Koppakking lek 940 tijdelijk dichten met pil?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb tweemaal een lekke koppakking gehad zonder daarbij witte walmen of sludge te hebben gezien.gerryberrie schreef : Als je motor voorderest goed start en loopt, je geen mayonaise hebt en geen witte walmen uit de pijp zou ik niet zomaar zeggen "lekke kop" omdat je koelvloeistof verliest.
Dit had ik dan weer wel.gerryberrie schreef : Zijn de koel leidingen erg HARD na een rit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of witte damp meer dan normaal is, is op LPG soms lastig te bepalen. Vooral in de winter, dan dampt LPG sowieso meer dan benzine. Mayonaise aan de peilstok is een stadium verder.
Een pil zie ik als middel voor noodgevallen, als thuiskomer. Is ook niet bevorderlijk voor je turbo, die het thermisch sowieso al voor zn kiezen krijgt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoor het graag.
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ongeacht het effect op de koeling van de turbo blijft het mi symptoombestrijding en alleen voor noodgevallen. Maar de keuze het wel of niet te gebruiken staat eenieder vrij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij oude Mercedessen was het koelsysteem en de koelkanalen heel ruim bemeten. Helaas was er een slechte serie radiatoren in de W124's waardoor de rubber afdichtingen van het blok naar de bak van de radiator lekte. Daar hielp een VLOEIBARE lekdichter prima zonder dat het nadelige gevolgen gaf.
Bij bijvoorbeeld Renaults uit jaren 90 slipte standaard de kachelradiator dicht door gebruik van een lekdichtmiddel. Daardoor was het middel erger als de kwaal.....
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Paul
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Paul
- André Struis
- Nieuw lid
-