v90 start niet

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2012 13:27 #1349126 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Gelijk
Ik denk dat jullie alletwee gelijk hebben.
Vanaf modeljaar 96 is de Motronic 4.4 geintroduceerd en die heeft inderaad maar één temeratuursensor. Het eerste modeljaar 95 van de 960II is dus nog met Motronic 1.8 geleverd met 2 temperatuursensoren.
Volgens mij is de 2,5 liter motor in Nederland alleen in met Motronic 1.8 geleverd.
Vwb de storing: waarom niet even gekeken of de bougies vonken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2012 15:18 #1349246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tijd tijd tijd
hej hej!

Helaas onverwacht even erg druk en dus geen tijd(gehad) voor mijn v90 (eigen bedrijf).
maar ga zondag weeer even verdr zoeken update volgt!
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2012 23:12 #1350292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vonkt
heb het eindelijk bekeken: hij vonkt maar nu is het buiten -10 en de motor dus ook maar de temp. meter geeft bedrijfstemperatuur aan?! als ik hem probeer te starten.

joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2012 13:30 #1350311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doet hij helemaal niks?
Of toch nog een beetje gepruttel.
Mijn V90 benzine/G3 had dit ook, een beetje gepruttel. Volgens mij is het bij mijn V90 de benzinepomp die met lagere spanning niet wil beginnen met pompen waardoor er te weinig benzinedruk in de injectierail zit . Nu heb ik de mogelijkheid om geforceerd op lpg te starten. Eenmaal aangeslagen stijgt de accuspanning en wil hij wel weer op benzine starten en lopen. Maar dat wil ik weer niet, gezien de huidige benzineprijzen.
Je zou dus de accu een nacht aan de lader kunnen hangen en dan proberen te starten met de acculader er nog op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2012 21:17 #1350349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzinepomp
Bij mij bleek de benzinepomp de oorzaak. Je hoort hem te horen als je het contact aanzet. Zonder benzinedruk gaat hij echt niet lopen.
Een klap op de pomp kán helpen: luikje zit onder de vloer van de laadruimte. Zit met drie schroeven vast. Deze zitten onder de rug van de achterbank, je ziet ze zitten als je dat klepje daar omhoog doet.
Het stukje vloer zelf moet je in de rijrichting eruit trekken. Dan kom je bij het luikje naar de pomp. Klap erop, misschien weer lopen...
succes

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2012 00:59 #1350370 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Remmenreiniger

budo schreef : Bij mij bleek de benzinepomp de oorzaak. Je hoort hem te horen als je het contact aanzet. Zonder benzinedruk gaat hij echt niet lopen.

Joost schrijft dat er benzine uit het ventiel van de brandstofrail komt. Dus de brandstofpomp doet in ieder geval iets. Maar hij vonkt schijnbaar ook dus het is een lastige puzzel.
Misschien nu eerst wat remmenreiniger inspuiten? Als de motor dan nog helemaal niets doet dan denk ik toch aan de ontsteking.
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2012 21:27 #1350728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doet nog steeds niks
hej,

Hij gaat alleen rond maar slaat niet aan, accu is goed en start ook niet met een starthulp. De benzine pomp heb ik nog nooit horen tikken (heb hier al eens eerder naar geluisterd vorig jaar toe hij het wel deed).
denk dat ik de temp. sensor maar ga vervangen want bij -10 geeft hij aan dat de motor warm is?! Kan je zo bij de sensor of moet de motor er uit? is nog al krap tussen de motor en het schutbord Kan iemand een fototje posten waar hij precies zit en hoe hij eruit ziet?
alvast bednakt!
Joost

ps. moet nog even proberen met remreiniger

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2012 09:54 #1350788 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Verwarring
Zoals hierboven al opgemerkt wordt, is Vadis niet eenduidig of er in de 960II en S90/V90 nu twee temperatuursensoren zitten (één in het thermostaathuis voor het wijzertje en één achter het motorblok voor de Motronic) of een gecombineerde (in het thermostaathuis).
<a href="/node/43255">Dit</a> draadje lijkt te bevestigen dat er sprake is van één gecombineerde sensor in het thermostaathuis. En jouw opmerking dat het metertje aangeeft dat de motor warm is lijkt dit te bevestigen.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2012 12:01 #1350803 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Volgens mij
hebben de laatste 2 MY ( 97 en 98) een gecombineerde sensor onder het thermostaathuis en de MY daarvoor hebben er twee. Deze modificatie is gedaan omdat de sensor aan de achterkant in de praktijk te laat waarschuwde waardoor er eigenlijk altijd al motorschade was als de sensor waarschuwde. Vandaar dat de latere typen deze sensor gecombineerd aan de voorzijde hebben.

Groeten, Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2012 17:13 #1350852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sensor
heb nu een sensor besteld bij volvo als het goed is is hij er morgen kan ik in het weekend weer even sleutelen

joost

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC