v-snaar past niet

• Neen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2013 22:16 #1380796 door Neen
Beantwoord door Neen in topic Volvo

gerryberrie schreef :

henk 940LPT schreef : Volgens mij nooit bij een B230FK. Dynamo zit aan bestuurderskant met een eigen snaar. Waterpomp en stuurbekrachtingspomp zitten aan passagierskant samen op een andere snaar.

Dat weten wij...maar er zijn ook redblocks waar dit wel zo is..weet elke AMH (snaren leverenacier) dat verschil?
Groeten,Gerben

Waarschijnlijk niet, zelfs volvo gaf mij eerst twee stuks dynamosnaar van 1000mm mee i.p.v de gevraagde 1000 en 1013
volvo 945 B230FK .6 bar 1997

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2013 13:29 #1380841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Continental
Ik heb van de week een 28' Continental fietsband moeten ruilen omdat je die zo over een 28' velg heen kon gooien. Echt bijna een centimeter te ruim. Dat kan dus ook, dat de maat op een Continental product niet klopt.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2013 16:17 #1380854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stop
jongens, met die v-snaren is het 1 pak ellende.Je wilt niet weten hoeveel "verkeerde" nieuwe v-snaren ik in de schuur heb hangen.Ook al geef je het Vin nummer op en haal je ze bij de dealer etc. het klopt nooit.In het vervolg haal ik ze er af en ga er mee naar de AMH om de goede er bij te laten zoeken. I.d.d. wel even de opgerekte marge er bij "af" laten calculeren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 01:57 #1380951 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja maf...
ik vermoed trouwens, maar heb het nooit gecontroleerd, dat de omtrek nooit veranderd. De schuine zijkanten verslijten, de riem wordt smaller en verdwijnt steeds dieper in de v-groef.

De draadeindjes kunnen natuurlijk nooit verder stellen dan het einde van de uitslag. Was de originele echter kwijt en heb de lengte een beetje langer gegokt...:-) Mijn Vsnaar is echter griezelig dun nu en loopt alleen nog op de tandjes. Strakker stellen gaat nog wel, maar is in verband met overbelasting van het lager niet zo verstandig (en de buren zijn niet erg te spreken over het gillen van de stuurpomp zo 's morgens vroeg...
Dus vandaag of morgen voor de winkel maar eraf halen en passen...

Wie of wat is AMH trouwens?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 09:21 #1380954 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AMHAuto materialen handel ?
AMH
Auto materialen handel ?

Flaps kan ook :)
Friendly local auto part store

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 14:30 #1380969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meten is weten!
Hoi Bram
Zelf verder zoeken, maar op internet zijn diverse sites met rekenhulpen voor het bepalen van de lengte van de V-snaar.
-Zet je verstelbare poulie in de kortse stand
_Meet de diameter van beide poulies
-Meet de afstand tussen de middelpunten van de poulies
-Vul diameters en afstand in de rekenhulp...en voila.
Voor het juiste type van de V-snaar moet je hem meenemen, maar meestal is dat nog leesbaar op de snaar. (Ik had verschillende types voor stuurbekrachtigingspomp en dynamo)
Jaap

• Neen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 14:41 #1380970 door Neen
Beantwoord door Neen in topic Meten
Hoi Jaap,
Heb de oude nu inderdaad meegenomen, dacht de eerste keer dat volvo het wel zou weten.
Groet, Bram

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 15:11 #1380972 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als je bij de dealer besteld en je VIN nummer doorgeeft (YV1945...) dan zou hij 100% het juiste onderdeel moeten leveren. Tenzij de boel niet meer origineel is. Als je de VIN niet opgeeft dan is de kans op fouten groter....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 20:00 #1380990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Not

henk 940LPT schreef : Als je bij de dealer besteld en je VIN nummer doorgeeft (YV1945...) dan zou hij 100% het juiste onderdeel moeten leveren. Tenzij de boel niet meer origineel is.

Not Henk helaas, eigen ondervinding en mijn auto is toch echt helemaal origineel gua periferie. Echt er af halen en meenemen, of de nummers opschrijven.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2013 00:20 #1381019 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Fietsbanden maten
Off topic; Bij fietsbanden geld de buiten omtrek............een 28 X 1,5 gaat dus nooit passen op een 28 X 1 3/8.
O ja, dan heb je geloof ik ook nog de metrische maatvoering en de combinaties hiervan...........om d'r echt een puinhoop van te maken.
Ik heb hier nog een Gazelle Tandem in de schuur staan, ook met zo'n exotische bandenmaat.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC