help, hij start niet ! nog steeds niet, aansturing cisklep? wie heeft de oplossing?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 20:44 #1349776 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic luchtmassameter
Hoi Johan,
bedankt voor de suggestie. Bij Timen hebben we de luchtmassameter uitgewisseld. een keer met een kapotte en een keer met een goed werkende. Bij de kapotte liep de motor niet. Bij de goed werkende was er geen verschil in motorloop.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe ik de lambda kan nameten. Gewoon het voltage meten tussen de groende draad en de aarde? en wat moeten de waardes zijn?
groeten, Lennert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2012 22:10 #1349909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambda
De stuurdraad van de lambda moet als ik het goed heb pendelen tussen 0.2 en 0.8 volt, en dat moet vlot gebeuren.
Ook de voorverwarming kan je nameten, maar ....
Kan zo snel de papieren waar ik het op heb staan niet vinden, zal donderdagavond bij een maatje even nieuwe uitdraaien.
groet, Johan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 19:21 #1350553 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic startinjector lek?
Van het weekend maar weer eens aan het prutsen geweest. de lambdasonde gemeten, en die meet tussen de 0.2 en 0.8 volt. Wat me wel opviel is dat de waardes veranderen, maar niet heel snel. Ik kom in andere posts tegen dat het met een digitale multimeter (zo'n goedkoopje va de gamma) bijna niet te meten zou zijn, omdat de waardes zo snel wisselen. nou, bij mij geen probleem. hij verandert wel, maar allen bij optrekken en afremmen op de motor, stationair bijna geen verschil. loopt langzaam wat heen en weer tussen 0.480 en 0.500 volt. Bij vol vermogen en remmend op de motor tussen de 0.8 en 0.2 VNu krijg ik net per PB van Ruben (Bossie) de tip dat het wel eens de koude startinjector kan zijn. Dus heb ik die steker maar eens losgemaakt, en de toevoerleiding afgeknepen, en jawel.... hij loopt weer! in het begin wat laag in de toeren (logisch), maar daarna keurig op zo'n 800 toeren, en lekker rustig. Maar eens een stukje gereden, en hij loopt een stuk prettiger. Ik heb nog niet het volle vermogen, maar het gestotter, en stationair laag in de toeren draaien van de motor is weg. Ik kan nu ook gewoon gas geven na het starten zonder dat de motor uitvalt. en wat opvalt is dat de lambdaawaardes veel sneller wisselen. nog steeds binnen de range van 0.2 tot 0.8, maar veel sneller. vrijwel niet bij te houden op de multimeter.Ik heb weer wat te doen:1 startinjector vervangen. Is die een beetje makkelijk te vervangen? kan het nu niet zien in het donker. En,hoe kom ik aan een nieuwe/andere2 injectoren vervangen (door de injectoren die ik van Ruben heb overgenomen)op termijn:benzinepomp vervangengroeten, Lennert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 10:52 #1351194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik weet het niet meer
Ik blijf problemen houden. injectoren en startinjector zijn verwisseld. Geen lekkage meer. maar ik blijf problemen houden. gisteren de cisklep maar eens getest. Even aan de 12volt gelegd, gaat keurig open en dicht. Daarna bij contact aan even op de stekker gemeten, en die geeft ook keurig 12v. maar als ik de stekker vervolgens aan de cisklep koppel, gebeurt er niets, klep gaat niet open of dicht. in testmodens (3 x knopje induwen met teststekker in positie 2) gaat de klep keurig open en dicht. dan maar even bij Timen langs, en de conmputer omgewisseld. bij eerste keer starten lijkt de motor goed te lopen, maar na verloop van tijd (2 minuten?) weer slech lopen en ik krijg hem weer niet gestart. Starten werkt alleen door de injectoiren los te koppelen, starten, injectoren weer aansluiten en nogmaals starten. dan maar weer naar huis, Timen was druk met een andere klus, en ik moets mijn zoontje ophalen. Ik merk wel dat de auto ineens wat meer power heeft. feller reageren op het gaspedaal, en ik krijg hem zoo naar de 150 op de snelweg. (voorheen 120/130 max) thuis lopt de auto stationair een stuk rustiger. motor uit en opnieuw starten.... starten lopen. Nog weer een stukje rijden en paar keer starten. geen probleem. starten lopen. Vol goede moed vanmorgen uit bed, starten en.... niks. motor draait rond, er wordt benzine ingespoten (getest met injectorrail los) er is vonk, want met de injectorstekkers los komt ie even tot leven. maar ik krijg hem met geen mogelijkheid gestart.   volgende heb ik tot nu toe gedaan bougies vervangen bougiekabels vervangen verdelerkap gereinigd (zit er nu een jaar in, was ook niet echt vuil) bdp sensor vernieuwd injectoren vervangen startinjector vervangen hulprelais vervangen gasklepschakelaar gecontroleerd, werkt gasklephuis losgehad en gereinigd (was niet echt vuil, sluit goed en gaat maklkelijk open en dicht) cisklep gecontroleerd, werkt Luchtmassameter uitgewisseld met ander exemplaar, geeft geen verschil sterker los en motor loopt nog beroerder, dus die werkt benzinepomp verwisseld (voor een tweedehandsje die ik nog had liggen) lambdasonde aan de aarde gelegd. Tijdens het rijden waardes gemeten tussen 0.1en 0.8. ;lijkt te werken. Ik merk wel dat op de momenten dat de motor beter loopt, zoals gisteren bij terugweg van Timen, de waardes lekker snel wisselen. Als de motor beroerd loopt, gaat dat een stuk langzamer.
Wie heeft er een idee?
- update-
heb vanmorgen de motor aan de praat gekregen door mijn dochter te laten starten, zelf de injectorstekkers los gemaakt, en zodra de motor aanslaat de stekkers weer aan te drukken, vervolgens de slang van de cisklep op het gasklephuis losnemen en de motor slaat aan. lijkt het vermoeden te bevestigen dat de cis klep in stationairstand niet wordt aangestuurd. vervolgens stukje rijden en motor pakt goed op met voldoende vermoegen. alleen stationair laag in de toeren en onrustig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 11:16 #1351211 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe
Hoe heb je de Cis-klep schoon gemaakt? kun je at beschrijven mag ook via PB.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 12:10 #1351215 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en kan het ook niet de boord
en kan het ook niet de boord computers zijn?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 12:29 #1351217 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor jullie reactie.
Tom,
De cisklep heb ik gereinigd met remmenreiniger. hij werkt ook goed. ik heb hem losgehad, en getest op 12 volt. Ik kon zien dat de klep mooi open en dicht ging.

Patrick
De computer heb ik uitgewisseld met een exemplar van Timen. Motor liep even beter, maar werd daarna weer minder.uiteindelijk geen resultaat.

groeten, lennert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 12:52 #1351218 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic omdat
vanwege het geen je zij dat zodra je hem aansluit hij hem niet bij regelt? als ik het goed gelezen heb, Hij moet echt goed schoon zijn, als je hem snel heen en weer beweegd(met de hand) moet hij heel soepel bewegen en je moet zorgen dat alle reinigings spul er weer uit is, als dat er uit is altijd een klein beetje kruip olie er in doen voor de eerste minuten lopen.
En nu ik dit type bedenk ik mij dat er dampen richting de motor gaan toen je heb schoon had gemaakt en hij toen wel goed liep, LMM meter ook goed aan gesloten en ook nog goed?
Als de motor loopt en je trekt de stekker van de luchtmassa meter af, wat doet hij dan? als de motor dan niet verandert van motor loop is je LMM stuk,Een hard reset heb je die ook al gedaan? beide accu kabels van de accu af voor 10 minuten en vergeet je radio code niet mocht je die nodig hebben want die moet je da opnieuw invoeren.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 23:09 #1351279 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cis klep
Tom,
De cis klep zelf werkt wel. ik heb het geprobeerd door met draaiende motor de steklker los te nemen. Dan verandert de motorloop niet. Zet ik vervolgens 12 volt rechtstreeks op de cisklep, dan verandert de loop wel.  met andere woorden. de cisklep funtioneert wel, maar wordt blijkbaar niet aangestuurd.

groeten, Lennert

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 23:35 #1351280 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Klep,

leonardus schreef : Tom,
De cis klep zelf werkt wel. ik heb het geprobeerd door met draaiende motor de steklker los te nemen. Dan verandert de motorloop niet. Zet ik vervolgens 12 volt rechtstreeks op de cisklep, dan verandert de loop wel.  met andere woorden. de cisklep funtioneert wel, maar wordt blijkbaar niet aangestuurd.

groeten, Lennert

Probeer is een andere klep. De klep wordt door pulsen aangestuurd. Het is een z.g  stappenmotor. Misschien wordt de klep alleen dicht gestuurd en gaat wanneer nodig niet open.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC