940 B230FK loopt slecht op benzine, goed op LPG

  • Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2012 11:46 #1371360 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic injectoren

Rversteeg schreef : Ik weet niet hoe het bij een VSI installtie zit, maar de benzineinjectoren worden op één of andere manier afgeschakeld bij LPG bedrijf. Misschien iets in die schakeling niet 100%?

De benzineinjectoren zijn massa gestuurd, bij ombouw naar LPG wordt de massadraad van elke injector doorgeknipt en omgeleid via de LPG ecu. In de LPG ecu wordt de keuze gemaakt of de benzineinjector aangestuurd wordt of de LPG injector. Wordt de LPG injector aangestuurd dan volgt er eerst een omrekening naar LPG waarden. Zie het als een knipperlampje, 1 knipper = injector open, duur van de knipper en de druk op de injector bepalen hoeveelheid brandstof in de cilinder gaat. Knipperfrequentie wordt aangegeven door benzine ecu, bij benzinebedrijf gaat dit via de LPG ecu 1 op 1 door naar benzineinjector. Bij lpg bedrijf maakt de lpg ecu de knipperfrequentie anders en stuurt dat signaal dan naar de lpg injector.
Een benzinedrukregelaar hoeft geen benzine te lekken om stuk te zijn en een benzinepomp hoeft geen herrie te maken om toch stuk te blijken. Zou inderdaad eerst even de test doen met het losnemen van de stekker van de benzineinjectoren. Als dat niks oplevert zou je de benzinedruk op de rail kunnen meten.
LPG is zoals aangegeven erg kieskeurig met de kwaliteit van de ontsteking, als LPG goed is en benzine slecht dan kun je de ontsteking wel uitsluiten.
groeten, Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2012 11:58 #1371361 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank
dank heren, we gaan dus benzinetoevoer en druk maar eens testen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2012 16:38 #1371373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa via LPG ECU
Dat is dan anders dan bij Vialle. Hier wordt de voeding naar de benzineinjectoren onderbroken dmv het (beruchte) onderbreekrelais. Dit relais is normaal gesloten, dus bij bekrachtiging worden de benzineinjectoren pas afgeschakeld. Is er dus een storing in de LPG installatie, dan kun je altijd nog op benzine rijden. Bij VSI is dat dus kritischer, begrijp ik, want als er een storing in de VSI ECU optreedt, dan zouden ook de benzine-injectoren wel eens niet meer aangestuurd kunnen worden? In dat geval zou ook de werking van de VSI ECU verdacht kunnen zijn, omdat die dus blijkbaar wél meedoet bij benzine-bedrijf, itt het Vialle systeem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2012 21:59 #1371446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine
benzinedrukregelaar vernieuwd - geen resultaat....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2012 09:22 #1371477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit in de afstelling........

jblokzijl schreef : ......, maar ik ben dat stationaire schudden bij een koude start wel zat.....

De gemiddelde gasboer heeft moeite om e.e.a. goed af te stellen.
Het probleem zit in de Offset waarde.
Die staat bij jou, met grote waarschijnlijkheid op 0. Resultaat is verkeerd inleren van de ECU en veel te rijk mengsel op benzine bij koude start.
Offset moet ergens bij -25 liggen.
Suc6,
Erik
940 Estate Limited Edition - 1998 - B230FK@1.0bar, 15g - sebcon - V-cam - 2.5" simons - AW71 - Prins VSI - 417 d.blauw met.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-10-2012 09:43 #1371479 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Als ie gereset wordt? Accu tijdje los.
Loopt ie dan ook rot na het starten?
Dan doet de Lpg inst immers niets. En begint ie opnieuw met zijn basis waarden uit de ECU.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2012 09:44 #1371478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar
maar juist bij een koude start gaat het wel redelijk, bij normaal stationair bij warme motor loopt hij niet goed rond op benzine (3 poten, half op 3 poten), schudden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2012 09:45 #1371480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee
nee, direct na het starten loopt hij wel goed (rijk mengsel?), na 30 a 40 seconden begint hij te schudden. Op lpg loopt hij zijdezacht en kan je een bekertje water op het kleppendeksel laten staan zonder te morsen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-10-2012 09:46 #1371481 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Na 30 of 40 sec nog steeds op benzine?
Je laat em dan op benzine staan?
Dus in de originele configuratie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2012 09:46 #1371482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
ja...hij schakelt na 2 minuten, of een paar 100 meter rijden pas over naar lpg (temperatuur gestuurd)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD