960 3 ltr loopt slecht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Henk
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Rijdt dat niet vervelend? Dat kan voor het onderblok toch ook niet erg goed zijn zou je zeggen.
Je moet <a href="/node/16101">hier</a> even het Data Booklet downloaden.
Voor wat betreft de automaat heb je namelijk een punt. Op pagina 108-109 zie je dat de automaat AW30-43 van een 6254 inderdaad anders geprogrammeerd is als die van een 6304.
Op pagina 44-59 vind je informatie over de 6254/6304 motoren en ook welk model ECU (= Motronic) bij elke motor hoort.
Volgende vraag is of jij nog een Motronic 1.8 hebt of een Motronic 4.4. Heb je een tweekleurige contactsleutel? Dan zit er een chipje in en heb je een startblokkering en dus ook een Motronic 4.4. In dat geval is het omwisselen van de ECU/Motronic niet eenvoudig.
Misschien toch ook nog maar even orienteren op het vinden van een gebruikte 6304 motor, eventueel onder inruil van de 6254.
Het meest simpele om te proberen is de kopbouten nog een keertje (laten) natrekken. Misschien zijn ze niet goed aangedraaid. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De 2.5 (en de 180pk 6304F2) heeft toch een AW30-40 en niet een AW30-43?Piet22 schreef : Voor wat betreft de automaat heb je namelijk een punt. Op pagina 108-109 zie je dat de automaat AW30-43 van een 6254 inderdaad anders geprogrammeerd is als die van een 6304.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In een voorgaand bericht heb ik vorige week verteld dat ik wel naar Perpignan moest maar dat ik met de auto van mijn vrouw zou gaan, dat is ook een 960 estate maar met een 2,5 ltr motor. Ik moet zeggen dat was ook geen straf hoor.
Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Dat kan toch geen kwaad? Is een relatief kleine moeite en wie weet.
Piet
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
De kop van een 3 liter en 2.5 liter zijn NIET uitwisselbaar, ze verschillen...de 3 liter kop is ook dunner dan een 2.5 liter kop.
De kop van een 3 liter MAG/KAN Niet gevlakt worden.
Het word ook STERK afgeraden de koppakking bij een 3 liter te vervangen...vaak kop krom of andere fratsen en daarna is het eigenlijk altijd ellende ermee...
Advies bij een 3 liter met lekke kop: wegdoen en zoeken naar een andere.
Blok omzetten naar 2.5 liter is ook wel werk...veel verschilt.
Dit vertel ik uit NIET uit eigen ervaring..maar uit wat mij in de loop der tijd is verteld over deze dingen...
Groeten,Gerben
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Ik lees dit nog eens over, maar eigenlijk is het normaal dat als je bij een warme motor de dop losdraait dat het water begint te koken en omhoog komt.volvotje schreef : Goede raad was duur totdat deze monteur zomaar even de dop losdraaide van het expansievaatje, het water liep er niet gewoon uit, het spoot eruit. Dus toen was het niet moeilijk meer. Koppakking of de cylinderkop gescheurd.
Je zou eigenlijk de motor moeten laten draaien met de dop er af; als er dan nog steeds luchtbellen komen dan heb je meer zekerheid van een defecte koppakking. Of anders een CO meting laten doen.