Van 960 naar 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2012 12:21 #1370751
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbo zit vast
Wel, na wat speurwerk is het euvel ten dele boven water: het schoepje op de turbo zit muurvast. Ding doet dus niet mee.
Intussen een oproep voor vervanger geplaatst, maar is het ding te redden?
Intussen een oproep voor vervanger geplaatst, maar is het ding te redden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2012 12:40 #1370753
door V700 register
Maar:
Beantwoord door V700 register in topic Vast?
De turbine/compressor-as zelf zit dus vast? Dat verklaart wel waarom er juist bij veel gas geven geen sjoege kwam; ik stel me zo voor dat een stilstaande compressor voor nogal wat restrictie zorgt in het inlaatkanaal.gploeg schreef : het schoepje op de turbo zit muurvast. Ding doet dus niet mee.
Maar:
Daar zien ze je niet meer terug zeker?wat gploeg eerder schreef : Turbo (druk was bij koude motor goed volgens garage)
Check <a href="/node/45992" target="_blank">> dit <</a> topic even, misschien kan één van de betrokkenen iets voor je doen.gploeg schreef : ... is het ding te redden?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2012 19:08 #1370775
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Eehh
Het zorgt niet alleen voor restrictie in de inlaat, maar Ook bij de uitlaat. De waste gate klep blijft natuurlijk ook dicht zitten...immers geen (te) hoge turbodruk.
Ding zal voor geen meter willen.
Een vastzittende turbo as lijkt me ook niet al te bevorderlijk voor de olie stroming...
Groeten,Gerben
Ding zal voor geen meter willen.
Een vastzittende turbo as lijkt me ook niet al te bevorderlijk voor de olie stroming...
Groeten,Gerben
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2012 17:18 #1370853
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Pb
Heb een turbo liggen met een ietwat uitgebrande wastegate maar met erg weinig speling op het asje van de schoepen. Mag weg voor weinig, pb me maar als je interesse hebt. Misschien kan ik je verder helpen door van twee stukke 1 goede te maken.
groeten, Chris
groeten, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 18:54 #1375191
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost
Na demontage deed de turbo denken aan het doucheputje van een doorsnee studentenhuis. Geen wonder dat het schoepenrad dienst weigerde. Een artikeltje in de historie van deze site bracht me op de juiste weg:
Timen, dank voor de effectieve en tevens educatieve hulp!
Timen, dank voor de effectieve en tevens educatieve hulp!
Moderators: Jerry Stam