verlies koelvloeistof

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2012 16:48 #1343226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic combi
In dezelfde klasse als de V90 moet je niet naar een benz C (golf station maten) maar naar de über-combi, namelijk de E kijken (waarvan ook 8-pitters te vinden zijn)
Wat viel je tegen aan de Lexus en welke modeljaar was dat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2012 16:53 #1343227 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wil
Wil je de probleemloosheid en simpele techniek van een 240, maar dan zonder de roest, met meer comfort, stilte en luxe als airco, goede stoelen en kracht (lpt met mbc) dan kom toch uit op een late 940 2.3 LPT. De V/S 90 is toch als het mooiste meisje van de klas...ontzettend mooi en lekker en iedereen wil haar....maar als je haar hebt loopt je leeg op onderhoud om haar te houden...;)

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2012 16:55 #1343229 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic RedBlock.
Een Redblockje (met Turbo desnoods) in je V90 schroeven.
Volgens mij was/is er hier ook iemand op het forum die dit met zijn 960 heeft gedaan.
Alle luxe en bijzonderheden van een 960/V90 behouden met een robuust RedBlock onder de kap.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2012 17:39 #1343240 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem had ik ook
Dit probleem herken ik wel.
Weet natuurlijk niet of dit hetzelfde euvel is, maar hierbij een hopelijk bruikbare tip.
Bij mij was een slangetje lek. Het systeem is onder druk gezet bij de garage, en daar ontdekten ze een piepklein lekje.De druppels liepen op een warm onderdeel, waardoor er ook geen KVS op de grond lekte, maar toch veel verloor.....
Het was even goed zoeken, want het was echt een klein gaatje. Ik meen onder de kachelkraan / thermostaat. In ieder geval vlakbij het schutbord, voor de bestuurder, op hoogte van het stuur zeg maar.

Oh ja, bij mij ging het om een 940 !

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2012 18:49 #1343255 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re: Nog even en....... een Lexus RX, een Camry of een Subaru
Ben, je hebt een goeie smaak kwa alternatieven :-) Als ik het geld er voor had dan wist ik het wel(geen grapje).
Vwb je koelvloeistof probleem; controleer ALLE slangenklemmen mbt koelvloeistof en check ook de omgeving van je thermostaathuis(tussen stuurbekr. pomp en het blok).Vaak lekt de bevestiging van het thermostaathuis tegen het blok(en ook de deksel waar de thermostaat onder zit), het lekt dan wel maar de koelvloeistof verdampt tegen het warme blok dus op de grond zie je geen sporen. Wel tegen het blok maar omdat je er niet makkelijk bij komt vaslt het niet echt op. Dit is trouwens ook een probleem bij de vierpitters. Ik spreek uit ervaring.
Kortom, wil je alleen maar rijden, tanken en banden remmen of een uitlaat vervangen dan zou ik toch maar eens over die alternatieven gaan denken....Ik zou voor de Lexus gaan ;-)

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2012 19:57 #1343263 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic luchtkoeling
Of een luchtgekoeld blok.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2012 20:04 #1343265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koelvloeistof V90
Nogmaals dank voor de tips.
Ik laat de garage alle mogelijke lekkagepunten (ondermeer verdamper) nog eens goed bekijken en dan maar kijken of het probleem minder wordt.
Als alternatief zie ik de 940 LPT wel zitten. Alleen kan die ook zonder problemen op LPG G3 lopen als ik dat laat inbouwen?
En nog even over de Lexus uit 2005 van vanmiddag: mijn vriendin ziet 'm wel zitten, maar ik vind de RX 300 (vooral ook van binnen) toch wel erg lelijk en kitscherig. Mijn zus heeft een LS 430 waar ik wel 'ns mee rij en het zijn technisch ongetwijfeld de beste auto's, maar ik krijg er (net als van een Subaru) geen goed humeur van.   
Kortom, ik ben weer terug in het Volvo kamp (maar dan wel tot bouwjaar '98).
Dank voor de tips en groet,
Ben

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2012 20:07 #1343266 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Betrouwbaar Dieselen
Ik heb nog wel een Leuke En Betrouwbare en Full-options 945 Royal Line TDIC van '95.
<a href="/node/42136">KLIK</a>
(En ja, een 940 LPT/HPT loopt prima op LPG, maar vanwege de Turbo zit je wel aan LPG Injectie (wat duurder) )
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2012 20:10 #1343267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lpg
Die lopen juist uitstekend op lpg g3, met Prins vsi of Vialle lpi zeker, vloeibare of dampgasinjectie. Reken op 1500 a 1800 euro voor inbouw.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2012 10:53 #1343324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inbouw

jblokzijl schreef : Die lopen juist uitstekend op lpg g3, met Prins vsi of Vialle lpi zeker, vloeibare of dampgasinjectie. Reken op 1500 a 1800 euro voor inbouw.

Beter is dan natuurlijk om er één aan te schaffen waar de lpg installatie al ingebouwd is. Als je niet te erg schrikt van wat hogere kilometerstanden kan je een prima exemplaar vinden voor het bedrag wat hier genoemd wordt voor enkel de inbouw van de installatie. Ze worden regelmatig aangeboden (o.a. Marktplaats). En ja, ze lopen uitstekend op lpg.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC