Probleem: afslaan tijdens rijden, kan het maar niet vinden! OPGELOST.....!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geen idee of dit voor de 700 gebruikt is,maar deze klep treed in werking als er bv.een aanrijding plaats vind .Op andere Vlvo modellen werdt het wel eens toegepast en misschien zit dit systeem ook op jou auto omdat hij uit de U S of A komt.
Misschien weet iemand dit hier op het forum.....?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je bedoelt miisschien de klep/afsluiter die mij ook op een Volvo 740 zit van 1988hdalhuisen schreef : er een benzine afsluitklep op ?
Geen idee of dit voor de 700 gebruikt is,maar deze klep treed in werking als er bv.een aanrijding plaats vind .Op andere Vlvo modellen werdt het wel eens toegepast en misschien zit dit systeem ook op jou auto omdat hij uit de U S of A komt.
Misschien weet iemand dit hier op het forum.....?
Zie deze discussie /foto:(kan niet naar de desbetreffende pagina/discussie een link er in krijgen)
<a href=" www.evkapiti.co.nz/img/inertia.JPG "> www.evkapiti.co.nz/img/inertia.JPG
<a href="/node/31527#comment-161127"></a>
Fred (Rotterdam)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
(Deze 740 was ook een import auto uit Italie, schijnbaar is deze beveiliging/schakelaar niet in nederland geleverd op de Volvo's)
Deze klep/afsluiter zorgt ervoor dat als de Volvo kantelt/botsing de benzinepomp gelijk uit gezet wordt.
Had hem er eerst tussen uit gehaald maar toch weer terug gezet.
Als er bij jouw ook zo'n klep/aflsluite zit hoef je alleen de bovenkant even in te drukken , hierdoor laat een kogeltje binnen in los en is er weer kontakt.
Dat ding heeft als naam : First inertia switch
Zie ook nog staan dat de Hallsensor/kabel niet helemaal 100% is , deze is toch wel een van de belangrijke onderdelen voor wel of niet lopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het stekkertje van de Hallgever moet geloof ik helemaal vastgelijmd zitten aan de onsteking toch? En dus niet bewegen. Nu heb ik hem gefixeerd met een paar tiewraps, had mijn toenmalige garage ook ooit eens gedaan met een vorige Volvo, die echt heel slecht liep, maar daarna nog prima een paar jaar heeft gerockt.
Ook bedacht ik me nog dat hij een tijdje geleden bij het afslaan terwijl ik met de klep open stilstond, een soort geklik hoorde op het moment van afslaan. Zijn dit misschien de injectoren? Komt iemand dat bekend voor?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als Anne weet hoe dat moet kan hij "even"rondrijden en kijken wat er dan gebeurt
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je het relais van de brandstof pomp (in de middenconsole achter de asbak) al nagezien?
Als je de versnellingspook een paar keer heen en weer haalt of enige tijd wacht, start ie dan wel weer? zoja, dan kan de selectie schakelaar die rechts tegen de versnellingsbak (onder de auto) zit vervuild zijn. De motor start dan ook niet.
Succes.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Even zoeken op de naam.
Hier staat de uitkomst:
www.volvo700vereniging.nl/node/12141