Koppeling- en versnellingsbakolie
- Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
- Nieuw lid
-
Mijn bakolie wordt nu bij de garage gelijk meegenomen. Volgens mij is die olie in ruim 3 ton ook nooit ververst. Soms heeft hij een beetje moeite om in z'n 2 te gaan dus ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
- Nieuw lid
-
Je moet ook altijd de plug van het bijvullen als eerst losmaken, om dit zulk situaties te voorkomen

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, de volgorde maakt niet uit voor wel of niet los willen.willemvAnbenthem schreef : En als ik die als eerste losdraai wil ie ook niet los toch?
Als je eerst de vulplug probeert en die wil niet, dan weet je dat je niet bij kunt vullen. Beter niet aftappen dan, tenzij de garage dicht in de buurt is en je kunt slepen. Maar meer dan een paar honderd meter zou ik niet doen, de bak draait wel zonder smering.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Nu zit je bak zonder olie en kan je niet bijvullen. Nu rijden en slepen is een groot risico.
Groetjes,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vraag ik me alleen nog af wat voor olie er nou in heeft gezeten. Misschien is het wel die Volvo thermo-olie waar ze het in de werkplaatshandleiding over hebben.
Heb er maar ATF ingegooid. Wat een geklier om dat er in te krijgen. Dat lukt niet zonder geknoei. Want je moet die fles toch ondersteboven zien te houden; hetgeen haast niet lukt, omdat daar geen ruimte voor is.
Ik heb er eerst nog 0,7 liter ingegooid en daar een stukje mee gereden en dat vervolgens weer afgetapt. Een soort van miniflush.
Kan geen verschil in het schakelen merken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar hebben ze de <a href="/node/35186" target="_blank">carterspuit</a> voor bedacht.willemvAnbenthem schreef : Wat een geklier om dat er in te krijgen. Dat lukt niet zonder geknoei. Want je moet die fles toch ondersteboven zien te houden; hetgeen haast niet lukt, omdat daar geen ruimte voor is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe werkt zo'n apparaatje trouwens waarmee je het vochtgehalte in de olie meet. Olie drijft toch op water. Dus het water zit dan onderin. Dan kan dat apparaatje dat toch niet registreren, lijkt me?
- V700 register
- Nieuw lid
-