V90 met OMVL LPG start wel maar slaat weer af
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gewoon starten dus.
Niet dat ik hem nodig had omdat ik al mijn woon-werk met de LPG-motorfiets doe.
Maar ook die had last van kuren vanochtend, de verdamper bevroor na 3 km. Iets te laag ingestelde overschakel temperatuur. Zuinige Hollander...
Terug naar de drie-liter-zes-in-lijn, heel vervelend zo'n halve error...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tomaat schreef : Jan, het is wèl een mooie Volvo.
Ik mis nog een hondenrek...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
BTW: mijn OMVL in de V90 schakelde over op gas op toerental: koud starten en gelijk een por gas voelt niet lekker, maar laat 'm wel gelijk op lpg lopen.
En is "dampgas" een gasinjectiesysteem, of een ringmixer? In het laatste geval zou ik 'm gauw ombouwen naar injectie, ringmixer is erg ongezond in een B6xx4, zeker als je ontstekingsproblemen krijgt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze OMVL is een rail injectie systeem. Nog nooit een backfire gehad. Wel heb ik ooit een revisie setje plunjers vervangen.
Bobine deksel, ik ga eens even kijken.
Maar jij weet dus wel hoe te starten op GAS met koude motor?
Vertel, vertel.
Wat is het, knop indrukken en starten tegelijk?
Jan
Hoe is het met je boot?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hele rare diagnose misschien, maar heb je de brandstofrelais al gecheckt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat was dan wel een OMVL installatie, maar eentje met ringmixer (wel G3). Een andere installatie dus dan jij hebt (met gasinjectie hoef je backfires niet te vrezen).
Bij oudere installaties was starten op gas vaak een kwestie van op contact zetten, knop langdurig indrukken (tien seconden of zo) en dan starten. Maar dat kan met de injectie wel heel anders zijn, en werkte bij mijn OMVL ook niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
VErik schreef :
Dat heeft denk ik niet veel met zuinigheid te maken .jwielsma schreef : Vanochtend deed hij het weer.
...........de verdamper bevroor na 3 km...........
Groet,
Erik
940 Estate Limited Edition - 1998 - B230FK@0.8bar - AW71 - Prins VSI - 417 d.blauw met.
Jawel hoor.
Het eerste gedeelte ging over de V90 (dat hij het weer deed)
De bevroren verdamper was van de BMW K75 motorfiets op LPG opgebouwd.
Daar had ik de overschakeltemperatuur op 20 C gezet om maar zo snel mogelijk op de goedkope brandstof the kunnen rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En dan bedoel ik niet willen starten op benzine.
Nu maar eens wat geprutst met de gas/benzine knop.
Wat blijkt als je voor het starten de knop indrukt en ingedrukt houdt tijdens het starten dan start hij op LPG. Daarna loopt hij ook weer gewoon op benzine dus waarschijnlijk is er een benzinepomp die niet wil aanslaan.
Trouwens wel leuk om te weten. Ik zat mij altijd al groen en geel te ergeren dat hij met warme morot altijd eerst een minuut op benzine loopt. Voortaan gaan we die knop wat vaker gebruiken.
Groet,
Jan zelf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.