koelvloeistof blijft koud
- V700 register
- Nieuw lid
-
De ring zit er goed om, das het probleem niet. En voorheen stond de naald altijd keurig in het midden. Ik schroef dr maar eens een nieuwe in denk ik.
ben benieuwd of daarmee het probleem is opgelost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
iemand nog een idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
-zit je nwe termostaat wel goed?
-gaat je kachel kraan wel goed dicht?
-Werkt je waterpomp wel goed?
Bij mij werkt alles wel goed, kachel wordt binnen een paar 100 meter warm, binnen enkele kilometers is de motor op temperatuur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tja, dan is het vertrekpunt idd ok wel handig om te vermelden. Ongeveer 25 kilometer vanaf Zwolle denk ik?
De kachelkraan zit goed dicht, althans, er komt lekkere koude lucht uit de blowers (geen airco). zal van de week eens kijken of de retourslang koud blijft, maar ik verwacht daar eerlijk gezegd geen probleem.
Thermostaat zit wel goed volgens mij. Hoe zou die fout kunnen zitten? die kan er maar op 1 manier in toch? zit mooi in het huis met het waselement richting de motor.
Waterpomp zou kunnen, maar zou de motor dan juist niet heet moeten worden bij onvoldoende doorstroming?
Zoals jij het beschrijft was het bij mij voorheen ook. kacheltje werd lekker snel warm en motor kwam goed op temperatuur, ook bij erg koud weer.
Groeten,
Lennert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb hier pas ook de radiateur vervangen, samen met de kachelkraan, maar dan op een 960-2. Geen gekke problemen daarna. (Wel het hele systeem doorgeblazen op veschillende punten (ook bij kachelkraan) waarbij je denkt dat het systeem leeg is na 'aflaten' maar er dan toch nog ergens een litertje of twee verborgen zit.)
Kan het niet gewoon je temperatuursensor zijn? Alle slangen inderdaad warm nadat de thermostaat geopend is geweest? En zit er misschien nog iets met een losgeschoten vacuümslangetje waardoor er iets niet wordt aangestuurd? Ik bedenk ook maar wat... (omdat de kachelkraan door een vacuümslangetje wordt gestuurd).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Het systeem zou goed moeten werken na al je pogingen. Ik denk dat er ergens nog wat rommel in je koelvloeistof blijft zweven wat de sluiting van de termostaat blokkeert. Alle koelvloeistof eruit en zeven. Radiateur eruit en doorspoelen, kachelradiateur met tuinslang in tegengestelde richting doorspoelen. Dan hele systeem nog een keer goed doorspoelen met water.leonardus schreef : Ik had er nog een liggen, dus die er maar in. met het losnemen bleek het rubber helemaal gaar. wil ik de slang losnemen van de radiateur, breekt me de aansluiting op de radiateur af %$#^&*.
Vervolgens oude koelvloeistof er weer in, indien nog helder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Vaak wordt dan de kachelleiding afgetapt wat voor een altijd stromend circuit zorgt. Dit kan er voor zorgen dat er een "by pass" is van de koude naar de warme kant. Dan zet je de thermostaat buiten spel.
En even kieken of de sensor of je meter zelf niet stuk zijn.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.