Welke benzine vindt ie het lekkerst?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou viel me op dat mijn 940 lpt daar veel lekkerder op loopt. Hij trekt veel(!) harder en loopt ook veel mooier. Het lijkt wel of ie dit goedje liever heeft dan de Nederlandse Euro 95. Ik rijd wel met chips en turbodruk op 0.8 bar middels een mbc. Iemand ook deze ervaring? Zorgt de ethanol voor een beter mengsel? (kklopvaster ofzo)
Het gaat me te ver om iedere week naar Duitsland te gaan voor een volle tank maar als ik bij de grens woonde wist ik het wel. Mocht de benzine daar ook nog es duurder zijn want dit scheelt een slok! Ook in verbruik. (1 a 1,5 km meer per liter)
Groet, Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet niet of het mengsel is aangepast om zo weer op 95 uit te komen of dat het dus hoger uitkomt dan normale euro95 (met 5% ethanol), namelijk 96,3.
Dat zou het misschien kunnen verklaren.
Misschien zijn er hier scheikundigen die het weten.
Overigens is volgens diverse sites elke Volvo vanaf 1976 geschikt voor E10, maar ik tank toch liever 98 Ultimate van de BP.
Of als je toch in Duitsland bent, zou ik voor de 100 octaan gaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het kan zijn dat je klopsensor ingrijpt bij 95 en een druk van 0,8? Dan heb je dus minder vermogen omdat de ontsteking later wordt gezet?. Met E10 heb je hogere klopvastheid.....octaan dus.
Of je auto die alcohol leuk vindt en of je problemen krijgt met aluminium onderdelen weet ik niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aral 102 zorgt er voor dat het motormanagement niet te veel hoeft bij te regelen vanwege het kloppen. Bij 102 is namelijk van kloppen geen sprake meer. Volgens mij haal je dan gewoon meer kilometers uit 1 liter. Het prijsverschil wordt dan daardoor weer overbrugd. Meer plezier voor hetzelfde geld, dus...
Groet, Lieme Huib
- André Struis
- Nieuw lid
-
Bij m'n motorfiets brandstofpomp, slangen enz enz opgevreten in de tank................LHOsinga schreef : Ik heb het idee dat ze bij 95 van alles toevoegen om het zo goedkoop mogelijk te kunnen aanbieden. Aral 102 zorgt er voor dat het motormanagement niet te veel hoeft bij te regelen vanwege het kloppen.
Dat komt niet van "Benzine" lijkt mij.
NB bouwjaar 2009, dus hij zou tegen die nieuwe soorten benzine moeten kunnen, vlgs de dealert ook.
Nieuwe pomp erop incl slangen enz, nu weer per ongeluk op het achterwiel in z'n drie..
<a href="">
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tja... ben zelf ook best een "gekkie", maar hier maak je de motorrijders scene natuurlijk niet populair mee André.struis schreef : Bij m'n motorfiets brandstofpomp, slangen enz enz opgevreten in de tank................
">
Dat komt niet van "Benzine" lijkt mij.
NB bouwjaar 2009, dus hij zou tegen die nieuwe soorten benzine moeten kunnen, vlgs de dealert ook.
Nieuwe pomp erop incl slangen enz, nu weer per ongeluk op het achterwiel in z'n drie..
<a href="
- V700 register
- Nieuw lid
-

Zo ongeveer wel de reden dat ik erg weinig motor rij laatste maanden, ik vind dat te leuk

- André Struis
- Nieuw lid
-
Maar het is wel gaaf om te zien.
Ik denk dat hier te oud/schijterig voor ben geworden.
Ga wel eens rijden met een stelletje gekken die dat ook doen, een kilometer of 5 aan één stuk op je achterwiel.
Je voorband slijt dan niet (als kleine zelfstandige moet je immers op de kleintjes letten.....)
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Behalve de 1.8 versie van de S/V 40 met de GDI motor. Daar kan geen E10 in!
In Zweden zit er 10% etanol in 95 oktan en 5% etanol in 98 oktan.
Hier een finse site met zweedse en engelse versie, alles over E10:
www.e10bensiini.fi/sv
Groeten,