verlies koelvloeistof
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat viel je tegen aan de Lexus en welke modeljaar was dat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Volgens mij was/is er hier ook iemand op het forum die dit met zijn 960 heeft gedaan.
Alle luxe en bijzonderheden van een 960/V90 behouden met een robuust RedBlock onder de kap.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet natuurlijk niet of dit hetzelfde euvel is, maar hierbij een hopelijk bruikbare tip.
Bij mij was een slangetje lek. Het systeem is onder druk gezet bij de garage, en daar ontdekten ze een piepklein lekje.De druppels liepen op een warm onderdeel, waardoor er ook geen KVS op de grond lekte, maar toch veel verloor.....
Het was even goed zoeken, want het was echt een klein gaatje. Ik meen onder de kachelkraan / thermostaat. In ieder geval vlakbij het schutbord, voor de bestuurder, op hoogte van het stuur zeg maar.
Oh ja, bij mij ging het om een 940 !
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-

Vwb je koelvloeistof probleem; controleer ALLE slangenklemmen mbt koelvloeistof en check ook de omgeving van je thermostaathuis(tussen stuurbekr. pomp en het blok).Vaak lekt de bevestiging van het thermostaathuis tegen het blok(en ook de deksel waar de thermostaat onder zit), het lekt dan wel maar de koelvloeistof verdampt tegen het warme blok dus op de grond zie je geen sporen. Wel tegen het blok maar omdat je er niet makkelijk bij komt vaslt het niet echt op. Dit is trouwens ook een probleem bij de vierpitters. Ik spreek uit ervaring.
Kortom, wil je alleen maar rijden, tanken en banden remmen of een uitlaat vervangen dan zou ik toch maar eens over die alternatieven gaan denken....Ik zou voor de Lexus gaan

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik laat de garage alle mogelijke lekkagepunten (ondermeer verdamper) nog eens goed bekijken en dan maar kijken of het probleem minder wordt.
Als alternatief zie ik de 940 LPT wel zitten. Alleen kan die ook zonder problemen op LPG G3 lopen als ik dat laat inbouwen?
En nog even over de Lexus uit 2005 van vanmiddag: mijn vriendin ziet 'm wel zitten, maar ik vind de RX 300 (vooral ook van binnen) toch wel erg lelijk en kitscherig. Mijn zus heeft een LS 430 waar ik wel 'ns mee rij en het zijn technisch ongetwijfeld de beste auto's, maar ik krijg er (net als van een Subaru) geen goed humeur van.
Kortom, ik ben weer terug in het Volvo kamp (maar dan wel tot bouwjaar '98).
Dank voor de tips en groet,
Ben
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<a href="/node/42136">KLIK</a>
(En ja, een 940 LPT/HPT loopt prima op LPG, maar vanwege de Turbo zit je wel aan LPG Injectie (wat duurder) )
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beter is dan natuurlijk om er één aan te schaffen waar de lpg installatie al ingebouwd is. Als je niet te erg schrikt van wat hogere kilometerstanden kan je een prima exemplaar vinden voor het bedrag wat hier genoemd wordt voor enkel de inbouw van de installatie. Ze worden regelmatig aangeboden (o.a. Marktplaats). En ja, ze lopen uitstekend op lpg.jblokzijl schreef : Die lopen juist uitstekend op lpg g3, met Prins vsi of Vialle lpi zeker, vloeibare of dampgasinjectie. Reken op 1500 a 1800 euro voor inbouw.