Bougie draad stuk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2012 23:23 #1370131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik wacht af maar zeker geen haast
Het was gewoon een pech week met alles,
Alles stopt ermee of gaat defect.
De Volvo,
dan de Landrover moet nog voor de APK, zag dat daar een rem iets lekt. Verwarmingsketel eergisternacht een hoop herrie en stuk, die gisteravond maar gemaakt. Was ook weer twee uur. Vrijdag eens kijken of ik de landrover nog iets kan doen.
Mijn vrouw de home trainer verkeerde adapter er in, printplaat stuk, ga ik niet zelf kunnen maken, weet niet wat doorgebrand is, kan er weinig aan meten. Nu dus uitelkaar wordt project of oud ijzer.
Garage veer sprong eraf, ook nog tussendoor, bleef achter bagage rek fiets zoon hangen (electrische opener). En toen nog een lekke band van de fiets van mij vrouw.
Koplamp renault ook stuk, zit ook lekker beroerd, maar is lease auto dus ga wel langs als ik de volvo weer ophaal daar, vorige keer waren ze daar drie kwartier mee bezig.
Tussen door nog sleutel in de schuifpui slot eruit moeten pielen. Tip neem geen goedkope sleutels als reserve
Heb even geen haast, maar als het zo doorgaat krijg ik er een dagtaak aan.
Uiteraard wel weer voldoening als ik nu weer lekker warm zit en 150 euro voor de ketel heb uitgespaard en nog een paar dingen.
En ik wordt wel steeds handiger en alround, was de technishe opleiding niet voor niets want die heb ik met mijn dagelijksewerkzaamheden echt niet nodig, tenzij de lijst thuis dagelijkse werkzaamheden worden.
Dus nu hopen dat het busje gaat lukken, en als er ooit een volgende keer komt, doe ik het zelf.
Alles stopt ermee of gaat defect.
De Volvo,
dan de Landrover moet nog voor de APK, zag dat daar een rem iets lekt. Verwarmingsketel eergisternacht een hoop herrie en stuk, die gisteravond maar gemaakt. Was ook weer twee uur. Vrijdag eens kijken of ik de landrover nog iets kan doen.
Mijn vrouw de home trainer verkeerde adapter er in, printplaat stuk, ga ik niet zelf kunnen maken, weet niet wat doorgebrand is, kan er weinig aan meten. Nu dus uitelkaar wordt project of oud ijzer.
Garage veer sprong eraf, ook nog tussendoor, bleef achter bagage rek fiets zoon hangen (electrische opener). En toen nog een lekke band van de fiets van mij vrouw.
Koplamp renault ook stuk, zit ook lekker beroerd, maar is lease auto dus ga wel langs als ik de volvo weer ophaal daar, vorige keer waren ze daar drie kwartier mee bezig.
Tussen door nog sleutel in de schuifpui slot eruit moeten pielen. Tip neem geen goedkope sleutels als reserve
Heb even geen haast, maar als het zo doorgaat krijg ik er een dagtaak aan.
Uiteraard wel weer voldoening als ik nu weer lekker warm zit en 150 euro voor de ketel heb uitgespaard en nog een paar dingen.
En ik wordt wel steeds handiger en alround, was de technishe opleiding niet voor niets want die heb ik met mijn dagelijksewerkzaamheden echt niet nodig, tenzij de lijst thuis dagelijkse werkzaamheden worden.
Dus nu hopen dat het busje gaat lukken, en als er ooit een volgende keer komt, doe ik het zelf.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2012 23:29 #1370132
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pfff
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2012 11:12 #1370743
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gemaakt
Is gemaakt, viel volgens de monteur wel mee de schade aan de schoefdraad, 80 prcent was goed genoeg, deels nieuw getapt, wat ook nu voor 50% goed is. Dus geen bus of Helicoil. Volgende keer voorzichtig plaatsen de bougie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2012 20:38 #1370781
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeetje mina
Ik wil niet "lullig" doen of drammerig overkomen maar dan heb je straks echt een probleem. Wat de monteur gedaan heeft is dan puur prutswerk en heeft de boel alleen maar erger gemaakt.Kapot schroefdraad van een bougie kun je onmogelijk even opnieuw tappen, gewoon omdat het binnenwerk aan stront is.Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben, een heel draadje hierover opstarten en het dan precies anders doen dan iedereen hier geadviseerd heeftJMB schreef : Is gemaakt, viel volgens de monteur wel mee de schade aan de schoefdraad, 80 prcent was goed genoeg, deels nieuw getapt, wat ook nu voor 50% goed is. Dus geen bus of Helicoil. Volgende keer voorzichtig plaatsen de bougie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2012 21:06 #1370785
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Maar 80 procent is zeker nog goed, de eerste 20 niet die was beschadigd, die opnieuw getapt, we zullen zien of het prutswerk is, ik hoop van niet en heb wel vertrouwen in mijn collega's. Maar mijn eerdere opmerking is ook anders uit te leggen, maar 80 procent van het draad was/is nog goed.
Is meer prutswerk van mijzelf.
Is meer prutswerk van mijzelf.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2012 21:07 #1370786
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb bij een oude Nissan
Ik heb bij een oude Nissan Sunny ooit eens de draad opnieuw getapt en zonder helicoil gemonterd. Ging prima totdat ik een keer naar Dusseldorf ging en even 160 ging rijden. Opeens een knal en vermogensverlies, bougie eruit geknald -
Ook nog een deuk in mijn motorkap -
Een aardige Duitse garage heeft er een helicoil in geplaatst, op de terugweg op de A3 volgas gereden en de bougie bleef zitten -

Een aardige Duitse garage heeft er een helicoil in geplaatst, op de terugweg op de A3 volgas gereden en de bougie bleef zitten -

- Joseph Diks
- Senior lid
-
Minder
Meer
20-10-2012 19:41 #1370930
door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic Een bougiebevestiging met
Een bougiebevestiging met helicoil zal altijd sterker zijn dan de originele schroefdraad in een Alu-cilinderkop....
Moderators: Jerry Stam