Inhouden/kuchen 940 LPT
- V700 register
- Nieuw lid
-
En
er moet geen benzine uit je vacuum aansluiting komen
Dan kun je er van uit gaan dat je voldoende benzinetoevoer krijg, hoef je ook de pomp niet door te meten of het voltage bij de pomp.
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is niet correct hoor. De geleverde turbodruk heeft geen lineair verband met het toerental alleen. Belangrijk(er) is de belasting. Bij hogere belasting stijgt de temperatuur van de uitlaatgassen en (daardoor) de druk waarmee de uitlaatgassen bij de turbo komen. Denk dat je amper boven de 0 bar (relatief tov de buitenlucht) komt, bij hoger toerental met stilstaande auto.Jaap_Zijpe schreef : Maar volgens mij moet je vervolgens met de vacuumslang aangesloten stationair weer 3 bar meten en bij verhoogd toerental (2500-3000) naar de 3.3, er van uitgaande dat je een LPT, heb, nl 3 ato boven de druk geleverd door de turbo (0,3 bar).
- V700 register
- Nieuw lid
-
drukregelaar kapot dus?
- V700 register
- Nieuw lid
-
BDP sensor had je al schoongemaakt, de kabel van de BDP sensor is nog helemaal onbeschadigd ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
De BDP sensor heb ik schoongemaakt en de bekabeling is ook helemaal heel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die 3 bar is dus geen waarde die je altijd als 3 bar kunt meten. En dat de waarde niet 3 bar is, wil niet zeggen dat er iets kapot is.Je had het slangetje op de regelaar losgehaald. Er is dan geen sprake meer van vacuum maar van de luchtdruk van de buitenlucht. De druk zal naar 3 bar gaan, zoals je zelf ook al gemeten hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb alle massa punten gecontroleerd en ook met een startkabel vanaf de accu naar het blok verandert er niets.
Ik weet niet meer zo goed waar ik het probleem nu moet gaan zoeken.
Voor alle zekerheid ga ik komende week op zoek naar een andere LMM.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Heb hier wel meerdere LMM's liggen.
Kijk trouwens ook even naar je vonkversterker.
Zit op het spatbord geschroeft bij je accu.
Vaak ook een reden voor "gekuch".
Even nieuwe geleidingspasta achter smeren.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder heb ik de sensoren onder het spruitstuk schoon gemaakt met als resultaat dat het lambda lampje gaat branden zodra ik een beetje vlot op trek. Misschien iets wat niet gemeten werd toen de sensoren nog vies waren?