Probleem: afslaan tijdens rijden, kan het maar niet vinden! OPGELOST.....!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 11:39 #1328804
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update
-Heb gisteren gezocht naar de First Inertia Switch, niet gevonden. Wel een doorverbonden draad aan een stekker bij de ECU, wellicht heeft hij daar ooit aangezeten?
-Het ontstoorrelais (899931) zit me niet helemaal lekker, zal ik uitwisselen en proberen. Carlo, ik neem aan dat jij dit relais bedoelde? bij mij is het alleen zwart en niet bruin. Op brickboard zag ik ook wel wat soortgelijke problemen als de mijne en die kwamen ook uit bij dit relais. Bovendien leek het wel of iemand dit al met siliconenkit had bewerkt aan de onderkant.
@Ron: Ja, brandstofpomprelais al uitgewisseld, geen verschil. De selectieschakelaar van de bak is het volgens mij niet, want hij start iedere keer prima, ook na afslaan.
@adrian, ja, ik ken de TurboCoos saga, wel weer even gelezen, blijft heel leuk en leerzaam. Wellicht kom ik uiteindelijk ook wel weer bij de Hall-sensor uit. De temperatuursensor heb ik in ieder geval al vervangen door een nieuw exemplaar.
Wordt vervolgd
-Het ontstoorrelais (899931) zit me niet helemaal lekker, zal ik uitwisselen en proberen. Carlo, ik neem aan dat jij dit relais bedoelde? bij mij is het alleen zwart en niet bruin. Op brickboard zag ik ook wel wat soortgelijke problemen als de mijne en die kwamen ook uit bij dit relais. Bovendien leek het wel of iemand dit al met siliconenkit had bewerkt aan de onderkant.
@Ron: Ja, brandstofpomprelais al uitgewisseld, geen verschil. De selectieschakelaar van de bak is het volgens mij niet, want hij start iedere keer prima, ook na afslaan.
@adrian, ja, ik ken de TurboCoos saga, wel weer even gelezen, blijft heel leuk en leerzaam. Wellicht kom ik uiteindelijk ook wel weer bij de Hall-sensor uit. De temperatuursensor heb ik in ieder geval al vervangen door een nieuw exemplaar.
Wordt vervolgd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 12:58 #1328806
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yes!!!
Ik denk dat ik het euvel gelokaliseerd heb. De stekker van het ontstoorrelais aan het expansietankje is helemaal gaar. Als ik het snoertje maar even aanraak......slaat de motor af. Kan het nu niet oplossen, morgen maar even op zoek naar een nieuwe stekker. Oh, ik hoop echt dat dit het is.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 22:37 #1328848
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic relais zelf?
Trek het kapje er even af.
Die dingen kunnen helemaal gaar worden, wanneer er vocht bij komt.
Is hij nog goed dan seal je hem weer.
Die dingen kunnen helemaal gaar worden, wanneer er vocht bij komt.
Is hij nog goed dan seal je hem weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 22:55 #1328852
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kabelboom
Nee, ik bedoel de stekker van de kabelboom waar het relais aan vastzit. Moet idd relais wel weer opnieuw sealen omdat ik hem al opengemaakt heb om te inspecteren. Eerst maar automaterialenzaak, anders sloop, en meteen een extra relais zien te vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2011 18:24 #1328932
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, toch weer niet
Heb vandaag een nieuwe stekker aan de kabelboom gesoldeerd voor het ontstoorrelais. Maar............u raadt het al! Hij slaat nog steeds af. GGGGRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!
Niet meer als je de stekker heen en weer wiebelt, maar toch, euvel is niet verholpen.
Heb er echt tabak van nu.
Blijft nog steeds over: relais zelf, Hall sensor, (aarde) benzinepomp....................
Niet meer als je de stekker heen en weer wiebelt, maar toch, euvel is niet verholpen.
Heb er echt tabak van nu.
Blijft nog steeds over: relais zelf, Hall sensor, (aarde) benzinepomp....................
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2011 21:01 #1329762
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic powerstage
Heb zelf ooit een vergelijkbaar probleem gehad met mijn 940, Het bleek de "powerstage" (grote zwarte chip op aluminium koelplaat) te zijn. Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2011 08:42 #1329929
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic powerstage/eindtrap
De powerstage of eindtrap van de ontsteking heb ik al gewisseld, zie mijn eerste bericht. Maar dank voor het meedenken, ik zal hem nog een keer kritisch bekijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2011 18:48 #1335726
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nu dan toch echt gevonden!
Ik durf het haast niet op te schrijven, maar ik denk dat ik het nu, met het vervangen van het ontstekingshuis met Hall-gever, echt heb gevonden. Heb inmiddels wat proefritjes gemaakt en die verliepen prima. Ik denk echt dat dit het was, zoooo blij. Hopelijk kan ik dan op de sleuteldag over 2 weken bij Nordicar gewoon wat leuke klusjes doen. Het vinden van een juist ontstekingshuis viel niet mee, maar is uiteindelijk gelukt. Dit onderdeel is geloof ik wel schaars aan het worden. Ik hoop echt dat dit topic dan afgesloten kan worden.
Moderators: Jerry Stam