Koppeling- en versnellingsbakolie
- V700 register
- Nieuw lid
-
En wanneer ververs ik de versnellingsbakolie van mijn handbak M47? Ik kan daar maar geen interval voor vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
En verversen doe je dus ook gelijktijdig met de remvloeistof. Op de slave-cilinder zit een ontluchtingsnippeltje.henk 940LPT schreef : Hydraulisch systeem voor de koppeling is gedeeld met die van het remsysteem. Peil kun je dus nakijken in het reservoir van de remolie.
Met de M47 heb ik zelf geen ervaring, maar mijn M90 knapte behoorlijk op van een dosis verse olie na dik twee ton.henk 940LPT schreef : Ik weet niet beter dat de bakolie volgens Volvo long-life is en je die niet (men bedoelt nooit) hoeft te verversen. In de praktijk kan het niet kwaad natuurlijk.
Als ik het goed heb moet er in de M47 ATF (automaatbakolie) type F of G.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wie weet zit de bakolie er ook al 4 ton in. Maar hij schakelt wel goed. Maar ik zal het verversen. Is altijd beter natuurlijk. Long-life heeft natuurlijk ook een einde.
Ik las alleen in het werkplaatshandboek dat er een andere olie wordt aanbevolen, wanneer men maar zelden met -10'C rijdt.
Standaard is het inderdaad ATF F of G. Wat is het verschil tussen F en G? Een litertje kost €10,- en er gaat 1,55 in.
Het verversen van de remolie laat ik wel een keer doen. Dat is toch geen doen in je eentje?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Remolie verversen kan prima alleen als je een easy-bleed setje aanschaft. Kost rond de 35 Euro maar dat ben je als je het laat doen ook zo kwijt. En dat setje kun je de volgende keer of bij een andere auto ook weer gebruiken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hiermee kun je vlot en eenvoudig zelf remvloeistof vervangen.
<a href=" www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-inst...biw=1613&bih=928 " target="_blank">Google geeft meer informatie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De pela pomp.
Werkt voor mij ook wel.
Alleen oppassen dat je het resevoirtje niet leeg trekt, dan moet je opnieuw weer ontluchten