Inhouden/kuchen 940 LPT

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 14:00 #1093202 door V700 register
Inhouden/kuchen 940 LPT is gemaakt door V700 register
Hallo mede Volvo liefhebbers,

Mijn naam is colin en ik ben sinds een week in het bezit van een 940 LPT Polar sedan in de kleur wit.

Toen ik de auto kocht reed deze prima maar begon kort daarna licht in te houden en te stotteren.
Nadat ik rotor, verdelerkap en bougies heb vervangen zonder resultaat heb ik de brandstofdruk gemeten.
Ik meet zowel bij stationair al bij verhoogd toerental tussen de 2 en de 2.4 bar.
Kan ik er van uitgaan dat de brandstofpomp zijn beste tijd heeft gehad?

Colin,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 14:12 #1360503 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Welkom
Welkom!
Ik  denk dat je eerder kan concluderen dat je brandstofdruk Regelaar op de brandstof-rail bij de injectoren zijn beste tijd heeft gehad.
De pomp levert ongeveer 5 Bar. De regelaar bij het inlaatspruitstuk op de rail met de injectoren regelt deze naar 3 Bar (op basis en afhankelijk van motor vacuum)
Het komt erg regelmatig voor dat ze niet meer goed functioneren..
 
 
Kijk trouwens ook gelijk even naar de BDP sensor onder de verdeelkap in het koppelingshuis.
Deze willen ook wel "gekuch" en inhouden veroorzaken.
Kijk vooral even naar de bekabeling vanaf de sensor of deze niet gescheurd is.
Sensor zit met een M6je (Dop 10) erin geschroeft. Even eruit halen en voorzichtig de punt schoonmaken. (Zal zeker aardig smerig zijn)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 14:24 #1360505 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Meten
Meet de spanning linksachter bij de stekker van de  pomp eerst eens.( zwarte en rose draad) Wanneer de spanning daar te laag is krijg je onvoldoende benzinedruk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 14:27 #1360507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de druk gemeten op
Ik heb de druk gemeten op het punt waar de brandstofslang op de metalen leiding geschroeft word.
Ik als ik de slang tussen drukregelaar en spruitstuk los neem komt hier op geen enkel moment brandstof uit, Daarom verdenk ik de pomp.

Ik zal de bdp sensor en alle bekabeling nalopen.

Bedankt alvast.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 14:31 #1360509 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @wp001: linksachter in de
@wp001: linksachter in de kofferbak?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 14:35 #1360512 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP
BDP sensor schoonmaken kan evt. voorzichtig met een staalborstel. De drukregelaar hoort de druk af te regelen op 3 bar tov de druk in het inlaatspruitstuk (zoals Gerben ook al aangaf). Heb je een verschildrukmeting gedaan tussen benzinedruk/luchtdruk in spruitstuk of een absolute drukmeting ? Als het laatste het geval is, kan het misschien meevallen.Je hebt één benzinepomp in de tank, meestal begin je ze wel te horen voordat ze de geest geven. Oudere 940's zijn uitgerust met twee pompen, eentje in de tank en eentje onder de bestuurdersstoel tegen de bodem geplakt. Als je voor een nieuwe/gebruikte pomp gaat even opletten dat je de juiste koopt. De intank pomp voor het systeem met twee pompen is niet sterk genoeg om alleen te werken (in jouw auto).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 14:49 #1360516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een absolute druk
Ik heb een absolute druk meting gedaan, ik heb een T-stuk met manometer geplaatst tussen de terugslagklep en de metalen leiding die aan de injectorrail vastzit. Als er 12 volt op de pomp staat zou ik op dit punt dus 5 bar moeten meten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 14:52 #1360517 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nee.
Nee, je zou 5 bar moeten meten als je de leiding vanaf de pomp rechtstreeks op je metetje had. Dus zonder T-stuk en dus Zonder dat de brandstof de injector rail in kan.
Dus Brandstofpomp>Leiding> Metertje. Eind.
Dan moet je 5 bar meten.
De manier waarop jij hem hebt aangesloten zou je 3 bar moeten meten.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 15:29 #1360518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik begrijp het. Op deze
Ik begrijp het. Op deze manier sluit ik de drukregelaar dus niet uit.

Als ik de vacuum slang nu loshaal van de druk regelaar laat deze juist alle druk vrij of begrenst deze dan volledig?

* met de vacuum slang los meet ik stationair 3 bar en loopt terug naar 2.5 bar zodra ik het toerental verhoog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 15:46 #1360526 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic spanning
Ik bedoel dat je de spanning (volt) zou kunnen meten. Is de spanning daar niet gelijk aan de accuspanning dan zal de pomp minder druk opbouwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD