B230E wil niet starten.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Wanneer de Hall/BDP-sensor niet werkt, heb je geen vonk.ozone schreef : @Gerben: Hoe kom ik dr achter of er zo'n sensor op zit? En kan de auto wel starten op remreiniger indien de sensor niet werkt?
Gr. Nico
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er heeft ook alarm op de auto gezeten, waar ik de motor uit gehaald heb. Misschien zit 'm daarin of kan de auto dan ook niet starten op remreiniger als er nog iets van het alarm werkt? Zit ook nog een extra blokje bij de grote stekker bij het linkerspatbord.
Gr. Nico
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Mocht het alarm eventueel de (wat ik niet verwacht) brandstof toevoer blokkeren. Daarom dit eerst omzeilen door met startpilot te werken. Loopt de motor met startpilot dan ga je verder zoeken in het brandstofcircuit.ozone schreef : Wel vonk, dus de hall-sensor is 't niet.
Er heeft ook alarm op de auto gezeten, waar ik de motor uit gehaald heb. Misschien zit 'm daarin of kan de auto dan ook niet starten op remreiniger als er nog iets van het alarm werkt? Zit ook nog een extra blokje bij de grote stekker bij het linkerspatbord.
Gr. Nico
Wanneer de vonk echt goed is en je hebt brandstof dan zal de motor moeten lopen.
Je ontstekingstijdstip zou niet helemaal goed kunnen staan maar lopen doet ie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
als je een vonk hebt en benzine dan is dit voor 98% de oorzaak.
een paar honderste afwijking is genoeg.
groet will
p.s heb het zelf gehad en maar denken ziet er allemaal goed uit en alles is prima maaar nee hoor .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het kastje waarvan ik dacht dat het iets met de startonderbreking van het alarm te maken heeft is een relais met nr 1347741-1 en is volgens het forum het impulsrelais, die nodig is voor een automaat.Zijn er onderdelen die ik vergeten ben, maar die noodzakelijk zijn bij ombouw van 5-bak naar automaat? Is bijv. 't brandstofrelais anders? Andere relais?@Sanshan: Ook bedankt voor de tip, maar de schijf van de luchtweger is ok en heb ik gecentreerd. De auto heeft daarmee ook prima gelopen.
Grrr. Nico
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gr. Nico
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Het zal best wel goed lopen en werken maar alleen als de auto net nieuw is en je moet het zo zien dat dit spul toch al gauw 20 tot 30 jaar of ouder is en omdat er best nog wel wat mechanische dingen in zitten zal het na 30 jaar niet meer lekker werken.
Menig volvo oldtimer werkplaats is rijk geworden of hebben grijze haren gekregen van dit systeem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen wie heeft de meetspullen daarvoor nog,
Flow, druk, co, spuitbeeld etc
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
je hebt echt alles over gezet van je donor auto? Of alleen De delen met een ander nummer? Van brandstof, ontsteking en elektra? dat blokje aan je linker scherm is je eindtrap. De drukregelaar, acumulator, warmdraairegelaar luchtweger ed hebben allen invloed op de druk. Ik zou vanaf brandstofpomp kijken wanneer de druk instort. Je hebt de B200E nog dus ff wisselen om te testen is wel handig.
Die luchtmeter vande B200E kan je gebruiken om te testen echter je mengsel zal niet 100% kloppen. Wanneer je zeker bent dat je luchtmeter defect is dan schroef je deze toch open en fix je het probleem? Volgens Bosch kan je dit niet zelf maar ik heb er 3 jaar probleemloos mee gereden tot de auto weg ging (was een 740 b23e). Bij mij zat ie niet vast maar was ie helemaal verstopt. Van 2 meters 1 goede gemaakt. Lastigste is dat ding benzine dicht te krijgen. Die schroeven breken bij het minste en geringste. In de bankschoef zetten met aan beide kanten een zacht stuk hout inklemmen. Dan met de k.. schroeven vastzetten. Mocht je dit gaan doen laat ff weten, dan graaf ik in m'n geheugen voor nog eventuele tips. Is voor mij alweer 12 jaar geleden. Is niet zo moeilijk. Is mechanisch en redelijk logisch. Wel eerst zeker zijn dat luchmeter de oorzaak is.Vergelijk ff de weerstand van die plunjer van je luchtwegers.
Ik vind k-jetronic een prachtig systeem. Het reageert tenminste nog zonder vertraging die in de digitale inspuitingen altijd waar te nemen zijn, en geen restricties zoals een kat.
Die intank hulppomp zal waarschijnlijk niet je probleem zijn. Die heeft het bij mij nooit gedaan. Kost alleen iedere +/- 2 jaar een andere brandstofpomp omdat je gek wordt van se herrie onder je stoel wanneer ie bijna dood is.
Succes, alles komt goed...
Grtz, Daniel
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-