opeens koelvloeistof verbruik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2012 21:30 #1365594 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic check
Check het nou eens even goed eerst voor je conclusies trekt:
1. Zorg dat je een goede dop hebt (die dus bij bepaalde druk 'lekt' zodat de druk niet eindeloos kan blijven oplopen).
2. Als je dan toch op bubbels wil checken, kijk dan niet alleen vlak nadat je de dop hebt losgedraaid, aangezien dan de KVS aan de kook kan raken (hetgeen vanzelfsprekend ook bubbels teweegbrengt).
3. Blijf je, met afgedraaide dop, ook na enige tijd bubbels zien dan is het nog de vraag wat je ziet. Zoek iemand met een CO 'sniffer' voor definitief uitsluitsel. Meet je CO, dan kan je vrij zeker zijn van de koppakking.
4. Heb je nu het systeem laten afpersen, zoals door verschillende personen al is gesuggereerd? Het is erg onduidelijk welke van de adviezen je nu precies opgevolgd hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2012 21:45 #1365602 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zit een goeie dop op die
Er zit een goeie dop op die gewoon koelwater lekt als de druk te groot wordt.( is getest) Ik had nog geen 30 meter gereden, en de druk was al zo hoog, keiharde koelslang etc. Ook als hij helemaal koud is staat er nog druk op, dus bv de volgende dag. Heb ook vergelijk met onze andere 940 met gereviseerde kop..
Voordat ik er een paar duizend km mee gereden heb is het systeem tot 2 keer toe afgeperst, toen had ik nl de zelfde klachten maar zonder KVS verbruik, CO is ook gemeten toen. was ook ok. Bleek toen iets heel onbenulligs, een verstopt slangetje. Nadien waren de klachten weg. maar de klachten kwamen dus na een paar duizend km terug maar nu met KVS verbruik.
Hebben dus het systeem na gelopen dit weekend, maar verder nergens lekkage kunnen ontdekken. Alleen dus weer die enorme druk, en KVS verbruik.Tja
Zou iemand met een CO sniffer moeten zoeken in de buurt, onze monteur is met vakantie.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2012 21:50 #1365605 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Slechte
Een slechte thermostaat veroorzaakt dit soort fratsen ook.
Ik spreek uit ervaring:Met thermostaat had ik drukopbouw en KVS verbruik.
Zonder thermostaat, Geen druk en Geen KVS verbruik.
Heel bizar! en snap het nog steeds niet helemaal.
Motor temperatuur en alles gewoon hetzelfde.
Heb toen een gat geboord in een nieuwe thermostaat en het probleem was verdwenen.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2012 21:58 #1365606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thermostaat is ook al
Thermostaat is ook al getest, die was goed..Op de simpele manier, in een pannetje met heet water, werking was ok.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
05-08-2012 22:46 #1365617 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic compresie meten
even compresie meten is hier wel mogelijk.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2012 22:53 #1365618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Exact dezelfde ervaring
Exact dezelfde ervaring gehad met mijn HPT, koppakking was lek tussen compressieruimte en koelkanaal. Dit elk werkt als membraan, druk kan wel het koelsysteem in en niet eruit. Daarom veel druk op de koelslangen en afblazen door de dop. Dop hoort pas af te blazen bij 1,5 bar en dat haalt hij normaliter nooit, pas als er te hoge druk komt door bijvoorbeeld koppakking. Dit verklaart ook de druk die op het systeem staat als de motor een nacht heeft gestaan. Dit hoort absoluut niet !
Dus kop eraf halen, vlakken en monteren met nieuwe pakking. Kop vlakke was bij mij nodig ivm putcorrosie.
Niet te lang mee doorrijden want alles gaat lekken door te hoge druk. bij mij stond zelfs expantievat bol -:)
Groet Paul

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC