euro 95 en bijmenging met bioethanol (E10)

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2014 22:19 #1409461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ethanol enzo......
Ethanol tast kunststof en rubber aan en is een oplosmiddel en kan leiden tot problemen met rubberen slangen, o-ringen, afdichtingen en pakkingen. Brandstofsysteemcomponenten gemaakt van messing, koper en aluminium kunnen oxideren doordat ethanol water ontrekt aan de lucht. Het water condenseert in de tank en zakt naar de bodem wat een slechte start kan veroorzaken.
Als je in 3 weken Frankrijk 3 keer E10 tankt zal het allemaal wel meevallen, maar een aantal jaar of 30000 km is toch anders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2014 22:42 #1409463 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Aangetast
De tank is van kunststof, mankeerde niks.
Pomp, slangen filter en regelaar ook allemaal van kunststof, opgezwollen.....uit model.
Wat ik wil zeggen; het kan wel verleidelijk zijn om de goedkopere rommel te tanken, maar ik
was toch mooi een dikke € 600,00 verder aan onderdelen (arbeid doe ik zelf, derhalve niet mee gerekend)
Dus of het onder de streep zo goedkoop is betwijfel ik.
Huur en lease auto's kunnen natuurlijk wel gewoon dat spul tanken.......................

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2014 21:02 #1409509 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic e10
Hier staat ook iets
www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/auto/volvo/
of je het moet geloven ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2014 22:08 #1409511 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Helaas
Hallo ffluche
Het klopt niet.  Ik heb al in 2006 bij Volvo Nederland nagevraagd of mijn auto (Volvo 945 modeljaar 1991, B234F) geschikt is (te maken) voor E85.  Het antwoord was (kort samengevat): Niet voor E50 en niet voor E85.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2014 08:40 #1409525 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic E10
E10 gaat prima.
Euro 98 tanken is IMO onzin, of je moet een heftig getunede wagen hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2014 09:04 #1409528 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hangt ervan af
Tja, wat is heftig getuned? Volvo heeft in het verleden zelf ook auto's uitgebracht die aan hoogoctanige benzine behoefte hadden: wie herinnert zich de B18b's en B20b's uit de jaren 60 die hier zo moeilijk af te stellen waren? De oorzaak daarvan was, dat ze eigenlijk 100 octaan nodig hadden: in Zweden en Engeland verkrijgbaar, hier bleef het bij 98.
Iets dergelijks geldt waarschijnlijk ook voor de B23E en B230E, met continu injectie en scherpe nokkenas. De B230FB met een vrijwel even scherpe nokkenas heeft een veel intelligenter injectiecomputer, met lambdasensor en klopsensor, en kan daardoor bijregelen. Voor auto's van na pakweg 1990 klopt je stelling daarom wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD