hoe herken ik een goede dan wel foute nokkenas
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Wat mijn B23F (Automaat) heeft weet ik niet, maar hij trekt goed in de lage toeren.
Rond de 1600-2000 RPM sleeurt ie hem vooruit.
Vroeger ook een B230F gehad, die trok als de brandweer rond 3500 RPM. Niet te houden.
EDIT> Er staat een FS bij Jan Crombeen in de schuur.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Dat is dan de EZK en niet de ECU, zoals ik hierboven melde...excuus.rudiger schreef : ja dat ding boven de pedalen is dus Eentje uit een 940...., neen ik reed gewoon 100 op een recht stuk snelweg, neen enkel een stay aan de voorzijde...
Ik twijfel er trouwens aan of het wel "proper" is om een FK ecu/ezk in een F te plaatsen, het lijkt me dat de sensoren nogal wat verschillen en het onstekings tijdstip van de FK (Turbo) ook....van een FB lijkt me beter.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar goed ik wi
alles weer origineel, Gerben vraag eens aan crombeen wat hij voor de ecu en ezk wil? of pb me zijn telnummer al je wil...
groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn 944 zit de B230fb er standaard in,
Heb wel het idee dat je toeren moet maken voor snelheid.
Maar als ik het goed begrijp is de 531/vx3 combi vooral goed in ademen bij hogere toeren.
Bij mij zat er al een achter stabi op toen ik hem kocht.
Ik heb voor en achter nu wel de dikke stabi's van een turbo en een stay in het midden m
Voordeel van stay is naar mijn idee minder trillende en kromme remschijven.
Wil je betere wegligging begin met je schokdempers en veren.
Wat een gedoe met je rijbewijs dan , maar blijft een mooie oplossing nu!
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik was er vanavond nog eventjes, zal volgende week wel eens voor je vragen.rudiger schreef : Gerben vraag eens aan crombeen wat hij voor de ecu en ezk wil? of pb me zijn telnummer al je wil...
groet
Ikzelf heb de complete kabelboom uit dat ding gesloopt, de beide computers zitten er nog in.
Advertentie van Jan: link.marktplaats.nl/631771384 (helaas geen tel.nummer bij vermeld...)
Ik zal hem eens een mailtje doen.
Groeten,Gerben
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat is dan de EZK en niet de ECU, zoals ik hierboven melde...excuus.
Ik twijfel er trouwens aan of het wel "proper" is om een FK ecu/ezk in een F te plaatsen, het lijkt me dat de sensoren nogal wat verschillen en het onstekings tijdstip van de FK (Turbo) ook....van een FB lijkt me beter.
Groeten,Gerben
[/quote]
ECU951 is van een non turbo. Turbo ecu werkt niet goed in een non turbo. De 951 is de enige non turbo chipbare ecuEZK maakt niet uit. Blabla heeft dan nl de ontstekingscurve bepaald en deze is dan aangepast aan de B230F. Ik heb Martijn (Blabla) ooit om een non turbo ezk tbv lpg gevraagd en dit was mogelijk. De EZK moet dan wel met een schakelaar worden voorzien om ook orgineel te kunnen draaien omdat hij de ontsteking tbv lpg zodanig wilde vervroegen dat dit voor benzine niet ok was om met deze setting te rijden (starten op benzine ff was geen probleem).Zoals ik al aangaf, vragen kan altijd. Misschien zegt martijn (Blabla) dat dit zinloos is maar misschien heeft hij wel iets voor je.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben diep geroerd (snik) door alle goede en goedbedoelde adviezen die ik heb gekregen.
Ik hoop vanavond tijd te hebben om daar uitgebreid op te reageren, maar op dit moment roept de plicht! Vanmorgen lekker met mijn dieseltje op en neer naar Schiphol getuft; eerst echte ritje sinds anderhalf jaar!
Jaap