Welke benzine vindt ie het lekkerst?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2014 12:27 #1400056
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oktaangehalte
In Slovenie heb ik er eens benzine met -als ik me goed herinner- 105 oktaan ingekieperd. Leekr klopvast en meer trekkracht in de bergen dacht ik bij mezelf. Daarop liep ie voor geen meter. Rauw geluid en niet veel meer trekkracht.
Het verhaal over hogere turbodruk - hoger oktaangehalte in benzine nodig tegen pingelen - minimaal euro 98 of lpg - staat dus haaks op mijn ervaring (tot nu toe).
Geen last van opgeloste leidingen of kapotte brandstofpomp (tot nu toe)
Maar ik kan me niet voorstellen dat niemand eenzelfde ervaring heeft gehad want het valt echt op.
Groet, Ad
Het verhaal over hogere turbodruk - hoger oktaangehalte in benzine nodig tegen pingelen - minimaal euro 98 of lpg - staat dus haaks op mijn ervaring (tot nu toe).
Geen last van opgeloste leidingen of kapotte brandstofpomp (tot nu toe)
Maar ik kan me niet voorstellen dat niemand eenzelfde ervaring heeft gehad want het valt echt op.
Groet, Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2014 13:02 #1400057
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 91
Ik heb mijn mijn B230Ftmet plus kitje wel eens -per ongeluk- 91 RON getankt in Duitsland, en vervolgens 400 km met 6 man en een Skikoffer 160 geramd over de A7. Ik kwam er pas achter dat het 91 RON was toen ik op het bonnetje keek waarom er zoń groot prijsverschil was bij de volgende pomp.
Het is dus niet gezegd dat 98 of 102 beter is voor je auto. Maar als hjj het er goed op doet, waarom zou je het niet doen?
Het is dus niet gezegd dat 98 of 102 beter is voor je auto. Maar als hjj het er goed op doet, waarom zou je het niet doen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2014 22:44 #1400132
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Een motor gaat echt niet zomaar pingelen hoor, dan moet je echt wel aan de max van het vermogen en/of koppel gaan "zitten". Daarnaast zijn onze Volvo's nog zo ingericht dat de software voortijdig ingrijpt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2014 12:28 #1400400
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In Leerdam kan ik bij de
In Leerdam kan ik bij de Agros Blue One 95 tanken met 15% ethanol, iemand daar ervaring mee?? Wil het in mijn aanstaande 940 LPT van begin 96 gaan mikken, toch wel wat goiedkoper dan de Total Excillium die ik in gedachte had.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2014 14:00 #1400411
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een paar jaar op E85
Ik heb een paar jaar op E85 gereden met mijn 760, geen problemen met slangen etc. Auto was vele malen feller. Alleen toch gedoe met koud starten en het verbruik dat hoog was. Ik had hiervfoor wel andere injectoren gemonteerd en ik kon de brandstoftabel van LH wijzigen om acceleratieverrijking etc. meer in lijn te krijgen voor E85. Nooit zomaar in je auto gooien dus.
Tuners hebben tegenwoordig heel graag E85, de verschillen in klopvastheid kan bij bepaalde motoren tientallen pk's extra opleveren.
Tuners hebben tegenwoordig heel graag E85, de verschillen in klopvastheid kan bij bepaalde motoren tientallen pk's extra opleveren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2014 12:37 #1401635
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic E10 zou ik links laten
E10 zou ik links laten liggen, benzine is al veel schraler geworden de afgelopen 30 jaar. En wordt alleen maar erger, dus als je voor die paar cent verschil gewoon nog 95 kunt krijgen, tank dat vooral. Ik vind de motor er veel blikkeriger door klinken, dus schraler.
En tis niet de motor die er echt last van heeft, de smering van de brandstofpomp is nagenoeg weg. Defecte brandstofpomp is business nr 1 de laatste jaren. Kennis van me is een sloopeigenaar en dat is toch wel het onderdeel waar het meeste om gevraagd wordt. Dat was 15 jaar terug wel anders. Zelfde met banden, weet even de term niet, maar door al die verkeersdrempels zijn banden veel sneller op, en dan niet eens het profiel. Maar het materiaal. wat de band stevig houdt wordt slap. Dit fenomeen zag je 20 jaar geleden ook amper.
En tis niet de motor die er echt last van heeft, de smering van de brandstofpomp is nagenoeg weg. Defecte brandstofpomp is business nr 1 de laatste jaren. Kennis van me is een sloopeigenaar en dat is toch wel het onderdeel waar het meeste om gevraagd wordt. Dat was 15 jaar terug wel anders. Zelfde met banden, weet even de term niet, maar door al die verkeersdrempels zijn banden veel sneller op, en dan niet eens het profiel. Maar het materiaal. wat de band stevig houdt wordt slap. Dit fenomeen zag je 20 jaar geleden ook amper.
Moderators: Jerry Stam