Probleem: afslaan tijdens rijden, kan het maar niet vinden! OPGELOST.....!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2011 20:57 #1328449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit
er een benzine afsluitklep op ?
Geen idee of dit voor de 700 gebruikt is,maar deze klep treed in werking als er bv.een aanrijding plaats vind .Op andere Vlvo modellen werdt het wel eens toegepast en misschien zit dit systeem ook op jou auto omdat hij uit de U S of A komt.
Misschien weet iemand dit hier op het forum.....?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2011 22:02 #1328461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afsluitklep

hdalhuisen schreef : er een benzine afsluitklep op ?
Geen idee of dit voor de 700 gebruikt is,maar deze klep treed in werking als er bv.een aanrijding plaats vind .Op andere Vlvo modellen werdt het wel eens toegepast en misschien zit dit systeem ook op jou auto omdat hij uit de U S of A komt.
Misschien weet iemand dit hier op het forum.....?

Je bedoelt miisschien de klep/afsluiter die mij ook op een Volvo 740 zit van 1988
Zie deze discussie /foto:(kan niet naar de desbetreffende pagina/discussie een link er in krijgen)
<a href=" www.evkapiti.co.nz/img/inertia.JPG "> www.evkapiti.co.nz/img/inertia.JPG
<a href="/node/31527#comment-161127"></a>
Fred (Rotterdam)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2011 22:28 #1328472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt plausibel!
Waar zou deze klep zich bevinden, en hoe zou ik hem kunnen testen? Afbeelding herken ik nog niet, zal morgen nog eens zoeken naar zo'n zelfde ding onder de motorkap. Zou mij niets verbazen wat de USA betreft, er zijn toch wel echt veel dingen anders aan deze auto.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2011 07:38 #1328529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klep etc
Anne deze klep/schakelaar zat bij mijn Volvo 740 sedan achter het zijpaneel, aan de bijrijderskant rechts , zeg maar net naast je voeten zo'n beetje.
(Deze 740 was ook een import auto uit Italie, schijnbaar is deze beveiliging/schakelaar niet in nederland geleverd op de Volvo's)
Deze klep/afsluiter zorgt ervoor dat als de Volvo kantelt/botsing de benzinepomp gelijk uit gezet wordt.
Had hem er eerst tussen uit gehaald maar toch weer terug gezet.
Als er bij jouw ook zo'n klep/aflsluite zit hoef je alleen de bovenkant even in te drukken , hierdoor laat een kogeltje binnen in los en is er weer kontakt.
Dat ding heeft als naam : First inertia switch
Zie ook nog staan dat de Hallsensor/kabel niet helemaal 100% is , deze is toch wel een van de belangrijke onderdelen  voor wel of niet lopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2011 18:17 #1328587 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fred
Dank voor de duidelijke uitleg, ik ga morgen zoeken naar de first inertia switch. Vwb de Hall-gever, als die niet goed is heb je dan niet ook een slechtlopend blok, en lastig starten? Dit is nl. niet zo. Ook kan ik direct nadat hij stilvalt weer starten en rijden.
Het stekkertje van de Hallgever moet geloof ik helemaal vastgelijmd zitten aan de onsteking toch? En dus niet bewegen. Nu heb ik hem gefixeerd met een paar tiewraps, had mijn toenmalige garage ook ooit eens gedaan met een vorige Volvo, die echt heel slecht liep, maar daarna nog prima een paar jaar heeft gerockt.
Ook bedacht ik me nog dat hij een tijdje geleden bij het afslaan terwijl ik met de klep open stilstond, een soort geklik hoorde op het moment van afslaan. Zijn dit misschien de injectoren? Komt iemand dat bekend voor?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2011 20:16 #1328596 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Fred
Heb je de stekker er af gehaald en die weer doorverbonden of wat heb je gedaan?
Als Anne weet hoe dat moet kan hij "even"rondrijden en kijken wat er dan gebeurt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2011 20:26 #1328696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
kan je toerenregelrelais zijn. die heb je omdat je een automaat hebt. bruin relais in motorruimte. toevallig vorige week een zelfde probleem gehad. relais vervangen en probleem weg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2011 21:41 #1328706 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt goed
Zoiets hoop ik ook eigenlijk. Morgen even op zoek naar dat ding. Nog een bepaalde plek? Ik heb vandaag nog niets kunnen doen, dus morgen wordt een aardig checkmoment.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2011 20:33 #1328765 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey Anne, Heb je het relais
Hey Anne,
Heb je het relais van de brandstof pomp (in de middenconsole achter de asbak) al nagezien?
Als je de versnellingspook een paar keer heen en weer haalt of enige tijd wacht, start ie dan wel weer? zoja, dan kan de selectie schakelaar die rechts tegen de versnellingsbak (onder de auto) zit vervuild zijn. De motor start dan ook niet.

Succes.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2011 22:15 #1328777 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic TurboCoos
Heb je de verhalen over TurboCoos al gelezen?
Even zoeken op de naam.
Hier staat de uitkomst:
www.volvo700vereniging.nl/node/12141

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC