B230E wil niet starten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2013 18:20 #1397703 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic    

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2013 21:36 #1397707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injectoren openen bij iets
Injectoren openen bij iets boven de 3 bar. Moet goed zijn. Nr. van de injectoren van de B200E en de B230E zijn hetzelfde. Kan dus de gehele brandstofset overzetten. Denk dat de benzineregelaar de boosdoener is en niet de luchtweger, maar denk dat Daniël ook de benzineregelaar bedoelt. Als 't daar aan ligt, dan zal ik zeker de verstopte gaan openhalen en proberen schoon te maken.Vandaag nog even bij mijn 245 met B23E motor gekeken hoe de injectoren reageren tijdens start met omhooggedrukte luchtwegerschijf en dan zie je een mooie nevel. Die van de B230E druppelt alleen een beetje. Geeft hoop voor de wissel. Morgen de boel overzetten en dan weet ik meer. Bedankt voor de tips tot zover. Uitslag zal ik hier vermelden.
Gr. Nico

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2013 21:57 #1397710 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Zet anders ff de
Zet anders ff de benzineregelaar van de B23E er in, dan weet je het meteen 100% zeker. Die zou nl ook correct mengsel geven. En ja, ik bedoelde idd benzineregelaar. excuses voor onduidelijkheid. Ben benieuwd... Andersom testen is ook een optie wanneer het nog  steeds niet functioneert Na de wissel. Hiermeebedoel ik je gehele menselregelaar (met luchtmeter) op je 245 monteren. ik lees iig dat je uitwisselopties genoeg hebt.
Grtz Daniel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2013 09:44 #1397774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230E loopt weer.
Bezinegedeelte van de B200E ingebouwd en nu loopt de B230E weer als een zonnetje.
Iedereen bedankt voor 't meedenken en de tips.
Waarschijnlijk ligt het aan de benzineverdeler. Verstopt door roest @Daniël: als je nog een keer in jouw geheugen kunt graven voor tips om 't uit elkaar te halen, dan houd ik mij aanbevolen. Mooie klus voor de komende tijd.Nu verder met LPG inbouwen.
Gr. Nico

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2013 00:26 #1397999 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Fijn dat ie het nu doet.
Fijn dat ie het nu doet. Laat maar ff weten als je eraan begint.stelt niet zoveel voor. Wel ff opletten op de 4 spiraalveertjes, dat je die niet kwijt raakt, die springen graag. Metalen pakking goed schoonmaken maar dat spreelt vanzelf. En zuinig zijn op alle onderdelen, deze worden nl niet los geleverd bij een Bosch dealer.
Grtx

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2013 22:57 #1398188 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch weer problemen
Afgelopen vrijdag was het zover dat ik met mn 740 weer de straat op kon. De ZF-automaat schakelt supermooi. Starten op benzine ging perfect. Tijdens 't rijden overgeschakeld op LPG. Ook daarop liep 't mooi. Nog een keer terugschakelen naar benzine sloeg de motor af. Starten op benzine niet aan de praat te krijgen. Uiteindelijk op LPG aan de praat gekregen en naar huis gereden. Er is vonk en er komt benzine uit de injectoren als ik de luchtweger omhoog druk. Wat kan verder nog de oorzaak zijn? Op LPG starten lukt ook niet, waarschijnlijk door de kou.
Gr. Nico

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC