Startproblemen - motor lijkt geen benzine te krijgen. Oorzaak gevonden - brandstofpomp vervangen.

• Robert Geurts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2014 12:00 #1404864 door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic eerst nieuw relais proberen

Piet22 schreef : Het kan inderdaad zijn dat het brandstofrelais een overgangsweerstand heeft waardoor de spanning op de pomp te laag is. Ik zou eerst het relais vervangen en een keer of 10 starten. Als de motor dan bij alle 10 goed start kan je wel veilig aannemen dat het probleem het relais was.
Piet

Ik hoop inderdaad dat vanavond het nieuwe relais op de deurmat ligt, dan kan ik dat proberen. De pomp mag ik terugbrengen als het inderdaad met een nieuw relais opgelost is.
Groet,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Robert Geurts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2014 21:34 #1404890 door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic Sleutel omdraaien en starten!
Vandaag is de DHL aan de deur geweest met een relais, maar ik was natuurlijk werken.

Dan maar de stoute schoenen aangetrokken en aan de slag. Met de duidelijke handleiding hier op de site de brandstofpomp vervangen. Ging eigenlijk best wel soepel. Een enkel slangeklemmetje was erg slecht bereikbaar en de pompunit zat errug vast in de tankopening.

De pomp zelf vervangen was een eitje en ook de boel terugplaatsen was in een minuutje gebeurt. Alles zorgvuldig weer aansluiten en testen maar.

Heeeeele grote grijns, meteen starten en lekker lopen. Voor de lol heb ik nog een stuk of tien keer de motor gestart.

Dank voor jullie reacties, wat een heerlijk forum is dit toch. En nu genieten van een biertje.

Groet,

Robert

Ps. Was overigens 3 uur werk inclusief alle gereedschap klaarzetten en alles opruimen

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2014 22:18 #1404894 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Netjes!
Netjes hoor!
Piet

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC