Koppakking lek 940 tijdelijk dichten met pil?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2012 11:44 #1093396
door V700 register
Koppakking lek 940 tijdelijk dichten met pil? is gemaakt door V700 register
Het heeft er alle schijn van dat de koppakking van mijn 940 2.3 IC 1997 lek is. Verlies nergens vloeistof, toch moet er regelmatig een liter bij.Op naar het ritueel van vervanging dus, vlakken, afpersen etc maar vooraf even (misschien een stomme) vraag;kan ik dat lek, om wat tijd te winnen, tijdelijk dichten door een z.g. pil in het sysyeem los te laten?
Dank voor de moeite.
Hans
Dank voor de moeite.
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2012 12:08 #1361622
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic De pil
De pil wil nog wel eens helpen als er een lekje in een radiateur zit maar een koppakkingsreparatiepil is er helaas (nog) niet.
Wanneer een cilinder via de koppakking verbinding heeft met een koelkanaal dan blaast de motor met zo´n hoge druk door die opening dat daar niets tegen bestand is.
Wanneer een cilinder via de koppakking verbinding heeft met een koelkanaal dan blaast de motor met zo´n hoge druk door die opening dat daar niets tegen bestand is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2012 12:42 #1361626
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee. zeker niet doen.
De pil is voor vrouwen, niet voor koelsystemen van auto's.Het gaat niet helpen, maar kan je wel veel narigheid opleveren, verstopte kachelradiateurs, sludge/ plakkerige troep in je koelsysteem, noem maar op.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2012 13:42 #1361634
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic nie doen
Het is ten overvloede, maar ik zal de rest hierboven ook nog even herhalen: Absoluut niet van die pillen gebruiken, het is echt "troep".
Trouwens, een echt lekke kop herken je hieraan: <a href="">KLIK
Groeten,Gerben
Trouwens, een echt lekke kop herken je hieraan: <a href="">KLIK
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2012 16:25 #1361648
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sorry gerryberrie, ik heb
sorry gerryberrie, ik heb het filmpje bekeken, maar wat moet ik herkennen? De kleur vloeistof of het omhoog borrelen?Oke, een pil doen we dus niet.Ik heb lang geleden met een 740 een lekke kop gehad, daar was een mistmachine niets bij. Bij mijn 940 nu geen spoortje...Is een ruilkop (waar haal je die?) en het vervangen betaalbaar? De twijfel is groot om hem nog op de weg te houden - onkosten vs dagwaarde vs brandstofprijs. Vorig jaar nog wel voor € 1500 aan opgeknapt... tja...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2012 16:37 #1361649
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ruilkop
Een kant&klare revisiekop komt op €475,- met factuur.Daar krijg je een gereviseerde kop voor, gevlakt, schoongemaakt, kleppen opnieuw ingeslepen, voorzien van nieuwe klepseals, nieuwe valvehushers, nieuwe nokkenaskeerringen en soms (als de nokkenas op voorraad is) met een nokkenas en gestelde kleppen.Dus helemaal klaar voor installatie.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2012 16:47 #1361650
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nou..
De uitlaatgassen worden via de lekke kop het koelkanaal in geperst en alle vloeistof drukt ie eruit, als je goed kijkt zie je zelfs de uitlaatgassen erbij uit komen...
Weet je zeker dat er nergens iets lekt? je kachelkraan o,i.d of een ander kachelinstrument aan de binnnzijde.
Dan raak je ook je koelvloeistof kwijt..
Als je motor voorderest goed start en loopt, je geen mayonaise hebt en geen witte walmen uit de pijp zou ik niet zomaar zeggen "lekke kop" omdat je koelvloeistof verliest.
Een lekke waterpomp kan ook nog..
Zijn de koel leidingen erg HARD na een rit?
Groeten, Gerben
Weet je zeker dat er nergens iets lekt? je kachelkraan o,i.d of een ander kachelinstrument aan de binnnzijde.
Dan raak je ook je koelvloeistof kwijt..
Als je motor voorderest goed start en loopt, je geen mayonaise hebt en geen witte walmen uit de pijp zou ik niet zomaar zeggen "lekke kop" omdat je koelvloeistof verliest.
Een lekke waterpomp kan ook nog..
Zijn de koel leidingen erg HARD na een rit?
Groeten, Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2012 17:35 #1361653
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je Gerben, ik ga
Dank je Gerben, ik ga vanavond alle aanbevolen checks doen maar weet bijna zeker dat het niet de kachel kan zijn, nog nooit ergens een druppel ontdekt en de laatste tijd al zo'n 10 liter bijgevuld. De motor walmt niet maar loopt slecht.
Groet, Hans
Groet, Hans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2012 18:55 #1361659
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Start
Start hij ook meteen met alle cilinders als hij stil heeft gestaan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2012 08:12 #1361697
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je vraag beantwoordend
Ja, meestal helpt het.
Ik gebruikte vroeger de 'konijnenkeutels' van Bearleaks.
Ooit ook eens met een auto 3 weken door gereden door er limonade in te gooien (met suiker).
Suiker wordt hard etc.
Suiker is meer voor nood.
Idealer is natuurlijk reparatie.
Ik gebruikte vroeger de 'konijnenkeutels' van Bearleaks.
Ooit ook eens met een auto 3 weken door gereden door er limonade in te gooien (met suiker).
Suiker wordt hard etc.
Suiker is meer voor nood.
Idealer is natuurlijk reparatie.
Moderators: Jerry Stam