960 stap voor stap in goede staat krijgen: nu nokkenassensor vervangen!!!
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook hier kort geleden de ring van de vuldop vervangen. Ik weet niet wat de originele Volvoring kost, maar ik heb <a href=" www.europeantuningshop.nl/index.php?rout...&product_id=5428 " target="_blank">deze van IPD erop gezet, bij EuropeanTuning vandaan. Zie de link voor info wat de voordelen zijn. Dicht bij mij prima af, kost een tientje!
- V700 register
- Nieuw lid
-
-distributieriem vervangen alsook de waterpomp en spanrollen.
-nieuwe pakking en ringen in het kleppendeksel, hier lekte nl ook olie.
bij het kleppendeksel was er wel een steuntje afgebroken van wat volgens de garagehouder een steun was voor een sensor, . . . deze breuk was al oud, dit was ook duidelijk te zien. Het bevindt zich als je voor de motor staat aan de kant van het schutbord links, hier loopt ook een massakabel, het lambda lampje is weer gaan branden. . . . Hij zei dat het deksel "al wat had meegemaakt" mmmm
Ik ben benieuwd of de olie lekkage/verbruik nu "gestopt" is
eens even zien wat de komende 1000 km en meer gaan opleveren.
wat me wel opviel is dat ik met optrekken, vanuit stilstand, toch wat meer gas moet geven, anders zakt hij helemaal in . . . . .stationair staat ie ook weer wat hoger tegen de 1000.
Verder zelf gedaan:
- "nieuw"knipperlicht rechtsvoor, deze was helemaal dof en vol scheurtjes.
- twee nieuwe achterlichten komen eraan.
- een parrot carkit is ook onderweg.
- Dak-dvd-speler gemonteerd voor de kleine.
- oude nokia n8 gemonteerd boven de radio als navigatie.
- parkeersensoren achter gemonteerd (ja ik kan wel parkeren, is ook voor de fun

ja ik ben ook wel van de gadgets;-). en alles via marktplaats.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een weekje geleden ook een Parrotcarkit ingebouwd, een CK3500. Ik weet niet welke jij hebt, maar bij mij was de technische installlatie een fluitje van 30 minuten. ISO-connectoren ertussen en dat was alles!Natuurlijk nog wel microfoontje wegwerken (en in mijn geval ook de GSM- en GPSantenne) maar technisch was 't een makkie!!!
Dus succes daarmee, zal wel lukken
- V700 register
- Nieuw lid
-
De motor schommelt nu tussen de 200 en 1100 toeren, met uitval als gevolg, soms start hij niet eens meer. als ik de computer reset doet ie het weer. we zullen zien houd jullie op de hoogte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
nu deze sensor helemaal los is geweest lijkt het mij aannemelijk dat hij nu dus niet helemaal meer op zijn plaats komt en oif het geheel kapot is. sensor is inmiddels binnen gekomen, eens kijken of ik de komende dagen tijd heb deze om te wisselen.
Dat resetten doe ik ook als hij niet wil starten, na reset start hij weer meteen. en als ik een paar keer goed gas geef loopt hij weer even continu stationair, wel te hoof, zon 1000rpm.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. De auto (of eigenlijk de injectie- en ontstekingssystemen) hebben een diagnostische functie. Daarmee wordt op hoofdlijnen aangegeven wat de storing is, of wat voor oorzaak een rol kan spelen. Soms zijn de diagnoses vrij cryptisch (bijv. "Adaptieve lambdaregeling deellast boven- of ondergrens"), soms zijn ze wat gemakkelijker te begrijpen (bijv. "Toerentalsignaal uit ontstekingssysteem ontbreekt"). Die codes eens uitlezen kan het storingzoeken wel een stuk gemakkelijker maken. Als een auto hikt en je hebt een foutcode in het onstekingssysteem hoef je niet naar benzinepomp of -filter te kijken. Je kunt die foutcodes zelf uitlezen mbv een eigen laptop en een betrekkelijk goedkoop kabeltje (€ 15) of via bluetooth. Wis wel de oude foutcodes, de foutcodes van de eerste 3 fouten die zijn opgetreden blijven erin staan, ook al is die storing allang verholpen en zijn er 4 storingen bij gekomen. Eerst de oude codes wissen, dan rijden, dan uitlezen.BartD schreef : Dat resetten doe ik ook als hij niet wil starten, na reset start hij weer meteen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb ook wel eens een andere code gehad. weet je toevaliig waar ik een gedegen codelijst kan vinden? en aansluiten via de laptop? waar zit de stekker hiervoor eigenlijk, heeft die van mij dat wel?
grt, Bart