Kantelende zuigers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
jwielsma schreef : Dat warmdraaien was een klein familie-ergernisje. Ik kreeg het maar niet aan mijn vrouw uitgelegd dat ze echt rustig moest warmrijden.
dit had ik kunnen schrijven!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of begreep ik je pistonpen-uitleg niet goed?
- V700 register
- Nieuw lid
-
En volgens mij heb je ook nog altijd van die leuke circlips aan beide zijden van de pistonpennen. Bij mijn weten zou dan zowel de zuiger alswel het small-end alswel de pistonpen als lager moeten werken.
Waarschijnlijk heb je ook nog zoiets als neerslag van het één of ander (vervuiling) tussen pistonpen zuigeruiteinden en small-end. Hetgeen de boel ook niet losser maakt.
Maar nogmaals zo is het mij uitgelegd door de meneer achter de balie van de Volvo dealer Culemborg die afgelopen jaar de eerste prijs heeft gewonnen bij de jaarlijkse kennisquiz van Volvo Nederland.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Chilm schreef : Om kantelende zuigers tegen te gaan (slijtage) heeft Volvo de oil squirters bedacht (sproeien aan de onderkant van de zuiger olie er tegenaan). Dit wordt geleverd vanaf ik dacht bouwjaar 93 met de L blokken.
Is dat om het kantelen te voorkomen of gaat het kantelen daardoor weer weg?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is om exessieve slijtage te voorkomen en daarmee op den duur het kantelen.Je moet het meer zien als koelende dan als smerende werking.willemvAnbenthem schreef :
Is dat om het kantelen te voorkomen of gaat het kantelen daardoor weer weg?Chilm schreef : Om kantelende zuigers tegen te gaan (slijtage) heeft Volvo de oil squirters bedacht (sproeien aan de onderkant van de zuiger olie er tegenaan). Dit wordt geleverd vanaf ik dacht bouwjaar 93 met de L blokken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-