V90 met OMVL LPG start wel maar slaat weer af
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hij was nu redelijk op temperatuur. Ik had die dag mij hele vloot voor APK.
Logistiek probleem dus. Ik was dus net één keer heen met de Daf 55 coupe en terug met mijn vrouw mee in de V90.
Thuis aangekomen fiets achterin de Volvo, starten, weer flut.
Toen maar eens naar aanleiding van deze discussie voor het starten die knop ingedrukt en zowaar meteen op LPG!
Waarschijnlijk ga ik het koud ook wel redden omdat ik dan meteen/ vrij vlot kan terugschakelen naar benzine en zo eerst wat warmte in de verdamper kan pompen.
Om één of andere reden doet die benzinepomp het wel met een wat hogere dynamospanning.
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geen idee waarom de instalatie standaard altijd op benzine moet starten? Met een paar honderd meter gaat de ventilator van de automatische climate control al te draaien dus dan is er al warm water en kan de verdamper niet meer bevriezen lijkt mij.
Het is echt merkbaar dat ik langer met mijn benzinevoorraad doe sinds die tijd. En dat scheelt echt in de kosten. Je wilt niet weten met wat voor een gezicht ik iedere keer voor een paar tientjes benzine in de tank stond te kieperen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn OMVL installatie doet het weer helemaal goed en naar behoren. Ik start trouwens nog steeds op LPG door de gasknop ingedrukt te houden tijdens het starten (benzinepomp moet er nog steeds in..) maar de laatste tijd had ik het probleem dat het LPG knopje wel heel vaak in de foutmode sprong tijdens het rijden.
Gepiep, alle ledjes aan, twee willekeurige ledjes aan, alles uit, constante piep, noem maar op. Ook had ik soms het probleem dat hij op LPG en benzine liep, dit merk je door een gemis in trekkracht en niet in toeren willen klimmen. Sommige ritten was er niks aan de hand de volgende rit kregen we weer alle foutcodes om onze oren. Ik ben dus op onderzoek uit gegaan en ontdekte toen ik de multisteker van de gascomputer loshaalde dat er één pennetje dof was geslagen. Dof als in tin die enkele warm-koud cycli had doorlopen. Ik heb dat pennetje met een scalpelmesje weer blank gemaakt en sinds dien loopt de Zweedse sloep weer als nooit tevoren.
Mochten er meer mensen zijn met een slecht lopende OMVL installatie dan zou ik zeker even kijken of alle pennetjes in de multisteker nog mooi glanzend van kleur zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het ding wil niet met een lage accuspanning pompen. Zodra de dynamo meedoet heb ik ook weer benzinedruk. Vorig jaar gwoon mee naar Zweden gereden hoor. Wel een interessante blik op de gezichten van de familie mogen ontwaren toen ik vertelde dat ik wel wat LPG in de tank moest hebben om nog te kunnen starten... Al met al toch nog 1000km op benzine moeten rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor mensen met OMVL / AEB problemen ik kan de geregelde installaties uitlezen. Heb kabel en alle software.
Ook diverse Vogels installaties kan ik uitlezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Nee. Als de motor koud is, start ie gemakkelijker op benzine.mbroeren schreef : oke, dus de duurste draaikolk-minuten van mijn eerste koude kilometers gaan op benzine om de boel gangbaar te houden?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.