940 B230FK loopt slecht op benzine, goed op LPG
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
De benzineinjectoren zijn massa gestuurd, bij ombouw naar LPG wordt de massadraad van elke injector doorgeknipt en omgeleid via de LPG ecu. In de LPG ecu wordt de keuze gemaakt of de benzineinjector aangestuurd wordt of de LPG injector. Wordt de LPG injector aangestuurd dan volgt er eerst een omrekening naar LPG waarden. Zie het als een knipperlampje, 1 knipper = injector open, duur van de knipper en de druk op de injector bepalen hoeveelheid brandstof in de cilinder gaat. Knipperfrequentie wordt aangegeven door benzine ecu, bij benzinebedrijf gaat dit via de LPG ecu 1 op 1 door naar benzineinjector. Bij lpg bedrijf maakt de lpg ecu de knipperfrequentie anders en stuurt dat signaal dan naar de lpg injector.Rversteeg schreef : Ik weet niet hoe het bij een VSI installtie zit, maar de benzineinjectoren worden op één of andere manier afgeschakeld bij LPG bedrijf. Misschien iets in die schakeling niet 100%?
Een benzinedrukregelaar hoeft geen benzine te lekken om stuk te zijn en een benzinepomp hoeft geen herrie te maken om toch stuk te blijken. Zou inderdaad eerst even de test doen met het losnemen van de stekker van de benzineinjectoren. Als dat niks oplevert zou je de benzinedruk op de rail kunnen meten.
LPG is zoals aangegeven erg kieskeurig met de kwaliteit van de ontsteking, als LPG goed is en benzine slecht dan kun je de ontsteking wel uitsluiten.
groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De gemiddelde gasboer heeft moeite om e.e.a. goed af te stellen.jblokzijl schreef : ......, maar ik ben dat stationaire schudden bij een koude start wel zat.....
Het probleem zit in de Offset waarde.
Die staat bij jou, met grote waarschijnlijkheid op 0. Resultaat is verkeerd inleren van de ECU en veel te rijk mengsel op benzine bij koude start.
Offset moet ergens bij -25 liggen.
Suc6,
Erik
940 Estate Limited Edition - 1998 - B230FK@1.0bar, 15g - sebcon - V-cam - 2.5" simons - AW71 - Prins VSI - 417 d.blauw met.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
- Berichten: 44
Dan doet de Lpg inst immers niets. En begint ie opnieuw met zijn basis waarden uit de ECU.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
- Berichten: 44
Dus in de originele configuratie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





