OPGELOST Volvo 740 GL B230K start niet, bougie nat en zwart, blok draait wel, benzinelucht...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2014 16:40 #1404984 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de heldere
Bedankt voor de heldere antwoorden, hier kan ik iets mee. Als ik het dus goed begrijp kunnen de oorzaken zijn:

Mechanische pomp stuk of een lek in dat rubberen slangetje. De tank zit denk ik een kwart vol.
Groene relais valt dus af omdat de auto ook zou moeten starten zonder?

In het benzinefilter tussen de pomp en de carburateur komt wel een heel klein pootje benzine te staan wanneer ik probeer te starten, het borrelt dan hevig maar gebeurt verder niks mee, het komt niet tot aan de carburateur.
Het lijkt alsof hij veel te weinig pompt of niet genoeg druk kan opbouwen om het naar boven te krijgen.

Mechanische pomp stuk of een vacuumprobleem?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2014 19:53 #1404996 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgorde
het lek van het slangetje in de tank is makkelijk uit te sluiten, gewoon de tank volgooien. Helpt dat niet dan zou ik daarna toch eens proberen of de auto met remmenreinigen/startpiloot wil starten. Als ie dan wel start zou ik de mech pomp verdenken.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2014 19:54 #1405024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij start!
Met een bijna volle tank start de auto inderdaad!
De gouden tip kwam van Rob Hiemstra.
Volgende week de pomp maar eens bekijken. Heb de how-to inmiddels van 't forum geplukt.

Dankzij het niet starten van de auto mooi wel nieuwe pakkingen bij de inlaat en carburateur, nieuwe vaccuumslangetjes en nieuwe bekabeling in de motorruimte, alsmede een doorspoelbeurt aan het koelsysteem en nieuwe koelvloeistof.

Iedereen die mee dacht, bedankt hier voor.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC