Oliedom of oliewijsheid
- André Struis
- Nieuw lid
-
Tussen de regels door werd ons verteld dat er heel veel emotie en marketing rondom comerciële smeer olie hangt.
Ik praat over de jaren '70-80.
Hij vertelde dat er toen al auto's rond reden (op proef/test fase) die al probleemloos meer dan 100 000 Km met dezelfde motorolie deden.
Mercedes was de eerste; De Actros, olie verversen om de 180 000 Km (wel onder de meest gunstige omstandigheden)
Niet lang daarna werd in Dld. de vluchtstrook omgedoopt tot "Das Actros spoor"..... (grapje)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gaat per 4 liter voor een prima prijs.
Gaat bij mij in de volvo's , de Peugeot , de Mazda en de Yamaha. En sinds kort ook in de zitmaaier met 13.5 pk briggs & straton 4 takt motor.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als je om wat voor reden dan ook geen olie wil verversen, verwissel je filter dan tenminste wel..............A_A schreef : Tja, mijn filter gaat ook al weer 120000 km mee. Wel gaat er af en toe een lampje branden op mijn dashboard wat mij zegt dat het binnenkort weer eens tijd wordt om er wat olie bij te gooien. .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zal inderdaad eens het filter wisselen.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Of lekt tie zo?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Snap zowieso niet dat men bezuinigd op olie verversen met filter.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als je met vuile handen in een bak met schone olie gaat zitten wroeten, worden ze schoon!
Vlgs m'n vader (83); vroeger had je geen garage zeep, wij waste onze handen altijd met Trafo olie..............
Die rommel is uit de handel genomen, omdat het zwaar kanker verwekkend zou zijn........
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Frits, vertel daar eens wat meer over!FritsDeJ schreef : Zo als ik ooit leerde op cursus Tribologie is op gegeven moment de reinigende werking op van de motorolie.
Snap zowieso niet dat men bezuinigd op olie verversen met filter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet of ik nog de boeken heb.
Zo ja zal ik het voor je opzoeken.
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
(Austin Morris, 2 x Ford Granada station, Renault 21 station, 2CV, Citroën Visa, Volvo 740 Estate, 12 jaar mee gereden).
Ze zijn altijd door andere oorzaken van de weg verdwenen. Overigens blijft de Volvo verreweg de favoriet, die had ik eerder moeten hebben.
Mijn huidige baksteen heeft vlak voor de aankoop, 1,5 jaar geleden, nog een grote beurt gehad.
Ik ga daar echt geen nieuwe olie meer in laten gooien.
www.volvo850forum.nl/index.php/topic,37736.15.html
Ik vraag me ook ernstig af of de rotzooi in dat filter van dat aangedragen bovenstaande voorbeeld, in een ander draadje, nu wel echt komt door het niet verversen van de olie.
Even naar beneden scrollen voor een werkelijk te goor oliefilter.