B230E wil niet starten.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2013 20:44 #1397520 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic vonk

ozone schreef : @Gerben: Hoe kom ik dr achter of er zo'n sensor op zit? En kan de auto wel starten op remreiniger indien de sensor niet werkt?
Gr. Nico

Wanneer de Hall/BDP-sensor niet werkt, heb je geen vonk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2013 21:03 #1397521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel vonk, dus de hall-sensor
Wel vonk, dus de hall-sensor is 't niet.
Er heeft ook alarm op de auto gezeten, waar ik de motor uit gehaald heb. Misschien zit 'm daarin of kan de auto dan ook niet starten op remreiniger als er nog iets van het alarm werkt? Zit ook nog een extra blokje bij de grote stekker bij het linkerspatbord.
Gr. Nico

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2013 21:30 #1397523 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic lopen

ozone schreef : Wel vonk, dus de hall-sensor is 't niet.
Er heeft ook alarm op de auto gezeten, waar ik de motor uit gehaald heb. Misschien zit 'm daarin of kan de auto dan ook niet starten op remreiniger als er nog iets van het alarm werkt? Zit ook nog een extra blokje bij de grote stekker bij het linkerspatbord.
Gr. Nico

 Mocht het alarm eventueel de (wat ik niet verwacht) brandstof toevoer blokkeren. Daarom dit eerst omzeilen door met startpilot te werken. Loopt de motor met startpilot dan ga je verder zoeken in het brandstofcircuit.
Wanneer de vonk echt goed is en je hebt brandstof dan zal de motor moeten lopen.
Je ontstekingstijdstip zou niet helemaal goed kunnen staan maar lopen doet ie. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2013 06:53 #1397544 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geloof me
spendeer 29 euro aan een nieuwe luchtweger plaat .
als je een vonk hebt en benzine dan is dit voor 98% de oorzaak.
een paar honderste afwijking is genoeg.
groet will
p.s heb het zelf gehad en maar denken ziet er allemaal goed uit en alles is prima maaar nee hoor .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2013 14:36 #1397558 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met startpilot loopt de auto
Met startpilot loopt de auto wel!!!
Het kastje waarvan ik dacht dat het iets met de startonderbreking van het alarm te maken heeft is een relais met nr 1347741-1 en is volgens het forum het impulsrelais, die nodig is voor een automaat.Zijn er onderdelen die ik vergeten ben, maar die noodzakelijk zijn bij ombouw van 5-bak naar automaat? Is bijv. 't brandstofrelais anders? Andere relais?@Sanshan: Ook bedankt voor de tip, maar de schijf van de luchtweger is ok en heb ik gecentreerd. De auto heeft daarmee ook prima gelopen.
Grrr. Nico

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2013 12:24 #1397646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koudestartsproeier werkt
Koudestartsproeier werkt wel. Als ik 1 van de verstuivers uit de houder trek en met omhooggeduwde luchtwegerschijf start, dan lekt er wat benzine uit de sproeier en geen nevel te zien. Ik ga nu de K-jet van de andere motor op de B230E overzetten in de hoop dat de motor dan wel wil starten. De huidige motor heeft dus lange tyd stilgestaan en de plunjer met behuzing heeft die tijd op een doek gelegen, buiten, onder de motorkap. De plunjer was door invloed van vocht vast gaan zitten in de behuizing. Heb m wel los gekregen en de roest op de plunjer verwijderd. Waasrchijnlijk zit er nog roest in de behuizing wat de brandstoftoevoer blokkeert.
Gr. Nico

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-11-2013 13:09 #1397647 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic K-jet de hoofdletter K van lote systeem
Ik heb een 245 B21 met K-jet maar al vanaf het begin 2010 is het ellende met dit injectie systeem. Ik heb er al een paar honder euro aan materialen in zitten maar ik ben er klaar mee. Er ligt een B230 met carburateur op de plank en die lepel ik erin.
Het zal best wel goed lopen en werken maar alleen als de auto net nieuw is en je moet het zo zien dat dit spul toch al gauw 20 tot 30 jaar of ouder is en omdat er best nog wel wat mechanische dingen in zitten zal het na 30 jaar niet meer lekker werken.
Menig volvo oldtimer werkplaats is rijk geworden of hebben grijze haren gekregen van dit systeem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2013 17:27 #1397656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Theoretisch
Kan je er toch aardig wat aan meten, of vergis ik mij,

Alleen wie heeft de meetspullen daarvoor nog,

Flow, druk, co, spuitbeeld etc

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2013 23:12 #1397674 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Brandstofdruk al gemeten?
Brandstofdruk al gemeten? Onder een bepaalde druk (3 bar meen ik) later die injectoren geen druppel benzine door. Zonder goede brandstofdruk kan je testen wat je wilt. Anders ff verstuiver van de B200E erop zetten en kijken wat ie doet met losgetrokken injector. Zijn niet dezelfde volgens mij maar is om de injectoren uit te sluiten. Ook meteen de rubbers van de injectoren + vervangen. Zoals eerder gemeld is dit vaak een bron van elende, dus altijd goed om te doen, worden nl altijd erg heet, zitten direct in de kop en niet aan spruitstuk zoals de LH units.
je hebt echt alles over gezet van je donor auto? Of alleen De delen met een ander nummer? Van brandstof, ontsteking en elektra? dat blokje aan je linker scherm is je eindtrap. De drukregelaar, acumulator, warmdraairegelaar luchtweger ed hebben allen invloed op de druk. Ik zou vanaf brandstofpomp kijken wanneer de druk instort. Je hebt de B200E nog dus ff wisselen om te testen is wel handig.
Die luchtmeter vande B200E kan je gebruiken om te testen echter je mengsel zal niet 100% kloppen. Wanneer je zeker bent dat je luchtmeter defect is dan schroef je deze toch open en fix je het probleem? Volgens Bosch kan je dit niet zelf maar ik heb er 3 jaar probleemloos mee gereden tot de auto weg ging (was een 740 b23e). Bij mij zat ie niet vast maar was ie helemaal verstopt. Van 2 meters 1 goede gemaakt. Lastigste is dat ding benzine dicht te krijgen. Die schroeven breken bij het minste en geringste. In de bankschoef zetten met aan beide kanten een zacht stuk hout inklemmen. Dan met de k.. schroeven vastzetten. Mocht je dit gaan doen laat ff weten, dan graaf ik in m'n geheugen voor nog eventuele tips. Is voor mij alweer 12 jaar geleden. Is niet zo moeilijk. Is mechanisch en redelijk logisch. Wel eerst zeker zijn dat luchmeter de oorzaak is.Vergelijk ff de weerstand van die plunjer van je luchtwegers.
Ik vind k-jetronic een prachtig systeem. Het reageert tenminste nog zonder vertraging die in de digitale inspuitingen altijd waar te nemen zijn, en geen restricties zoals een kat.
Die intank hulppomp zal waarschijnlijk niet je probleem zijn. Die heeft het bij mij nooit gedaan. Kost alleen iedere +/- 2 jaar een andere brandstofpomp omdat je gek wordt van se herrie onder je stoel wanneer ie bijna dood is.
Succes, alles komt goed...
Grtz, Daniel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2013 23:17 #1397675 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Lpg zou ik nog ff niet naar
Lpg zou ik nog ff niet naar kijken. Eerst zoals het moet zijn, vervolgens de extra's zoals lpg. Ik weet te weinig van lpg om hier zeker van te zijn maar moet je verdamper niet opnieuw afgeregeld worden nu je een 2,3 liter ipv 2 liter hebt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD