help, hij start niet ! nog steeds niet, aansturing cisklep? wie heeft de oplossing?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2012 13:20 #1351328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dom?
Heeft iemand al gedacht aan de temperatuur sensor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2012 14:27 #1351335 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toeval bestaat niet?
@ Timen, in dit draadje (<a href="/node/13488">klik</a>) las ik dat de stappenmotro werkt met een wisselend voltage. bij max 12 volt staat de klep volledig open. Ik heb de klep even getest met zo'n huis tuin en keuken adapter waarmee je het voltage kan instellen van 1.5 tot 12 volt. De klep gaat dan in stapjes open.  
@ whitehorse.
Ik lees nu net je reactie,
Ik heb me vanmorgen maar eens bezig gehouden met het doormeten van de ecu. ik vond in dit <a href="/node/40131#comment-215134">draadje </a>(dank aan godspeed) een schemaatje van de ecu voor een lh 2.4.
eerst gemeten op poort 33, aansturing cisklep. geeft 12 volt bij contact aan, maar bij starten wordt deze bijgeregeld naar 3,5 volt. Ik heb vanmorgen even de cisklep getest, en bij 3.5 volt zit ie potdicht. Als dan ook het gasklephuis dicht zit, krijgt de motor geen lucht. Slang van de cisklep los en motor gestart. lekker warm gereden, en motor weer uitgezet. als ik nu het contact aanzet, wordt er 12 volt op de cisklep gezet, en dat blijft zo tijdens het starten. dat is vol open, en starten lopen.
Vervolgens systematisch de verschillende poorten op de ecu nagelopen en bij poort 13, de temp sensor, moet er een waarde tussen de 0.5 en 4 volt worden gemeten. Ik meet 0,3 volt bij een warme motor, en dit verandert niet tijdens het rijden. Als ik de stekker van de temsensor los trek, geeft de voltmeter 4,6 volt aan. Bijde waarden zijn buiten het opgegeven bereik. Motorloop verandert niet bij losnemen van de stekker. Ik zie overigens wel dat het voltage toeneemt tijdens het afkoelen van de motor. Ik meet nu na een uur ongeveer 0.7 volt.
mag ik hieruit de conclusie trekken dat de tempsensor defect is?
Lennert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2012 13:38 #1351473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goh!
Het lijkt er  dan wel op he? Er staat hier ergens hoe je hem kunt doormeten, je moet hem wel uit het blok halen om de weerstand te kunnen opmeten bij verschillende temperaturen.

Gevonden: <a href="/node/14243"> www.volvo700vereniging.nl/node/14243

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2012 15:13 #1351484 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic kapoedawiet
Je CISklep en je temperatuursensor voor de ECU zijn stuk.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2012 19:29 #1351783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niets kapoedawiet
Gisteren maar weer eens naar Vaassen getuft. De cisklep en de tempsensor uitgewisseld, zonder resultaat. Bedrading tussen de klep en de computer doorgemeten, en daar is niets mis mee. We hebben de cisklep er tussen uit gehaal en de slangen doorverbonden met een buis. Tijdens het starten en motorloop konden we de cisklep mooi open zien gaan. De motor loopt op dat moment ook een stuk strakker. Wel hoog in de toeren (logisch) maar geen hikken of kuchhen en reageert ook lekker fel op het gaspedaal.
Ook nog een heel stel andere computers geprobeerd. Wat daarbij opviel is dat starten op geen van de jetronic 0280000561 computers lukte. Op een andere 0280000951 start de motor wel, maar loopt net zo beroerd als op mijn eigen computer.
Geen resultaat dus. Wel nog een eindtrap meegekregen van Timen. Binnenkort maar eens uitwisselen en kijken of dat resultaat geeft. Als dat het ook niet is blijft alleen nog de EZK over, of vergeet ik nog iets?
groeten, Lennert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2012 21:57 #1351810 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
De massa van de LH computer, heb je daar al eens een extra kabel tussen gemaakt, dus tussen behuizing en de auto, zonder of met slechte massa loopt hij beroerd en start hij ook niet.
Tom.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC