kop los halen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 22:07 #1095287
door V700 register
kop los halen is gemaakt door V700 register
Heren, en eventueel dames 
Nu bezig de kop van m'n b230fb los te halen.
De moeren van de inlaat kan zijn los, de moeren van de uitlaatkant zijn los, de kopbouten zijn los, de distri riem is er af.
Koelwater is er ook uit.
Maar, de in en uitlaat zitten nog muurvast. De kop zit ook nog vast.
Ik zie geen enkele moer meer zitten, maar toch zit het nog vast.
Is het nu een kwestie van hard duwen, trekken, op in en uitlaat springen?
Of is er iets wat ik over het hoofd zie?
(ondertussen vind ik het zo eng wat ik nu aan het doen ben, of het ooit nog goed komt, nou ja one step a time)

Nu bezig de kop van m'n b230fb los te halen.
De moeren van de inlaat kan zijn los, de moeren van de uitlaatkant zijn los, de kopbouten zijn los, de distri riem is er af.
Koelwater is er ook uit.
Maar, de in en uitlaat zitten nog muurvast. De kop zit ook nog vast.
Ik zie geen enkele moer meer zitten, maar toch zit het nog vast.
Is het nu een kwestie van hard duwen, trekken, op in en uitlaat springen?
Of is er iets wat ik over het hoofd zie?
(ondertussen vind ik het zo eng wat ik nu aan het doen ben, of het ooit nog goed komt, nou ja one step a time)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 22:44 #1372603
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Spruitstuk
Motor B230FB
Als je de 8 moeren van het uitlaatspruitstuk er af hebt gedraaid dan moet het uitlaatspruitstuk loskomen. Het kan zijn dat je de bevestiging van de uitlaat onder bij het vliegwielhuis ook nog los moet halen maar beweging moet er al wel inzitten.
Inlaatspruitstuk: de 8 moeren allemaal verwijderd. Ook de bout sw 12 onder het spruitstuk al verwijderd?
Soms moet je een beetje wrikken.
De kop verwijderen: alle kopbouten verwijderen. , nokkenas tandwiel demonteren dan komt de kop vast wel los.
Als je de 8 moeren van het uitlaatspruitstuk er af hebt gedraaid dan moet het uitlaatspruitstuk loskomen. Het kan zijn dat je de bevestiging van de uitlaat onder bij het vliegwielhuis ook nog los moet halen maar beweging moet er al wel inzitten.
Inlaatspruitstuk: de 8 moeren allemaal verwijderd. Ook de bout sw 12 onder het spruitstuk al verwijderd?
Soms moet je een beetje wrikken.
De kop verwijderen: alle kopbouten verwijderen. , nokkenas tandwiel demonteren dan komt de kop vast wel los.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 38
07-11-2012 22:45 #1372605
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Als het echt allemaal los is gewoon een
ruk geven of met een stuk hout een moment maken en even kracht zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2012 23:49 #1372705
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic kop
en ligt de kop er al naast?
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2012 00:07 #1372707
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Indien je egr hebt dan ook
Indien je egr hebt dan ook de egr pijp aan het uitlaat- en inlaatspruitstuk los nemen anders krijg je er ook geen beweging in.
Grtz, Daniel
Grtz, Daniel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2012 09:10 #1372736
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog niet
Koppie gaat er volgens plan vanavond of morgen ochtend af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2012 10:56 #1372748
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paar
Paar foto s mischien leuk voor de volgers.
( waaronder ik )
( waaronder ik )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2012 11:05 #1372750
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed idee opzich
Maar moet even kijken of ik ergens die foto's kan plaatsen.
Zo jammer dat mijn foto opslag hier volzit en ik andere foto's dan moet verwijderen.
vind ik zowiezo jammer, zoek je iets op het forum zijn de foto's die het duidelijk moeten maken al weer weg.
Ik kijk even of ik een photobucket ding kan aanmaken / regelen.
Zo jammer dat mijn foto opslag hier volzit en ik andere foto's dan moet verwijderen.
vind ik zowiezo jammer, zoek je iets op het forum zijn de foto's die het duidelijk moeten maken al weer weg.
Ik kijk even of ik een photobucket ding kan aanmaken / regelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2012 11:26 #1372751
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed
Goed plan doe ik plaats ook meestal foto s via photobucket.A_A schreef :
Ik kijk even of ik een photobucket ding kan aanmaken / regelen.
- Frits Lidnr. 795
- 740GLE sedan
- <a href=" dafvolvo.weblog.nl/ " target="_blank"> dafvolvo.weblog.nl/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2012 23:25 #1372806
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fotoos volgen nog
Ok, de kop is er af 
Inderdaad 1 inlaat klep ziet er niet uit.
Zal morgen photobucket even vol zetten.
De "nieuwe" kop hadden we bij het loshalen helaas 2 draadeinden van de uitlaat kant afgebroken.
een waar nog een stukkie van uitstak en 1 waar de breuk onder het vlak zat. Dus die laatste vormde een kuiltje.
Het draadeinde welke uitstak konden we nog 2 moeren opdraaien, die tegen elkaar vast zetten en die 2 met een dopsleutel los draaien waardoor het / de draadeind los draaide.
Het draadeind welke een kuiltje vormde, was spannender.
Eerst met 4 mm in geboord en een linkse tap er in gedaan, dit deed helemaal niks!
We waren ook erg bang de tap af te breken.
Vervolgend de m8 bout ingeboord met 7,5 (ja officeel zou 7,2 moeten) toen met een m8 tap draad er ingetapt.
Eerst toen even een m8 bout er ingedraaid en dat ging perfect.
Om aan 2 goede draadeindjes te komen moesten we toen de "oude" kop uit de auto halen.
Uitlaat spruitstuk was al los even als de inlaat en kop. Dwz de moeten waren er uit maar alles zat nog strakvast.
Inlaat spruitstuk bleek dus ook nog met een moer aan de onderkant aan een beugel te zitten.
Op de kop zitten 2 stekkers en een slang die moesten ook los.
Inlaat was zo los, even trekken met de hand en los was ie.
Uitlaat heb ik een bandenlichter van mijn oude jawa voor gebruikt, even wat zinvol geweld en los was deze!
De kop daarvoor had ik een rubber opzet stuk voor mijn moker gekocht , maar
toen in en uitlaat los was bleek de kop ook los te zijn.
Deze kon ik er toen zo af pakken.
We hadden al een stoel klaar staan (ja heb een paar houten stoelen in de schuur ) naast de auto en kon de "oude" kop er zo opzetten. Zo stonden beide koppies naast elkaar naast de auto.
Vervolgens nog een draadeind uit de "oude" kop gedraaid en die in de nieuwe kop gezet.
Toen was de nieuwe kop dus klaar voor gebruik
Alleen nog de uitlaat spruitstuk pakkingen er morgen netjes afschrapen.
Dus morgen pakkingen schrapen en de boel terug bouwen
Zie nog even op tegen de distririem moet ik zeggen. Morgen niet vergeten koelwater in het systeem te gieten! Lijkt mij echt zo'n oeps vergeten puntje!

Inderdaad 1 inlaat klep ziet er niet uit.
Zal morgen photobucket even vol zetten.
De "nieuwe" kop hadden we bij het loshalen helaas 2 draadeinden van de uitlaat kant afgebroken.
een waar nog een stukkie van uitstak en 1 waar de breuk onder het vlak zat. Dus die laatste vormde een kuiltje.
Het draadeinde welke uitstak konden we nog 2 moeren opdraaien, die tegen elkaar vast zetten en die 2 met een dopsleutel los draaien waardoor het / de draadeind los draaide.
Het draadeind welke een kuiltje vormde, was spannender.
Eerst met 4 mm in geboord en een linkse tap er in gedaan, dit deed helemaal niks!
We waren ook erg bang de tap af te breken.
Vervolgend de m8 bout ingeboord met 7,5 (ja officeel zou 7,2 moeten) toen met een m8 tap draad er ingetapt.
Eerst toen even een m8 bout er ingedraaid en dat ging perfect.
Om aan 2 goede draadeindjes te komen moesten we toen de "oude" kop uit de auto halen.
Uitlaat spruitstuk was al los even als de inlaat en kop. Dwz de moeten waren er uit maar alles zat nog strakvast.
Inlaat spruitstuk bleek dus ook nog met een moer aan de onderkant aan een beugel te zitten.
Op de kop zitten 2 stekkers en een slang die moesten ook los.
Inlaat was zo los, even trekken met de hand en los was ie.
Uitlaat heb ik een bandenlichter van mijn oude jawa voor gebruikt, even wat zinvol geweld en los was deze!
De kop daarvoor had ik een rubber opzet stuk voor mijn moker gekocht , maar

Deze kon ik er toen zo af pakken.
We hadden al een stoel klaar staan (ja heb een paar houten stoelen in de schuur ) naast de auto en kon de "oude" kop er zo opzetten. Zo stonden beide koppies naast elkaar naast de auto.
Vervolgens nog een draadeind uit de "oude" kop gedraaid en die in de nieuwe kop gezet.
Toen was de nieuwe kop dus klaar voor gebruik

Alleen nog de uitlaat spruitstuk pakkingen er morgen netjes afschrapen.
Dus morgen pakkingen schrapen en de boel terug bouwen

Zie nog even op tegen de distririem moet ik zeggen. Morgen niet vergeten koelwater in het systeem te gieten! Lijkt mij echt zo'n oeps vergeten puntje!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam