Compressie bij 4 ton
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2012 18:52 #1373752
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bougies er uit?
Zat vanmiddag even rond te kijken en vond een handleding van een compressie tester.
Daarin stond, alle bougies er uit.
Doen jullie dat dan ook?
Daarin stond, alle bougies er uit.
Doen jullie dat dan ook?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2012 06:44 #1373770
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bougies eruit
Js, ik draai altijd alle bougies eruit, dan draait de motor makkelijker rond en heeft je startmotor minder te lijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2012 10:54 #1373775
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic + van bobine los?
@ Boy
waarom haal je de plus van de bobine los?
Ahhh ja, anders start je motor op 3 poten?
Afgelopen zaterdag bij Nordicar mijn compressie (laten) meten met alle bougies eruit, dan draait volgens mij je startmotor ook op maximale snelheid.
Trouwens, voor de test eerst de klepspeling gecontroleerd, hoefde niet bijgesteld te worden.
Resultaten:
sorry briefje even weg, hou je nog tegoed
Afgelopen zaterdag bij Nordicar mijn compressie (laten) meten met alle bougies eruit, dan draait volgens mij je startmotor ook op maximale snelheid.
Trouwens, voor de test eerst de klepspeling gecontroleerd, hoefde niet bijgesteld te worden.
Resultaten:
sorry briefje even weg, hou je nog tegoed
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2012 20:16 #1373949
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic duurde ff
Duurde even, deze periode is altijd erg druk. Vanavond een tweede poging eraan gewaagd. De waarden verschillen iets van de voorgaande keer, dit keer was het blok koud. De gebruikte meter is er eentje in psi en heeft me €15,- gekost bij de amh.
Dat de compressie van cilinder 4 zo hoog is verbaasd me, de rest is allemaal redelijk in dezelfde buurt. Is deze compressie niet hoger dan wat een B230FK zou moeten hebben?
Ben benieuwd of iemand iets zinnigs kan zeggen over deze waarden. de garage stond trouwens goed blauw nadat ik de auto weer starte, jez(* wat een rookgordijn.
groeten, Chris
Dat de compressie van cilinder 4 zo hoog is verbaasd me, de rest is allemaal redelijk in dezelfde buurt. Is deze compressie niet hoger dan wat een B230FK zou moeten hebben?
Ben benieuwd of iemand iets zinnigs kan zeggen over deze waarden. de garage stond trouwens goed blauw nadat ik de auto weer starte, jez(* wat een rookgordijn.
groeten, Chris
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2012 21:06 #1373953
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Olie
Olie langs de schraapveren?
Eens compressie gemeten nadat je wat olie door het bougiegat op de zuiger hebt gegoten?
Groeten,Gerben
Eens compressie gemeten nadat je wat olie door het bougiegat op de zuiger hebt gegoten?
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2012 21:30 #1373958
door V700 register
Ik zie trouwens dat ik in mijn lijstje niet vermeld heb dat ik ook alle bougies er uit haal.
Beantwoord door V700 register in topic Bijna...
Ik haal sowieso alle bougies er uit, dus zal ze nooit op drie poten gaan lopen. Het is slecht voor de bobine als je alsmaar aan het starten bent zonder dat deze de hoge spanning kwijt kan. Je kan ook de bobine hoogspanningskabel van de verdeler af halen en op de massa vastbinden.@ Boy
Ik zie trouwens dat ik in mijn lijstje niet vermeld heb dat ik ook alle bougies er uit haal.
Moderators: Jerry Stam