opeens koelvloeistof verbruik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2012 14:49 #1093925
door V700 register
opeens koelvloeistof verbruik is gemaakt door V700 register
Na een paar duizend km in onze 945 classic te hebben gereden verbruikt deze ineens koelvloeistof. We hadden bij de aanschaf vorig jaar al pech, hij bleek keiharde koelslangen te hebben zowel warm als koude motor, bleek achteraf iets heel onbenulligs. Wel na lang zoeken, en 2 keer de kop afgeperst, en de uitlaatgassen gemeten te hebben om te kijken of misschien de kop lek was. Kop bleek in orde. Bleek een verstopt slangetje, vervangen en probleem was geheel opgelost. Nu nog steeds geen harde koelslangen, hij rijd als een tierelier, alleen verbruikt ie nu dus koelwater. Geen mayonaise in de motor of sludge aan de pijlstok, geen witte wolk uit de uitlaat etc..
Iemand suggesties behalve de kop?
We zijn het een beetje zat, zit ook al een nieuwe automaatbak in, bleek ook kapot(is al een topic over geweest). We wilden hem ombouwen op gas, maar dat gaan we niet meer doen.
Iemand suggesties behalve de kop?
We zijn het een beetje zat, zit ook al een nieuwe automaatbak in, bleek ook kapot(is al een topic over geweest). We wilden hem ombouwen op gas, maar dat gaan we niet meer doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2012 15:02 #1365004
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Aih.
Respect voor het volhouden!
Over hoeveel KVS verbruik hebben we het?
Misschien is de kachelkraan lek?
Groeten,Gerben
Over hoeveel KVS verbruik hebben we het?
Misschien is de kachelkraan lek?
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2012 15:19 #1365005
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waterpomp
Ik had ook onlangs wat KVS verbruik.
Bleek waterpomp te zijn ( origineel Volvo ) en terwijl deze nog geen jaar oud was.
Bleek waterpomp te zijn ( origineel Volvo ) en terwijl deze nog geen jaar oud was.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2012 15:25 #1365006
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opnieuw afpersen
Opnieuw koelsysteem afpersen zou ik zeggen. Er kan ook een klein lekje in de radiateur zitten of ergens anders hoeft inderdaad niet de kop te zijn. Als je weet wat het is kun je altijd nog bedenken of reparatie lonend is, of gewoon af en toe bijvullen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2012 15:33 #1365007
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekke kachelkraan heeft ie
lekke kachelkraan heeft ie wel gehad, te zien en te ruiken in de auto, maar is nu droog onder de matjes, en geur is inmiddels ook aardig verdreven. Koelvloeistof verbruik is na zeg ongeveer 50 km gereden te hebben zeker half Kv reservoir leeg..
kan niet ergens onder de motorkap iets ontdekken kwa lekkage...
kan niet ergens onder de motorkap iets ontdekken kwa lekkage...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2012 15:44 #1365008
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
Staat de koelvloeistof op max. of min. in je reservoir bij koude motor. Bij koude motor moet het nivo op min. staan. Staat hij bij koude motor op max. Bij warme motor gooit hij het teveel eruit bij de vuldop of ergens anders.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2012 15:53 #1365011
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dat had ik al geleerd
Ja dat had ik al geleerd hier op de site, dus dat doe ik al een tijdje zo, koud op min. Ik had het ook al es gemerkt bij onze andere 940..
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2012 15:57 #1365012
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Lekje
Er moet ergens een lekje zitten. Soms is zoiets best lastig te vinden, omdat het alleen lekt als de boel warm is en er druk op staat.
Bij mijn S90 had ik een paar jaar terug ook een lekje. Bleek een ringetje te zijn bij de thermostaat. Kost een paar Eurocent, maar voordat je het gevonden hebt...
Alles van het koelsysteem langslopen dus.
Bij mijn S90 had ik een paar jaar terug ook een lekje. Bleek een ringetje te zijn bij de thermostaat. Kost een paar Eurocent, maar voordat je het gevonden hebt...
Alles van het koelsysteem langslopen dus.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2012 16:15 #1365014
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Bekende plekken checken
Inderdaad de bekende plekken checken, recht onder reservoir zit een pijpje wat nogal snel kan roesten en rubber aan tast meestal op de plek van de slangklem, aansluitingen op de radiator, waterpomp, kachelkraan etc
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2012 16:32 #1365016
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij koude motor afpersen.
Bij koude motor afpersen. Vaak dicht het lek zich iets als de motor warm word door uitzetten.
Heb overigens hier een afpers pompje als je in de buurt bent wil ik wel eens voor je kijken.
Groet paul
Heb overigens hier een afpers pompje als je in de buurt bent wil ik wel eens voor je kijken.
Groet paul
Moderators: Jerry Stam