Probleem, loopt op drie poten op benzine, OPGELOST

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 13:45 #1092755 door V700 register
Raadsel van de dag. Mijn 940 2.3 LPT loopt prima op lpg, maar niet zo prima op benzine. Het begon eerst alleen 's morgens bij koude start, eerst even op 3 poten, daarna normaal. Maar nu loopt hij permanent op drie poten op benzine. Op LPG is er niks aan de hand en loopt hij gewoon keurig rond.
Nou dacht ik dat een injector was overleden, want als ik van injector 2 de stekker er af trok tijdens het lopen veranderde de loop niet. Bij de andere drie wel. Dus injectoren laten reinigen, testen, nieuwe ringetjes, prima in orde. Er weer in, geen verschil. En nog steeds veranderd de loop niet als je injector 2 lostrekt. Rara...wat kan dit zijn?
Luchtmassameter, eindtrap etc allemaal aan zitten denken...maar op LPG is er niks aan de hand dus dat lijkt me dan bijna niet het probleem. Wie heeft een tip?
UPDATE: nu ook op LPG problemen, loopt nu net zo slecht als op benzine
UPDATE: Opgelost!!: Zojuist contact gehad met de garage en Petervanluijk_7, Henk940LPT, Wim de Jong en Wytze hadden allemaal gelijk! Er zit een hele vreemde storing in de kabels naar injectoren toe. Er was wel een aansturingssignaal op alle vier (dat had ik ook gechecked), maar op onverklaarbare manier stond alles 'soms ook op massa', zo werd mij omschreven...Volgens hen een storing die in theorie helemaal niet kan, maar toen men nieuwe kabels had getrokken was het probleem over en liep het weer keurig op 4 cylinders. Ze vermoeden gesmolten isolatie ergens, of misschien op meerdere plekken. Door hitte? Door ouderdom plastic? zeg het maar....in ieder geval ging hier een oudere monteur met schema alles nameten en had hij het 'lek' na een tijdje boven water.
Het slecht lopen op lpg had hier NIETS mee te maken en was uiteindelijk een probleem met de Valvecare pomp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 14:05 #1357832 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic De stekker zelf
rotte draad?
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 14:45 #1357834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic er
met een lampje getest, maar er komt gewoon signaal op de injector (lampje flikkert)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 14:55 #1357835 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic nou..
Wissel injector 2 en 3 eens om, wat gebeurd er dan?
 
Misschien dat er een enkele LPG injector open blijft staan?
 
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 15:01 #1357836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb
Ik heb er zelfs 4 compleet andere injectoren ingezet. Blijft hetzelfde probleem, op drie poten lopen, en geen verandering als ik stekker 2 er af trek.
De injectoren zijn getest, schoongemaakt en voorzien van nieuwe ringetjes. Die zijn 100 procent goed. Gebruikt LPG iets niet in de aansturing, dat benzine wel gebruikt? Prins VSI gebruikt toch ook gewoon de LMM?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 15:18 #1357837 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Maar
heb je ook de lpg injectoren schoongemaakt.
Als er hier een van blijft meedraaien in benzineloop vindt cilinder twee het misschien ook wel niet leuk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 15:20 #1357838 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic justem.

Petervanluijk_740-1992 schreef : Als er hier een van blijft meedraaien in benzineloop vindt cilinder twee het misschien ook wel niet leuk.

Juistem!
Dan loopt alleen cilinder 2 op Benzine en LPG tegelijk, wat natuurlijk veels te rijk is en de boel misslaat.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 15:34 #1357839 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Stekker
Kan je dit testen door bij benzineloop de stekker van de LPG injector van cylinder 2 er af te halen?
Is het een Vialle installatie met onderbreekrelais?
Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 15:41 #1357842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, Prins VSI. Maar zal wel onderbreekrelais of iets wat daar op lijkt hebben. Stekker benzine-injector 2 op benzine-injector 3 zetten, geeft dat nog effect ? Heeft VSI ook een soort instelling voor alleen-benzine loop waarbij de gehele LPG installatie uitgeschakeld is ? Vialle LPi heeft 4 zekeringen, als je die eruit haalt is de gehele LPG installatie buiten werking en moet de auto 100% op benzine lopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 15:43 #1357843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als
Maar als hij op LPG wel heel mooi stationar loopt en de motor dan stil hangt dan licht het toch niet aan de injector van de LPG? want als die open blijft staan moet hij stationair op LPG ook bagger lopen, heb het gisteren met eigen ogen gezien, benzine beroerd lopen en over schakelen op LPG was er niets aan het handje en heel mooi lopen.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD