Van 960 naar 940

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2012 23:54 #1370036 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

gploeg schreef : Turbo (druk was bij koude motor goed volgens garage)

Lekkere garage...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2012 23:56 #1370038 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic hihi
Ik had ze een schop gegeven
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2012 00:01 #1370040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prutsers
Ik verbaas mij daar toch elke keer weer over hoor.Hoe hebben ze dat gemeten dan, want dat doe je niet zo 1 2 3En hoezo "was bij koude motor goed"?Auto hoort ook als standaard LPT heerlijk aan het gas te hangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2012 10:22 #1370065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel langzaam
Dat is wel heel langzaam,
 
Ik weet niet precies, maar mijn b230fb zonder turbo zit redelijk vlot op de 100 en de kickdown schakelt nog in bij de 160 om tot de 180 weer op te schakelen en dan door tot 190.
 
Arjan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2012 10:44 #1370067 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit is mijn B230f:
Dit is mijn B230f:


Als die van jou langzamer is klopt het niet!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2012 14:19 #1370081 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helder, hier is dus echt
Helder, hier is dus echt iets aan de hand. Als ik bij 100 km/h het gas vol in trap, schakelt hij vrolijk terug om met een hoop herrie (belooft wat!) en hoog in de toeren (4000-4500) helemaal niet te versnellen. Terug in een lagere (naar 3000 toeren) trekt ie iets aan, maar na 130 is het klaar. Werk aan de winkel dus! ;-)
Dank voor de info en met name het filmpje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2012 13:13 #1370236 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Acceleratie tot 180 met 230Fb op lgas

 
Geen idee of dit doorsnee is, maar zo doet mijn auto dat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2012 23:12 #1370446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eureka?
Ik mis iets.... voor de doorgewinterde Volvosleutelaars waarschijnlijk reden tot hilariteit. De wapperaar (charge fan) draait in het luchtledige rond, aangedreven door het blok. Als ik vergelijk met plaatjes/filmpjes zie ik twee opmerkelijkheden:
-sommige gevallen hebben de fan los van het blok in een behuizing achter de radiateur
-door het blok aangedreven fans hebben een 'overkapping' tegen de radiateur waarin de fan draait. DIT ONDERDEEL IS NIET AANWEZIG in mijn auto.
Ik zal morgen eens langs RIMA rijden.... zou hiermee dit probleem zijn opgelost?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2012 23:46 #1370453 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nee.
Nee, zelfs as de plastic kap mist en de viscose fan is vastgeslagen, kan dit Niet voor zo'n groot vermogensverlies zorgen zoals jij beschrijft.
Je verliest misschien 5 PK's en stookt wat meer brandstof, maar dat zal er niet voor zorgen dat jij een Volvo hebt die als een slak de berg afgaat.
*Ik raad je wel aan de plastic kap te plaatsen en als de Viscose fan is vastgeroest, deze te vervangen.
De viscose fan hoort soepel en los te kunnen draaien *met de hand met motor uit.
Draait hij (erg) zwaar, of blaast ie vol met de motor mee: Vervangen.
 
*Modernere versies van de 9 serie hebben een electrische fan inplaats van de viscose fan.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 08:54 #1370463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die ventilatortunnel heb je
Die ventilatortunnel heb je wel nodig want je krijgt koelproblemen in de zomer bij filerijden, stationair draaien etc. De viscokoppeling schakelt dan niet omdat er teveel koele lucht aangezogen wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD