Inhouden/kuchen 940 LPT

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 23:44 #1360592 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gerben weet het beter!
Maar volgens mij moet je vervolgens met de vacuumslang aangesloten stationair weer 3 bar meten en bij verhoogd toerental (2500-3000) naar de 3.3, er van uitgaande dat je een LPT, heb, nl 3 ato boven de druk geleverd door de turbo (0,3 bar).
En
er moet geen benzine uit je vacuum aansluiting komen
Dan kun je er van uit gaan dat je voldoende benzinetoevoer krijg, hoef je ook de pomp niet door te meten of het voltage bij de pomp.
Jaap

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2012 09:24 #1360612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet helemaal

Jaap_Zijpe schreef : Maar volgens mij moet je vervolgens met de vacuumslang aangesloten stationair weer 3 bar meten en bij verhoogd toerental (2500-3000) naar de 3.3, er van uitgaande dat je een LPT, heb, nl 3 ato boven de druk geleverd door de turbo (0,3 bar).

Dat is niet correct hoor. De geleverde turbodruk heeft geen lineair verband met het toerental alleen. Belangrijk(er) is de belasting. Bij hogere belasting stijgt de temperatuur van de uitlaatgassen en (daardoor) de druk waarmee de uitlaatgassen bij de turbo komen. Denk dat je amper boven de 0 bar (relatief tov de buitenlucht) komt, bij hoger toerental met stilstaande auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2012 12:33 #1360643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zodra ik de retourslang
Zodra ik de retourslang dichtknijp stijgt de druk naar ruim 5 bar. De pomp levert dus voldoende druk.
drukregelaar kapot dus?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2012 13:08 #1360645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Zou kunnen, maar meestal als de drukregelaar stuk gaat krijg je de volle druk (die 5 bar) over je injectorrail te staan. Jij meet daar 3 bar. Denk dat het wel meevalt.
BDP sensor had je al schoongemaakt, de kabel van de BDP sensor is nog helemaal onbeschadigd ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2012 13:20 #1360647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik meet nergens 3 bar.. Ik
Ik meet nergens 3 bar.. Ik meet 2,4 bar bij stationair. En dit loopt nog verder terug bij meer belasting.

De BDP sensor heb ik schoongemaakt en de bekabeling is ook helemaal heel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2012 13:29 #1360648 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vacuum
In het spruitstuk heerst onderdruk. Hoeveel dat vacuum is weet ik niet, maar 0.6 bar lijkt me niet gek, en als dat bij onbelast gasgeven nog iets verder oploopt lijkt me dat wel kloppen. Als je de druk meet tov de buitenlucht (met een "gewone" drukmeter) meet je 2.4 bar, wat gecorrigeerd voor het vacuum in het spruitstuk netjes overeen komt met 3 bar verschil. Het verschil tussen luchtdruk in inlaatspruitstuk en benzinedruk moet 3 bar zijn. Daalt de druk in het inlaatspruitstuk dan zal ook de druk van de benzine dalen. Als je de volle turbobdruk draait (+0.35 bar, tov buitenlucht) zul je dus 3.35 bar meten. Draai je op vacuum (-0.2 bar, ik zeg maar wat) dan zul je lagere waardes dan 3 bar meten (in mijn voorbeeld 2.8 bar.).
Die 3 bar is dus geen waarde die je altijd als 3 bar kunt meten. En dat de waarde niet 3 bar is, wil niet zeggen dat er iets kapot is.Je had het slangetje op de regelaar losgehaald. Er is dan geen sprake meer van vacuum maar van de luchtdruk van de buitenlucht. De druk zal naar 3 bar gaan, zoals je zelf ook al gemeten hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2012 13:36 #1360650 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toevallig
Toevallig geen storing op de radio ? Alle massa's rondom het blok goed ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2012 13:55 #1360651 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de zeer
Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg, genoeg kennis op dit forum!

Ik heb alle massa punten gecontroleerd en ook met een startkabel vanaf de accu naar het blok verandert er niets.

Ik weet niet meer zo goed waar ik het probleem nu moet gaan zoeken.

Voor alle zekerheid ga ik komende week op zoek naar een andere LMM.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2012 14:00 #1360653 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic LMM.
Plaats het nummer van je LMM even.
Heb hier wel meerdere LMM's liggen.
Kijk trouwens ook even naar je vonkversterker.
Zit op het spatbord geschroeft bij je accu.
Vaak ook een reden voor "gekuch".
Even nieuwe geleidingspasta achter smeren.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2012 18:15 #1360691 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die vonkversterker, dat is
Die vonkversterker, dat is het metalen beugeltje met de 4 witte buisjes? Deze zat droog gemonteerd, waar moet de geleidingspasta aangebracht worden?

Verder heb ik de sensoren onder het spruitstuk schoon gemaakt met als resultaat dat het lambda lampje gaat branden zodra ik een beetje vlot op trek. Misschien iets wat niet gemeten werd toen de sensoren nog vies waren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD