940 B230FK loopt slecht op benzine, goed op LPG
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2012 21:26 #1095071
door V700 register
940 B230FK loopt slecht op benzine, goed op LPG is gemaakt door V700 register
Eens even wat wishdom of the crowd aanspreken 
Al langere tijd loopt mijn 940 stationair slecht op benzine (zowel warm als koud), maar prima op LPG. Op zich geen onoverkomelijk probleem, maar ik ben dat stationaire schudden bij een koude start wel zat. Wat punten:
- Loopt prima op LPG
- Loopt verder ook prima op benzine, alleen stationair lijkt het alsof hij op drie poten loopt
- Benzinedrukregelaar is droog
- Benzineinjectoren getest, gereinigd
- Genoeg benzine aanwezig
- Pomp niet hoorbaar, ook voldoende vermogen op benzine
- Massavoetjes spatborden schoongemaakt (waren groen)
Rara..wat kan dit zijn?

Al langere tijd loopt mijn 940 stationair slecht op benzine (zowel warm als koud), maar prima op LPG. Op zich geen onoverkomelijk probleem, maar ik ben dat stationaire schudden bij een koude start wel zat. Wat punten:
- Loopt prima op LPG
- Loopt verder ook prima op benzine, alleen stationair lijkt het alsof hij op drie poten loopt
- Benzinedrukregelaar is droog
- Benzineinjectoren getest, gereinigd
- Genoeg benzine aanwezig

- Pomp niet hoorbaar, ook voldoende vermogen op benzine
- Massavoetjes spatborden schoongemaakt (waren groen)
Rara..wat kan dit zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2012 21:47 #1371256
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja Hoor
Kan je helaas niet helpen maar dit is precies andersom dan bij mijn auto.
www.volvo700vereniging.nl/node/46542
www.volvo700vereniging.nl/node/46542
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2012 14:12 #1371295
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massapunt bij ECU?
Heb je het massapunt bij de ECU dan al bekeken? Juist voor het aansturen van de ECU is dit zo belangrijk. Zit rechts bij de passagiersruimte.
Ook interessant is om alle waardes van de ECU na te meten!
Ook interessant is om alle waardes van de ECU na te meten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2012 21:23 #1371319
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic die
die zit onder de bekleding toch? Maar dan zou ik toch ook op lpg problemen moeten hebben?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2012 21:59 #1371330
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic c
ECU is alleen voor Benzine injectie.
Mogelijk een slechte LMM?
Groeten,Gerben
Mogelijk een slechte LMM?
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2012 22:07 #1371331
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ecu
Ik ga morgen de Ecu massa controleren. Maar de waarde die de lmm levert wordt toch ook gebruikt als de motor op LPG draait? Want dan loopt hij wel prima...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2012 22:08 #1371332
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic nee
Nee, de LMM waarde word niet gebruikt bij draaien op LPG.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2012 22:51 #1371334
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dit is volgens mij een stroomprobleem
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 940. Na lang zoeken bleek dat de accuklemmen en kabels slecht waren. Door verlies op de klemmen/kabels had computer en injectoren onvoldoende spanning.
check even of de kabels nog goed flexibel zijn en of ze warm worden..
check even of de kabels nog goed flexibel zijn en of ze warm worden..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2012 09:59 #1371354
door Chris Boessenkool
gr. Chris
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic LMM
Gerben, dat klopt niet. Onderschrift van TS vermeld Prins VSI. Dat is een slave van de benzine ECU, die bepaalt inspuittijden waarna LPG ecu er een LPG verhaaltje van bakt. Als benzine ecu verkeerde signalen krijgt dan gaat LPG ook verkeerd. LMM wordt dus wel gebruikt voor LPG.gerryberrie schreef : Nee, de LMM waarde word niet gebruikt bij draaien op LPG.
gr. Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2012 11:16 #1371359
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine/gas
Omdat er op LPG geen probleem is, lijkt het logisch dat het probleem zit in een gedeelte dat alleen bij rijden op benzine wordt gebruikt.
Omdat het LPG systeem het benzinesysteem volgt, zou je er voorlopig vanuit kunnen gaan dat de hele electrische aansturing vanuit de ECU naar de benzineinjectoren in orde is. Anders zou je de problemen ook op LPG moeten hebben.
LPG is kritischer als het om de onstekingsvonk gaat dan benzine, dus zou je ook niet direct de bougiekabels ed hoeven te verdenken.
Je zou de connectoren van de benzineinjectoren eens één voor één kunnen losnemen om te kijken of de motor echt op drie poten loopt. Als je het probleem kunt isoleren tot één injector weet je al een stuk meer. Ik weet niet hoe het bij een VSI installtie zit, maar de benzineinjectoren worden op één of andere manier afgeschakeld bij LPG bedrijf. Misschien iets in die schakeling niet 100%?
Tenslotte de aanvoer van benzine naar de injectoren.
Omdat het LPG systeem het benzinesysteem volgt, zou je er voorlopig vanuit kunnen gaan dat de hele electrische aansturing vanuit de ECU naar de benzineinjectoren in orde is. Anders zou je de problemen ook op LPG moeten hebben.
LPG is kritischer als het om de onstekingsvonk gaat dan benzine, dus zou je ook niet direct de bougiekabels ed hoeven te verdenken.
Je zou de connectoren van de benzineinjectoren eens één voor één kunnen losnemen om te kijken of de motor echt op drie poten loopt. Als je het probleem kunt isoleren tot één injector weet je al een stuk meer. Ik weet niet hoe het bij een VSI installtie zit, maar de benzineinjectoren worden op één of andere manier afgeschakeld bij LPG bedrijf. Misschien iets in die schakeling niet 100%?
Tenslotte de aanvoer van benzine naar de injectoren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam