koelvloeistof blijft koud

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2014 21:15 #1402979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat wordt een nieuwe
bedankt voor de reacties.
De ring zit er goed om, das het probleem niet. En voorheen stond de naald altijd keurig in het midden. Ik schroef dr maar eens een nieuwe in denk ik.
ben benieuwd of daarmee het probleem is opgelost.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2014 20:07 #1403481 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic never ending....
Nou ja. gisteren een nieuwe thermostaat geplaats. en vandaag even heen en weer naar dronten. op de heenweg kwam de motor na een kilometer of 10 op teperatuur. vond het wel wat lang duren, langer dan voorheen, maar ok. zal wel. op de terugweg weer het oude probleem. naald blijft op 1/4 staan.

iemand nog een idee?

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2014 23:13 #1403496 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Dronten...
Ik weet natuurlijk niet hoe ver je moet rijden vaneer je in Dronten bent....................
-zit je nwe termostaat wel goed?
-gaat je kachel kraan wel goed dicht?
-Werkt je waterpomp wel goed?
Bij mij werkt alles wel goed, kachel wordt binnen een paar 100 meter warm, binnen enkele kilometers is de motor op temperatuur.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2014 10:11 #1403505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 25 kilomters
Hoi Andre
Tja, dan is het vertrekpunt idd ok wel handig om te vermelden. Ongeveer 25 kilometer vanaf Zwolle denk ik?
De kachelkraan zit goed dicht, althans, er komt lekkere koude lucht uit de blowers (geen airco). zal van de week eens kijken of de retourslang koud blijft, maar ik verwacht daar eerlijk gezegd geen probleem.
Thermostaat zit wel goed volgens mij. Hoe zou die fout kunnen zitten? die kan er maar op 1 manier in toch? zit mooi in het huis met het waselement richting de motor.
Waterpomp zou kunnen, maar zou de motor dan juist niet heet moeten worden bij onvoldoende doorstroming?
Zoals jij het beschrijft was het bij mij voorheen ook. kacheltje werd lekker snel warm en motor kwam goed op temperatuur, ook bij erg koud weer.

Groeten,
Lennert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2014 10:26 #1403506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rubber
Rubbertje rondom de thermostaat heb je ook goed? In de binnenomtrek van het rubber zit een gleuf, de ran de thermostaat moet daar in vallen. Ik heb m wel eens fout gemonteerd (rubber aan de kant van het blok, of aan de kant van het thermostaat huis, hoe precie ben ik vergeten) en dat had wel invloed op de tijd/afstand die nodig was om op temperatuur te komen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2014 10:32 #1403507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien....
Misschien kapotte meter of sensor of stekker van sensor?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2014 10:33 #1403508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, eehhh
Tja, eehhh, denkdenk...
Heb hier pas ook de radiateur vervangen, samen met de kachelkraan, maar dan op een 960-2. Geen gekke problemen daarna. (Wel het hele systeem doorgeblazen op veschillende punten (ook bij kachelkraan) waarbij je denkt dat het systeem leeg is na 'aflaten' maar er dan toch nog ergens een litertje of twee verborgen zit.)
Kan het niet gewoon je temperatuursensor zijn? Alle slangen inderdaad warm nadat de thermostaat geopend is geweest? En zit er misschien nog iets met een losgeschoten vacuümslangetje waardoor er iets niet wordt aangestuurd? Ik bedenk ook maar wat... (omdat de kachelkraan door een vacuümslangetje wordt gestuurd).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2014 10:40 #1403510 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachelkraan
De kachelkraan wordt alleen bij airco aangestuurd via vacuum, bij niet-airco is het met een kabeltje. TS heeft geen airco en dus een "mechanische" kachelkraan.Voelen of de slang op het thermostaathuis warm wordt is misschien wel de beste test?

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2014 10:52 #1403511 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic even goed doorspoelen

leonardus schreef : Ik had er nog een liggen, dus die er maar in. met het losnemen bleek het rubber helemaal gaar. wil ik de slang losnemen van de radiateur, breekt me de aansluiting op de radiateur af %$#^&*.

Het systeem zou goed moeten werken na al je pogingen. Ik denk dat er ergens nog wat rommel in je koelvloeistof blijft zweven wat de sluiting van de termostaat blokkeert. Alle koelvloeistof eruit en zeven. Radiateur eruit en doorspoelen, kachelradiateur met tuinslang in tegengestelde richting doorspoelen. Dan hele systeem nog een keer goed doorspoelen met water.
Vervolgens oude koelvloeistof er weer in, indien nog helder.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2014 11:15 #1403512 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic LPG
Zit er LPG in? Of heeft dat erin gezeten?

Vaak wordt dan de kachelleiding afgetapt wat voor een altijd stromend circuit zorgt. Dit kan er voor zorgen dat er een "by pass" is van de koude naar de warme kant. Dan zet je de thermostaat buiten spel.

En even kieken of de sensor of je meter zelf niet stuk zijn.

Groeten,
Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC