960 3 ltr loopt slecht

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2012 20:44 #1353918 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Koude motor starten
Als je nadat de motor een nacht of het liefst 2 nachten heeft stilgestaan, de dop eraf draait en er NOG steeds druk op staat...(dus "psstttt...") dan is je kop ook lek.
Bij koude motor kan je ook de motor starten en de dop van het reservoir afhalen..kijk of je luchtbelletjes ziet. Warm rijden zonder dop erop en weer kijken of je luchtbelletjes ziet.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2012 21:44 #1353932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motor 960
Piet en Gerry,
 
Al wat jullie voorstellen om te doen, is al gebeurd, er komen duidelijk belletjes omhoog in het expansievaatje, zowel bij koude als warme motor, dus er is geen twijfel mogelijk. Wat ik wel frappant vind is dat ik gedurende de hele periode dat ik deze problemen heb er geen koelvloeistof is bijgevuld en ook niet nodig was, het peil was altijd goed.
 
Ik concentreer me nu op wat ik nu nog kan doen een andere motor zoeken, of de 2,5 ltr. inbouwen met alle problemen die dit met zich mee zal brengen, voor wat betr. computers en automaatbak die misschien compleet van slag zal zijn, of een andere cylinderkop zoeken. Een andere 3 ltr. motor zoeken wat erg moeilijk blijkt te zijn, ik heb al contact gehad met diverse leveranciers, als ze er al een hebben dan vragen ze de hoofdprijs, ik wil best geld uitgeven, maar het moet wel realistisch blijven. Als ze een bedrag vragen waar ik een mooie complete s80 voor kan kopen, dan haak ik af, en dan zoek ik een andere oplossing.
 
Ik ben vanmiddag wel onder mijn auto gekropen om eens precies te kijken wat voor automaat ik er onder heb hangen en dat blijkt een aisin 30 43 LE te zijn, en dat is dezelfde bak die ook onder een 2,5 ltr hangt. Toen ik die motor kocht kreeg ik ook een doos mee met allerlei computers erin. En laat daar nou net ook een computer bijzitten met nr. 9144366, en dat is net die computer die ik moet hebben om mijn bak te koppelen aan een 2,5 ltr. Als ik het verkeerd heb verbeter mij.
Wat betr. de regeleenheid voor de motronic heb ik denk ik minder geluk, vlgs het boekje zou er bij mijn 3 ltr. in moeten zitten Bosch nr. 0261203654. en ik denk nodig te hebben voor die 2,5 ltr 0261203656. Mijn auto heeft geen immobilizer. Ik heb in die doos ook nog een computer gevonden met nr. Bosch 0261203853. dit nummer komt echter in het boekje niet voor. Toch heeft eoa. persoon er op geschreven met viltstift dat het bestemd zou zijn voor 960 2,5 van 1997.
gelukkig heb ik de tijd om eea eens goed uit te zoeken, want ik heb nog de beschikking over de 960 van mijn vrouw.
Ook heb ik in die doos nog een computer gevonden met bosch nr. 0265101031, waar die van is weet ik niet, dat nr. komt in het hele boekje niet voor.
 
Mensen bedankt voor het meedenken, en ik sta open voor jullie suggesties, want deze auto moet weer fatsoenlijk gaan lopen, ik heb er veel te veel mee op en hij is veel te mooi om af te danken ondanks zijn 16 jarige leeftijd.
Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2012 11:35 #1353977 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AW30-40

volvotje schreef : Ik ben vanmiddag wel onder mijn auto gekropen om eens precies te kijken wat voor automaat ik er onder heb hangen en dat blijkt een aisin 30 43 LE te zijn, en dat is dezelfde bak die ook onder een 2,5 ltr hangt. Toen ik die motor kocht kreeg ik ook een doos mee met allerlei computers erin. En laat daar nou net ook een computer bijzitten met nr. 9144366, en dat is net die computer die ik moet hebben om mijn bak te koppelen aan een 2,5 ltr. Als ik het verkeerd heb verbeter mij.

Het klopt dat jij die automaat hebt, want die hoort bij een 960 3 liter. Volgens mij hoort onder een 2.5 de AW30-40 te zitten, met bijbehorende electronica. Maar het lijkt me sterk dat het een voorwaarde is de boel aan de praat te krijgen. Omdat de bakken in wezen niet veel verschillen (wel de koppeling/slip) zou het me niets verbazen als er hier en daar wat uitwisselbaar is. Normaal gesproken zijn ECU, automaatcomputer en automaatbak 'één geheel' maar wie weet welke combi's er nog mogelijk zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2012 17:52 #1354015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic automaat 960
Vlgs het specificatieboekje van Volvo wat ik hier heb hoort er achter een B6254F van 1995-1996 een
AW 30-43 met regeleenheid 9128408 (1995) en 9144366 (1996)
achter eenB6304F een AW 30-43 met regeleenheid 3515646 (1991-1995) en 9148498 (1996)
achter eenB6304F een AW 30-40 met regeleenheid 3515784 (1992-1993).
achter een B6304F een AW 30-40 met regeleenheid 9144038 (1993-1994), 6848274 (1995),  9144365 (1996).
Hieruit blijkt dus dat de 2,5 ltr steeds geleverd is geweest met de AW 30-43, en de 3 ltr geleverd is geweest, met zowel de 30-43 als de 30-40. Vlgs mij blijkt uit dit schema dat ik niets anders hoef te doen dan de computer van de bak te wisselen voor de computer die ik toevallig nog in de doos heb zitten, te wete nr 9144366.
Als ik het mis heb hoor ik het graag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2012 18:46 #1354024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motorblok
Heeft Auto RIMA in Druten geen blok liggen voor een goede prijs?? Meer dan 1000Euro mag dat beslist niet zijn!!
Wat is de prijs van een ruilmotor bij Volvo eigenlijk? Heb je dat al nagevraagd?
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD