780 B280E start maar valt stil van zodra vlug in toeren te gaan
- Peter Soete
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2013 16:15 #1396509
door Peter Soete
Beantwoord door Peter Soete in topic Geen spanning
Juist aan het kijken.
De benzine komt door.
Wagen heeft ondertussen al een jaar extra stilgestaan. En wil nu niet meer starten. De injectoren bekeken. We hebben spanning op het aansluitpunt naar de injectoren gemeten en krijgen daar niets van spanning. Moet dus waarschijnlijk iets electronisch of jetronic zijn.
Weet iemand hoe je kunt meten of een relais nog werkt?
De benzine komt door.
Wagen heeft ondertussen al een jaar extra stilgestaan. En wil nu niet meer starten. De injectoren bekeken. We hebben spanning op het aansluitpunt naar de injectoren gemeten en krijgen daar niets van spanning. Moet dus waarschijnlijk iets electronisch of jetronic zijn.
Weet iemand hoe je kunt meten of een relais nog werkt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2013 16:52 #1396510
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je kunt het relais openmaken
Je kunt het relais openmaken en kijken of de solderingen goed zijn. Vaak helpt het doorsolderen van de contacten...
En heb je die stekkers nou gecontroleerd?
En heb je die stekkers nou gecontroleerd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2013 17:47 #1396513
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stekkers aan de veerpootbrug
Stekkers aan de veerpootbrug zijn losgemaakt, ingespoten met contactspray en terug vastgemaakt maar geen verschil. Auto start nog steeds niet.
Eerst was er het probleem van te weinig vermogen om op toeren te komen, nu zijn er gewoon geen toeren.
Ontsteking is er, de auto draait op startpiloot. Brandstof ook, want er komt enorm veel benzine uit de retourleiding. Met de multimeter kunnen we geen spanning meten op de kabels van de injectoren bij het starten??? Met wat kan dit te maken hebben? Voeding jettronic?
Br, josvantbos (Schoonbroer poldemol)
Eerst was er het probleem van te weinig vermogen om op toeren te komen, nu zijn er gewoon geen toeren.
Ontsteking is er, de auto draait op startpiloot. Brandstof ook, want er komt enorm veel benzine uit de retourleiding. Met de multimeter kunnen we geen spanning meten op de kabels van de injectoren bij het starten??? Met wat kan dit te maken hebben? Voeding jettronic?
Br, josvantbos (Schoonbroer poldemol)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2013 18:09 #1396515
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais wisselen
Je heb 2 relais 1 van de fan en 1 van de injectors ( het zgn. radio ontstoorrelais)
Klikt deze als de boel op contact staat .?
===========================
Iets anders ..... heb je spanning als je start op de bobine???? Valt deze niet weg ????
Klikt deze als de boel op contact staat .?
===========================
Iets anders ..... heb je spanning als je start op de bobine???? Valt deze niet weg ????
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2013 12:19 #1396563
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit heb ik nog niet
Dit heb ik nog niet gecontroleerd. Via de manual van een 740 zijn we ertoe gekomen het Injection System Relais te localiseren.Dit zit helemaal links op het paneel achter het asbakje en is wit van kleur (Nbr 896399). Bij het opzetten van contact meet ik 12V op de 2 centrale pinnen en 0,1V op de rest.
Kan je mij zeggen waar ik jouw 2 relais kan terugvinden op dit bord? Jammer is dat de auto op een afstandje staat en ik pas terug volgend weekend een kijkje kan gaan nemen.
Kan je mij zeggen waar ik jouw 2 relais kan terugvinden op dit bord? Jammer is dat de auto op een afstandje staat en ik pas terug volgend weekend een kijkje kan gaan nemen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2013 16:29 #1396582
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais
Ik zie op de foto een relais bij de koelvloeistof tank zitten dat is de Radio ontstoor relais .
Die moet je wisselen met een ander relais van de elktr. fan.( die relais zijn nl. hetzelfde.)
Nu heb ik ergens gelezen dat de B280E motor de injectors tijdens het rijden "uitschakeld" bij het gas los laten .( lees uitrollen) Tot 2000 t/pm zou hij dat doen en daar onder geeft hij weer een signal aan de injectoren om benzine te geven .Dit relais regeld het allemaal.
<a href=" www.volvobertone.com/grp3780.html#34 "> www.volvobertone.com/grp3780.html#34
kijk hier naar het verhaal.....
Die moet je wisselen met een ander relais van de elktr. fan.( die relais zijn nl. hetzelfde.)
Nu heb ik ergens gelezen dat de B280E motor de injectors tijdens het rijden "uitschakeld" bij het gas los laten .( lees uitrollen) Tot 2000 t/pm zou hij dat doen en daar onder geeft hij weer een signal aan de injectoren om benzine te geven .Dit relais regeld het allemaal.
<a href=" www.volvobertone.com/grp3780.html#34 "> www.volvobertone.com/grp3780.html#34
kijk hier naar het verhaal.....
- Peter Soete
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2013 09:24 #1397129
door Peter Soete
Beantwoord door Peter Soete in topic Relais
Het relais aan het expansieplaten vervangen en YES, hij doet het. Hiernaast ook de luchtmasameter vervangen en nu valt hij ook niet meer stil bij het optrekken. De wagen mist duidelijk wel nog vermogen bij het accelereren. De remmen slepen wel nog, dus deze even nog even nakijken (nieuwe remolie en ontluchten en etc.). Mogelijks zorgen deze voor het traag accelereren. Hiernaast is de uitlaat vrij zwaar doorroest. Deze ook nog aanpakken. Motor zelf draait ook nog niet perfect. Bokt nog, dit zal het volgend werkpunt worden.
Hierbij een link naar you tube hoe hij draait.
<a href="">
Hierbij een link naar you tube hoe hij draait.
<a href="">
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2013 10:26 #1397133
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd !
Nu op de beurs een resv.relais kopen.....
Remmen gangbaar maken en genieten !<div><a href=" www.volvo700vereniging.nl/imce/browse# " onclick="imceFinitor(imceVar.activeRow); return false;">
www.volvo700vereniging.nl/files/user710/DSC04617.jpg
" width="500" height="375" />
Remmen gangbaar maken en genieten !<div><a href=" www.volvo700vereniging.nl/imce/browse# " onclick="imceFinitor(imceVar.activeRow); return false;">
- Peter Soete
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2013 23:01 #1397214
door Peter Soete
Beantwoord door Peter Soete in topic andere zaken
De idle control nog een beetje aangepast en nu rijdt hij wel stukken beter. Beetje bij beetje komt hij in orde. Ik had de motor nog bijna afgeschreven, maar geduld wordt toch nog beloond (en de hulp van mijn schoonbroer Jos vantbos).
Uilaat valt gelukkig uit best mee. De uitlaat ziet er enkel zwaar roestig uit, maar de pakking tussen twee stukken is volledig kapot. Juist een nieuwe pakking besteld (8EUR+6EUR verzendingskosten), en hopelijk klinkt hij daardoor niet meer als een traktor.
Remmen zijn al bij al ook nog in redelijke staat. Slepen nog een beetje, maar dit komt ook wel in orde.
Nu nog een zorgen dat de ruitenwisserswerken terug werken en de radio proberen aan de praat te krijgen en nog een paar lampjes vervangen. Op de aansluiting van de ruitenwissers krijgen we stroom bij het uitmeten met de multimeter. Toch doet het systeem niets. Waarschijnlijk de ruitenwissermotor die kapot. Dus hiervan nog een tweedehands op de kop proberen te tikken.
Door hem gisteren even in de regen buiten te laten staan heb ik wel gezien dat hij lekt via zijn schuifdak. Dat zal wel minder zijn om aan te pakken.
Uilaat valt gelukkig uit best mee. De uitlaat ziet er enkel zwaar roestig uit, maar de pakking tussen twee stukken is volledig kapot. Juist een nieuwe pakking besteld (8EUR+6EUR verzendingskosten), en hopelijk klinkt hij daardoor niet meer als een traktor.
Remmen zijn al bij al ook nog in redelijke staat. Slepen nog een beetje, maar dit komt ook wel in orde.
Nu nog een zorgen dat de ruitenwisserswerken terug werken en de radio proberen aan de praat te krijgen en nog een paar lampjes vervangen. Op de aansluiting van de ruitenwissers krijgen we stroom bij het uitmeten met de multimeter. Toch doet het systeem niets. Waarschijnlijk de ruitenwissermotor die kapot. Dus hiervan nog een tweedehands op de kop proberen te tikken.
Door hem gisteren even in de regen buiten te laten staan heb ik wel gezien dat hij lekt via zijn schuifdak. Dat zal wel minder zijn om aan te pakken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2013 09:12 #1397223
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat lekkende schuifdak ken
Dat lekkende schuifdak ken ik, en velen met een 780 denk ik! Volgens Alexander is dat een lelijk klusje, want de ruit moet eraf. En als die knapt heb je een probleem want die vind je niet zomaar! Bovendien kan het frame eronder rot zijn, en die is ook niet te krijgen.
Alternatief schijnt een dak van een 960 te zijn, maar of dat zomaar past?
Ik heb nog niet beslist wat ik met mijn lekkende schuifdak ga doen.......!
Alternatief schijnt een dak van een 960 te zijn, maar of dat zomaar past?
Ik heb nog niet beslist wat ik met mijn lekkende schuifdak ga doen.......!
Moderators: Jerry Stam