Probleem, loopt op drie poten op benzine, OPGELOST

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 15:45 #1357844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb
Nou, heb de stekkers van gasinjectoren (Prins VSI, dus vier op een railtje boven het kleppendeksel) losgehaald maar dan loopt hij net zo beroerd op benzine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 15:49 #1357846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stekkers
Stekkers van de benzine injectoren omwisselen, maakt dat nog iets uit ? Wellicht kun je daarmee de injectoren cq kabels daarmee uitsluiten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 15:49 #1357847 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zit
zit er geen volgorde in de stekkers dan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 15:53 #1357848 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ga
Ik ga vanavond maar LMM, eindtrap en dat andere ontstekingsding wat er naast zit, kan niet op de naam komen, omwisselen met een goed lopende 940. Kijken of dat iets uitmaakt. Daarna kan ik alleen nog Lambda-sonde bedenken...maar dat die zo'n beroerde loop kan veroorzaken, ongeacht koude of warme motor lijkt me toch sterk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 15:57 #1357849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Bougies en bougiekabels nog goed ? Als hij op niet op alle cilinders loopt, en loshalen van één kabel voor een benzine injector geen verschil maakt, zit er iets niet goed in die cilinder. Of geen brandstof, geen onsteking of geen compressie. Die eerste twee zijn het meest aannemelijk. Wisselen van onderdelen die niet specifiek met één cilinder te maken hebben lijkt me zoeken in een andere (niet de juiste) richting ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 15:59 #1357850 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
ja, dat ben ik met je eens...echter: op lpg loopt hij wel prima rond!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 16:01 #1357852 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic brandstofdrukregelaar
Is die al gecontroleerd? Zit voorop de injectorrail, even het vacuumslangetje lostrekken en kijken of er geen benzine in zit. Als het slangetje nat is dan is de regelaar stuk.
groeten, Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 16:03 #1357853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slangetje
slangetje is droog...maar dat brengt me wel weer op het idee van de brandstofpomp (benzine) zou dat kunnen? dat die te weinig benzine naar voren krijgt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 16:06 #1357854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch terug

jblokzijl schreef : ja, dat ben ik met je eens...echter: op lpg loopt hij wel prima rond!

Dus dan kun je de onderdelen die het LPG systeem deelt met het benzine systeem (oa LMM, lambda, ontsteking) wel uitschakelen. Komen we toch weer terug op benzine-injectoren en/of de kabels/stekkers daarvan.Te lagen benzinedruk zou op alle cilinders moeten werken lijkt me. Is er nog steeds één cilinder die niet meedoet op benzine ? Of is het nu gewoon niet/beroerd op benzine lopen, maar niet aanwijsbaar één cilinder die niet mee doet ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 16:10 #1357856 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic checken !
Het is multi point, dus in het algemeen verandert de loop niet als je de stekkers verwisselt van injector 2 met 3. Als je de tweede injector met de derde wisselt.........verandert dan de loop als je de stekker van injector 3 loshaalt, of blijft het bij 2? 
Zo ja, een draad of aansturing probleem, Controleer de bedrading.
zo nee.....het zit dan in de injector zelf. Meet met een ohm meter de impedantie van de injectoren......het lijkt erop dat een van de injector dan defect is.
Op deze manier moet je eruti komen, lijkt mij..........succes!
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD