Kantelende zuigers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toevallig liep ik daarnet tegen twee filmpjes aan die voor een nitwit als ik erg duidelijk maken wat het dan is:
<a href="" target="_blank">Deze laat horen hoe een kantelende zuiger klinkt als de motor loopt en
Voor mij leerzaam, wie weet heeft een ander er ook wat aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bijna iedere B230 krijgt het op leeftijd. de squirters lijken het echter goed tegen te gaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Moet voor het klokje rond is ook worden aangepakt, want mooi klinkt het niet. Nou ja, weet iemand hier toevalling de winnende cijfers van de lotto het komende weekend? En dan niet zaterdag na sluitingstijd natuurlijk

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn vorige 940 had het ook en de remedie is inderdaad echt langzaam warmdraaien zonder kracht te vragen. Zodra er voldoende warmte in de zuigers zit zet het aluminium daarvan uit en dan is de passing wat ruimer en daardoor worden de zuigers ook niet in de hoek van de drijfstang gezet bij iedere omwenteling.
Dat warmdraaien was een klein familie-ergernisje. Ik kreeg het maar niet aan mijn vrouw uitgelegd dat ze echt rustig moest warmrijden. Na een laatste rit gemaakt door mijn vrouw klonk het ding altijd veel rauwer en had ik weer minstens één rit nodig om het gekloink naar "normale" (voor dit blok dan) waarden te krijgen.
Dus in feite heb je een ondermaat nodig. Maar dan van de pistonpennen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geen kantelende zuigers, en vriendin gelukkig wel aan het verstand kunnen krijgen dat ze koud een beetje rustig moet wegrijden. Dat ze het turboblok ook enige seconden stationair moet laten draaien na stoppen/voor afzetten motor om de turbo uit te laten draaien is nog niet gelukt...jwielsma schreef : Ik kreeg het maar niet aan mijn vrouw uitgelegd dat ze echt rustig moest warmrijden. Na een laatste rit gemaakt door mijn vrouw klonk het ding altijd veel rauwer en had ik weer minstens één rit nodig om het gekloink naar "normale" (voor dit blok dan) waarden te krijgen.