v90 start niet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 17:22 #1091538 door V700 register
v90 start niet is gemaakt door V700 register
hej,
Ik heb een probleempje met mijn v90 uit '98 het is een handgeschakelde 3,0l 180pk. Het probleem is dat hij vannochtond niet wilde starten nog nooit start problemen gehad zelfs niet bij -30.Wanner ik de sleutel omdraai gaat de motor alleen rond maar slaat niet aan de accu is goed en er kom benzine uit het ventieltje boven op de motor. Iemand tips?? misschien een alarm probleem???

Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 17:41 #1348927 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic startproblemen
Startproblemen worden meestal ingegeven door een mindere accu of een niet meer zo jofele dynamo. Zo te horen gaat de startmotor wel goed rond maar ik zou de opgenoemde delen een voor een goed doormeten. BTW waar woon je ? -30 graden heb ik niet waargenomen maar het zou kunnen dat dit in het schone Brabant niet opgemerkt is ....
Woon je daarintegen in de Flevopolder bij onze RC Tom dan kan je er dicht bij zitten
Enfin je krijgt wat je verdient toch

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 19:26 #1348941 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog eentje
hier nog eentje, mogelijk dat jullie hetzelfde probleem hebben
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/43019 "> www.volvo700vereniging.nl/node/43019

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 19:45 #1348944 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic temp-sensor ECU
Achter het blok, tegen het schutbord net onder de waterleidingen naar de verwarming binnen, zit een temperatuursensor. Deze sensor kijkt naar het koelwater en bepaalt op die manier hoeveel brandstof er moet worden ingespoten op basis van motorwatertemperatuur.
Als die sensor stuk is (open verbinding of kortsluiting) denkt de ECU het uiterste en zal inspuiten met de maximale hoeveelheid of met de minimale hoeveelheid. Het lijkt dus van belang om die sensor na te laten kijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 20:08 #1348947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alvast bedankt voor de
alvast bedankt voor de snelle tips ga morgen gelijk kijken! Ik woon in Zweden vandaar de temp.
kun je de sensor zelf doormeten zoja enig idee welke waardes hij dan moet geven?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 20:10 #1348950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Exact hetzelfde probleem
Beste Joost,
zoals Martijn opmerkt hebben we exact hetzelfde probleem. Ook bij mij draait de startmotor keurig rond, maar de motor slaat niet aan.

huisman schreef : en er kom benzine uit het ventieltje boven op de motor.

Bedoel je met dit ventieltje dat kleine groene dopje bovenop de motor, tegen het schutbord aan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 17:38 #1349040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meten is weten
Maar je kunt er niet bij vanwege de plek in het blok waar dat ding inzit. En als je hem losdraait komt er een of twee liter koelvloeistof mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 17:45 #1349042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sensor vervallen
Hoi,

Volgens mij is na modeljaar 1995 de sensor op die plek vervallen en is de sensor bij de thermostaat de enige sensor die kijkt naar de koelvloeistof temperatuur. op de B6304S1 is dat zeker het geval.

Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 20:19 #1349051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koelvloeistoftemperatuursensor 2

bstolker schreef : ...Volgens mij is na modeljaar 1995 de sensor op die plek vervallen en is de sensor bij de thermostaat de enige sensor die kijkt naar de koelvloeistof temperatuur...

Bij de 3 liter weet ik het niet, maar bij mijn 2.5 uit 1996 lijkt er nog wel sprake van twee sensoren: na inbouw van LPG valt de wijzermeter in de klokkenwinkel bij grote vermogensvraag terug naar 'nul' (haalt koelvloeistof vanachter de motor, komt overleg met de gasboer) terwijl de temperatuurmeting vanaf de OBD gewoon blijft staan of zelfs oploopt.
Verder helaas nog geen nuttige starttips...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2012 00:02 #1349094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijken
Hoi Andre,

Ik zou toch maar even kijken, ik heb bij 3 motoren gecontroleerd, echt geen sensor aan die kant. Overigens wel volgens Vadis maar niet volgens de elektische schema's.

Groet

Bert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC