V90 met OMVL LPG start wel maar slaat weer af

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2011 15:07 #1333799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koud
en hoe start hij koud (meteen op lpg)? In een keer? Loopt goed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 07:59 #1333867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koud zei je...
Hmm, dat gaan we ook nog eens proberen.
Hij was nu redelijk op temperatuur. Ik had die dag mij hele vloot voor APK.
Logistiek probleem dus. Ik was dus net één keer heen met de Daf 55 coupe en terug met mijn vrouw mee in de V90.
Thuis aangekomen fiets achterin de Volvo, starten, weer flut.
Toen maar eens naar aanleiding van deze discussie voor het starten die knop ingedrukt en zowaar meteen op LPG!
Waarschijnlijk ga ik het koud ook wel redden omdat ik dan meteen/ vrij vlot kan terugschakelen naar benzine en zo eerst wat warmte in de verdamper kan pompen.
Om één of andere reden doet die benzinepomp het wel met een wat hogere dynamospanning.
Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 20:48 #1342024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voortaan koud starten op LPG
Sinds mijn laatste bericht start ik altijd op LPG. (de rest van de familie snapt het nog niet altijd hoe dat moet...) Ook met de wat koudere temperaturen. Gaat echt prima! Loopt gelijk goed.
Geen idee waarom de instalatie standaard altijd op benzine moet starten? Met een paar honderd meter gaat de ventilator van de automatische climate control al te draaien dus dan is er al warm water en kan de verdamper niet meer bevriezen lijkt mij.
Het is echt merkbaar dat ik langer met mijn benzinevoorraad doe sinds die tijd. En dat scheelt echt in de kosten. Je wilt niet weten met wat voor een gezicht ik iedere keer voor een paar tientjes benzine in de tank stond te kieperen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2014 09:06 #1407104 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OMVL storing verholpen
Laat ik mijn eigen draadje maar weer oppakken.
Mijn OMVL installatie doet het weer helemaal goed en naar behoren. Ik start trouwens nog steeds op LPG door de gasknop ingedrukt te houden tijdens het starten (benzinepomp moet er nog steeds in..) maar de laatste tijd had ik het probleem dat het LPG knopje wel heel vaak in de foutmode sprong tijdens het rijden.
Gepiep, alle ledjes aan, twee willekeurige ledjes aan, alles uit, constante piep, noem maar op. Ook had ik soms het probleem dat hij op LPG en benzine liep, dit merk je door een gemis in trekkracht en niet in toeren willen klimmen. Sommige ritten was er niks aan de hand de volgende rit kregen we weer alle foutcodes om onze oren. Ik ben dus op onderzoek uit gegaan en ontdekte toen ik de multisteker van de gascomputer loshaalde dat er één pennetje dof was geslagen. Dof als in tin die enkele warm-koud cycli had doorlopen. Ik heb dat pennetje met een scalpelmesje weer blank gemaakt en sinds dien loopt de Zweedse sloep weer als nooit tevoren.
Mochten er meer mensen zijn met een slecht lopende OMVL installatie dan zou ik zeker even kijken of alle pennetjes in de multisteker nog mooi glanzend van kleur zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2014 12:23 #1407115 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg
waarom zou je eigenlijk uberhaupt op benzine willen starten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2014 12:28 #1407116 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Om
Om je benzine systeem gangbaar te houden en te voorkomen dat de benzine teveel veroudert.Als je het benzine systeem niet als backup wilt hebben (voor een storing in het LPG systeem of als je even geen pomp kunt vinden) dan kun je natuurlijk ook niet op LPG starten. Je moet dan je vakantiebestemming wel goed kiezen :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2014 15:46 #1407123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oude benzine in een V90?!
Oude benzine in een V90, ik geloof niet dat ik dat ooit nog ga meemaken. Zelfs niet met mijn LPGstart.
Het ding wil niet met een lage accuspanning pompen. Zodra de dynamo meedoet heb ik ook weer benzinedruk. Vorig jaar gwoon mee naar Zweden gereden hoor. Wel een interessante blik op de gezichten van de familie mogen ontwaren toen ik vertelde dat ik wel wat LPG in de tank moest hebben om nog te kunnen starten... Al met al toch nog 1000km op benzine moeten rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2014 16:32 #1407126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gangbaar
oke, dus de duurste draaikolk-minuten van mijn eerste koude kilometers gaan op benzine om de boel gangbaar te houden? In dat geval zou ik liever op lpg starten en zo nu en dan de laatste paar km op benzine rijden (hoewel: mijn vrouw lost dit probleem altijd fijntjes op door te weigeren lpg te tanken en dan alsnog de benzine tank halfleeg te rijden, dus waar gaat het over....)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2014 17:55 #1407130 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn OMVL leonardo computer
Mijn OMVL leonardo computer kan ik instellen zodat hij altijd op LPG start. Maar door de trage lambdaregeling start ik liever op benzine zodat hij pas op gas gaat als de lambda warm is.
Voor mensen met OMVL / AEB problemen ik kan de geregelde installaties uitlezen. Heb kabel en alle software.
Ook diverse Vogels installaties kan ik uitlezen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2014 23:32 #1407151 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ???
Hallo Martijn

mbroeren schreef : oke, dus de duurste draaikolk-minuten van mijn eerste koude kilometers gaan op benzine om de boel gangbaar te houden?

Nee.  Als de motor koud is, start ie gemakkelijker op benzine.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC