koelvloeistof blijft koud
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2014 20:27 #1403534
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sensor
bedankt voor alle reacties:
het rubber zit er goed om,
kappotte meter lijkt me niet waarschijnlijk, hij komt wel eens in het midden, en gisteren op de heenweg stond ie keurig in het midden.
sensor zou natuurlijk wel kunnen. de slang naar de radiateur wordt wel warm, oftie echt heet wordt moet ik maar eens checken.
doorspoelen vraag ik me af. elke keer als ik de thermostaat gewisseld heb, zat ie potdicht. als er rotzooi in had gezeten waardoor die open bleef staan had ik dat wel moeten zien toch.
er heeft in het verleden idd lpg ingezeten, maar tot voor kort had ik nergens last van. motor kwam lekker snel op temperatuur en meter stond altijd kaarsrecht omhoog. bij -20 en bij +40 C.
straks eens een rondje rijden om te kijken of de slang naar de radiateur heet wordt. als dat het geval is gaat er een andere sensor in. kijken of dat het is.
Lennert
het rubber zit er goed om,
kappotte meter lijkt me niet waarschijnlijk, hij komt wel eens in het midden, en gisteren op de heenweg stond ie keurig in het midden.
sensor zou natuurlijk wel kunnen. de slang naar de radiateur wordt wel warm, oftie echt heet wordt moet ik maar eens checken.
doorspoelen vraag ik me af. elke keer als ik de thermostaat gewisseld heb, zat ie potdicht. als er rotzooi in had gezeten waardoor die open bleef staan had ik dat wel moeten zien toch.
er heeft in het verleden idd lpg ingezeten, maar tot voor kort had ik nergens last van. motor kwam lekker snel op temperatuur en meter stond altijd kaarsrecht omhoog. bij -20 en bij +40 C.
straks eens een rondje rijden om te kijken of de slang naar de radiateur heet wordt. als dat het geval is gaat er een andere sensor in. kijken of dat het is.
Lennert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2014 02:40 #1403546
door V700 register
Het vervelende is dat het systeem helemaal vlekkeloos heeft gewerkt, dus inderdaad lastig zoeken. Hopelijk vind je snel de oplossing. En anders zou ik 'm inderdaad toch spoelen:- aftappen en doorblazen zodat alle koelvloeistof eruit is- heel goed en krachtig spoelen met leidingwater- eventueel goed afvullen met leidingwater inclusief cleaner en gebruiken volgens gebruiksaanwijzing- weer goed aftappen en heel goed spoelen- doorblazen- gefilterd gebruikte of gewoon nieuwe koelvloeisof er behoedzaam ingieten- warm laten draaien (kachel zal pas een tijdje later goed warm worden), afkoelen en aftoppen
[EDIT: ik praat Adrian na geloof ik ]
Succes weer...
Beantwoord door V700 register in topic Troep
Je zult verbaasd (kunnen) staan als je ziet hoeveel rotzooi er uit een koelsysteem kan komen. Afgezien van het wel of niet gebruiken van een 'cleaner' kan (en zal?) er van alles in je systeem rondzweven. Grootste kanshebber daarbij is in dit geval denk ik je nieuwe radiateur; toen ik mijn nieuwe radiateur vóór montage doorspoelde met gewoon leidingwater, kwam het er absoluut niet meteen glashelder uit. Wie weet is er een troepdeeltje uit je nieuwe radiateur in je thermostaat blijven zitten of gaan zwerven?leonardus schreef : ...doorspoelen vraag ik me af. elke keer als ik de thermostaat gewisseld heb, zat ie potdicht. als er rotzooi in had gezeten waardoor die open bleef staan had ik dat wel moeten zien toch...
Het vervelende is dat het systeem helemaal vlekkeloos heeft gewerkt, dus inderdaad lastig zoeken. Hopelijk vind je snel de oplossing. En anders zou ik 'm inderdaad toch spoelen:- aftappen en doorblazen zodat alle koelvloeistof eruit is- heel goed en krachtig spoelen met leidingwater- eventueel goed afvullen met leidingwater inclusief cleaner en gebruiken volgens gebruiksaanwijzing- weer goed aftappen en heel goed spoelen- doorblazen- gefilterd gebruikte of gewoon nieuwe koelvloeisof er behoedzaam ingieten- warm laten draaien (kachel zal pas een tijdje later goed warm worden), afkoelen en aftoppen
[EDIT: ik praat Adrian na geloof ik ]
Succes weer...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2014 20:42 #1403704
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost!?
Nou, de problemen lijken opgelost. gisteren het hele systeem afgetapt, gereinigd, doorgespoeld en voorzien van verse koelvloeistof. Rommel die er uitkwam viel mij nog wel mee. we wat gruis en het water (met reinigingsmiddel) was donker geworden, maar geen grote vlokken of stukken. daarnaast de temperatuursensor vervangen. die was ook verdacht, omdat de tempmeter de dag ervoor ook reageerde op de spanning. even contact er af en er weer op en het koelwater was ineens warmer.
maar goed. gisteren stukje gereden en vandaag weer. motor komt mooi snel op temperatuur en de meter blijft keurig in het midden staan.
Bleek dus een combinatie van thermostaat en tempmeter te zijn.
maar goed. gisteren stukje gereden en vandaag weer. motor komt mooi snel op temperatuur en de meter blijft keurig in het midden staan.
Bleek dus een combinatie van thermostaat en tempmeter te zijn.
Moderators: Jerry Stam