welk blok is beter en betrouwbaarder in een volvo 240 2.0 of 2.3

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2013 17:43 #1398635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inhoud
Als de motor goed onderhouden is maakt het geen fluit uit wat voor inhoud hij heeft,Ik heb beiden gereden de B200F en de B230F, waarbij de B200F zuiniger en soepeler reed dan de B230F,Gerekend op 20.000km was het verbruik gemiddeld van de B200F 1 op 11,3 km bij de B230F was dit 1 op 10,1 en beide met de zelfde rij sltijl en zelfde gewicht en uitvoering van de auto, zelfs het zelfde bouwjaar en er zaten maar 11 auto's tussen de volgorde van chassie nummer.
 
De B230F had wel een lager toerental op de snelweg maar daar was juist de B200F weer zuiniger, het klinkt allemaal tegen strijdig maar meer cillinder inhoud wil niet zeggen dat je dan een betere motor hebt,Een goed onderhouden B200F loopt en draait zelfs soepeler dan een B234F (de 16V), dit is mijn ervaring maar ook die van anderen die in mijn auto hebben gereden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2013 20:21 #1398646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230K Powerrrrr

jcf schreef : In feite zijn Volvo's met beide motoren ondergemotoriseerd, zeker in het huidige verkeer.

 
Ik heb een oude 740 B230K automaat op LPG.
Maar men moet toch echt z'n best doen om met een moderne auto een groot
gat snel te laten vallen.
Nou zijn die eerste 740jes wel een stukkie lichter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2013 13:32 #1398682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zuiniger
Een kleinere motor die hoger wordt belast is in theorie zuiniger, zolang er maar geen mengsel wordt verrijkt om de laatste pakhembeet 20% vermogen er uit te halen. Vandaar de huidige downsizing. Hoe verder de gasklep openstaat, hoe minder aanzuigverlies in het inlaatkanaal. De zuiger wordt minder afgeremd bij de inlaatslag door een verder openstaande gasklep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2013 13:54 #1398684 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 850
Maar als je de verbruikcijfers van een 850 bekijkt.
Is de 2.3 zuiniger dan de 2.0.
Daarbij is de vraag hoe veel hoger die belasting mag zijn, daarna gaat nog eens het
verbruik in de acceleratie.
Zelf heb ik nog een lichte Mitsubishi met een 1,3 motor (die met gemak 3 ton
draaien) verbruik 1:11,
de 1,6 zal het denk ik niet veel slechter doen.
 
Kijk alleen is naar de kleine twee pitter van de (new) Fiat 500.
Zuipbak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2013 15:06 #1398686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat
Ik denk dat dat verschil hem in het gewicht van de auto zit,Wat ik van horen zeggen heb is dat juist de 2 liter 10 klepper juist zuiniger moet zijn en een stuk krachtiger onderin,Of dat geheel waar is weet ik niet maar dat hebben ze mij ooit eens wijs gemaakt.
 
Het is opzich wel eens intresant om al die gegevens eens naast elkaar te leggen en dan te kijken wat nou zuiniger of beter is,Gewoon leuk als leerstof.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2013 14:40 #1398730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic erg luek te lezen dat een
erg luek te lezen dat een ieder hier wat over weet
erg bijzonder . nu is het ook nog zo dat ik een 240 glt kan kopen .
ik was in de veronderstelling dat de t voor turbo stond
nu blijkt de auto geen turbo te hebben kan dit kloppen ??
PS ik leer hier erg veel van deze info , ik ben er dol op
mvg jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2013 15:00 #1398731 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een GLT heeft inderdaad geen
Een GLT heeft inderdaad geen turbo.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2013 15:05 #1398732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic GLT Grand Luxe Touring
Daar staat dus de T voor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2013 14:58 #1398779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ahaaaaa oke dacht de t van
ahaaaaa oke dacht de t van turbo zie je altijd handig om te vragen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2013 17:16 #1398791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar een goede GLT is
Maar een goede GLT is schaars hoor! Hij loopt wel iets harder dan de "gewone"...
Zitten er de originele 80er jaren stripings op?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD