de ellende van een pierburg uit te sluiten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2014 19:48 #1410467
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hall gever vervangen
Hallo Menerik,
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad(heb een B230K Model,87) flinke klappen in de uitlaat en dergelijke. Ik heb de halgever door de Volvo dealer laten vervangen(slecht werk) en probleem verholpen.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad(heb een B230K Model,87) flinke klappen in de uitlaat en dergelijke. Ik heb de halgever door de Volvo dealer laten vervangen(slecht werk) en probleem verholpen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2014 20:09 #1410469
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat zou eventueel ook kunnen
dat zou eventueel ook kunnen ja. ik heb nu dankzij fred740 even naar het brandstofrelais gekeken en de contacten zijn lekker ingebrand en zitten ook scheef dus die ga ik eerst even vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2014 20:20 #1410470
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 vragen: Waar zit het
2 vragen: Waar zit het brandstofrelais en wat is de EZ118 die je op je bureau hebt liggen?
Ik wil dat zelf ook eens nakijken. Heb dan wel een B230F.
Sorry dat ik het onderwerp even onderbreek.
Ik wil dat zelf ook eens nakijken. Heb dan wel een B230F.
Sorry dat ik het onderwerp even onderbreek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2014 20:40 #1410471
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen brandstof relais met een B230K
Een b230K heeft een mechanische pomp op het motorblok dus geen relais nodig en ook geen zekering. Dit Is een carburateur motor!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2014 21:12 #1410472
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
@ Chris zit toch echt een groen brandstofrelais in allebij de 230K waar mee gereden wordt , groene relais eruit halen en hij doet toch echt niets meer .
Nr relais 898160 of 3523639
Zit ook bij de B200E hetzelfde groen brandstofpomp relais.
Nr relais 898160 of 3523639
Zit ook bij de B200E hetzelfde groen brandstofpomp relais.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2014 21:35 #1410473
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja er zit wel degelijk een
ja er zit wel degelijk een relais in en ik heb ook een mechanische pomp op het motorblok zitten maar ook nog een electrische in de tank. overigens is het nummer op mijn groene relais 898326.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2014 21:38 #1410475
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het relais zit in je
het relais zit in je zekering/relais kast achter de asbak in je middenconsole, die staat dan links. kan eigenlijk niet missen want het is de vierkante groene. de ronde kan allerlei kleuren hebben. die van mij is ook groen maar dit is een lamp defect relais en heeft niets met je brandstof te maken.
de ez118 is de ontstekingscomputer, in plaats van contactpuntjes in de verdelerkap zit deze computer boven je rempedaal. die bestuurt de onsteking met als sensoren een hall sensor op je nokkenas of krukas en een vacuumslang op je inlaatspruitstuk
de ez118 is de ontstekingscomputer, in plaats van contactpuntjes in de verdelerkap zit deze computer boven je rempedaal. die bestuurt de onsteking met als sensoren een hall sensor op je nokkenas of krukas en een vacuumslang op je inlaatspruitstuk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2014 17:47 #1410526
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vandaag heb ik op de sloop
vandaag heb ik op de sloop een nieuwe power stage gevonden (de vonkversterker) en geplaatst. ik heb niet het idee dat het veel doet. de motor start en loopt. rijden doet hij ook gewoon maar als je de motor in stilstand iets gas geeft dan loopt ie niet mooi rond. hij kucht een klein beetje. je ziet het ook aan het blok. er is dus nog steeds iets niet in orde. volgende week trek ik de zekeringkast eruit om te kijken of er contacten loszitten. het enige waar de fout dan nog in kan zitten omdat die nog niet vervangen zijn is het volgende:
losse contacten
Computer
Hall sensor
Bougiekabels
heel misschien kan het hikje nog best uit de carburateur komen. ik moet er snel maar een stuk mee gaan rijden om te kijken of hij no steeds compleet uitvalt
losse contacten
Computer
Hall sensor
Bougiekabels
heel misschien kan het hikje nog best uit de carburateur komen. ik moet er snel maar een stuk mee gaan rijden om te kijken of hij no steeds compleet uitvalt
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2014 18:18 #1410530
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Brandstof
De 740 van mijn ouders met carburateur had hetzelfde.
Bleek het brandstoffilter verstopt te zitten waardoor hij smoorde...
Sloeg ook zomaar af onder het rijden.
Daarna niet meer.
Groeten,
Gerben
Bleek het brandstoffilter verstopt te zitten waardoor hij smoorde...
Sloeg ook zomaar af onder het rijden.
Daarna niet meer.
Groeten,
Gerben
Moderators: Jerry Stam