965 uit 1996 start niet meer... OPGELOST!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gisteren wilde ik met mij 960 op pad gaan, maar kwam er na een heel klein beetje rook uit de uitlaat niet veel leven in. Bij de start leek het wel alsof hij net wilde aanslaan maar hij gaf daarna de geest.
Nu draait de startmotor en alles gewoon rond als ik start, hij slaat echter niet aan. Hier op het forum heb ik gelezen hoe je de benzine druk checkt, maar daar lijkt het bij mij niet aan te liggen. Er komt immers benzine uit de rail als ik het fietsventiel eraf draai en indruk.
In een aantal berichten hier over soortgelijke problemen wordt er ook gepraat over bobine's en BDP sensoren.. Zou het bij mij daar aan kunnen liggen? En heeft iemand van jullie een idee hoe je kunt checken of de bobine nog wel goed werkt en waar deze zit?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!!!!
Groeten, Reinout
Volvo 965 - 1996 - 195.000KM - Örebro, Sverige!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Geen startonderbreker die roet in het eten gooit? chipje in sleutel? dan gaat de motor soms ook wel rond maar blijft ie ook stil.
Probeer het is met je reserve sleutel.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
De reserve sleutel helpt niet, dat heb ik zojuist even getest. Kan het dan alsnog de startonderbreker zijn? Ik weet wel dat ik voor het starten een stokje in een alarm ding moet steken. Als daar iets mee zou zijn, dan zou hij toch juist helemaal niet moeten starten?
En aangezien ik dus 6 bobine's heb, zal het daar wel niet aan liggen...Dan krijg je eerder wat ik ook al eens heb gehad, dat hij op 5 cilinders loopt (dat was toen een kabel probleem, niet bobine).....
Bedankt voor het meedenken!
Groeten, Reinout
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Dat kan, maar dat hangt van het soort en type startonderbreker af...onderbreekt deze alleen de startmotor, onderbreekt ie alleen de onsteking of de inspuiting, of onderbreekt ie beide, of onderbreekt ie alle drie(startmotor, onsteking en injectie)...??Reinout schreef : De reserve sleutel helpt niet, dat heb ik zojuist even getest. Kan het dan alsnog de startonderbreker zijn? Ik weet wel dat ik voor het starten een stokje in een alarm ding moet steken. Als daar iets mee zou zijn, dan zou hij toch juist helemaal niet moeten starten?
Als je het stokje er NIET insteekt, gaat de startmotor dan NIET rond?
<div class="content">Klopt, dan gaat ie gewoon op een cilinder minder lopen.Reinout schreef : En aangezien ik dus 6 bobine's heb, zal het daar wel niet aan liggen...Dan krijg je eerder wat ik ook al eens heb gehad, dat hij op 5 cilinders loopt (dat was toen een kabel probleem, niet bobine).....
Alle zekeringen zijn intact?
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zekeringen checken heb ik nog niet gedaan, maar zal dat zo even doen. Dan hoef ik enkel in de 'Fuses' box te kijken toch? Of moet ik nog achter de asbak ergens zijn...
Even een buitje voorbij laten gaan en ik ga zekeringen checken.
Groeten, Reinout
- V700 register
- Nieuw lid
-
En nou nog iets, wat stuurt de bobine's aan.. is dat de verdeelkap? Waar kan je die vinden en hoe kun je weten of die het goed doet???
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!!!
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Anders toch een (gedeeltelijke) storing in het alarm.
Ik zou eerst het ontstekingsrelais even uitwisselen of met een multimeter controleren of er bij contact aan 12V op de bobines staat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zojuist heb ik dat even geprobeerd (maar ben geen electronica expert). Heb het volgende gedaan:
Sleutel in 2e kontakt, dan bobinestekker losgehaald en multimeter op 20V gelijkstroom in de stekker gestoken: geeft een schommelende waarde van ongeveer - 0,004V....
Dan nu de hamvraag: doe ik iets niet goed, of is er daar iets niet goed mee???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iemand een idee hoe ik nu verder kan zoeken? En die BDP sensor, kan het niet daaraan liggen? Ik heb zitten zoeken achter mijn blok maar ik kan niet echt wat vinden wat er op lijkt....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het vermoeden is nu dat het alarm misschien de boel onderbreekt, maar hoe kan ik daar nou zeker van zijn....
Mijn alarm is van een bijzonder type (zei de garage ooit die in eerste instantie verkeerde sleutels voor mij had besteld). Op de ruit staat immobilizer en volvo guard. Mijn afstandbediening is rechthoekig met rechthoekige knoppen en voor het starten moet ik altijd een stokje in een gaatje doen, zodat het lampje boven het gat gaat branden.
Heeft er iemand op dit forum ervaringen mee hoe je een dergelijk systeem uitschakeld, zoniet verwijderd???
En is er een manier om de zekering nummer 7 direct van stroom te voorzien zonder al te veel soldeerwerk?