LMM Vervangen, geen foutmelding meer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 07:57 #1323066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrolijke noot
Dank je Jelmar voor de beschrijving.
1e vraag: waar zit de lambda sonde?2e vraag: wat is een bajonetdop?3e vraag........
Tja al die beginners hè ;)
Ik ga het lekker samen met Bas doen. Kijken/helpen leerrt bij mij vaak beter dan van een papiertje. Elkaar doorhebben is lastig als je elkaar nog niet kent. Maar wat niet is kan nog komen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 10:51 #1323076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ;)
Je lambasonde zit aan de onderkant bovenaan je downpipe vlak na de turbo.

Ik heb het niet over bajonetdop gehad. Ik schrijf 'banjo bout'. Een banjobout is een holle bout met gaatjes waar vloeistof doorheen kan.
Als ik iets schrijf moet je natuurlijk wel goed lezen he. ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 12:54 #1323082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hehe
Kun je gelijk mijn kennis en kunde zien ;)
je schreef: - olietoevoer banjo dop 17 losdraaien. Dus ik denk dat ik de olietoevoer met een banjo dop nr 17 moet losdraaien. Hoe snel is er een spraakverwarring? Ik ben blij dat ik hulp krijg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 15:15 #1323086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zucht.
Had moeten staan 'met dop 17'.
Dan zie ik als nog niks over bajonetten staan ;)

Heeel veel succes en plezier bij Bas, en neem voor die jongen een krat van zn favoriete bier mee, zal die aan toe zijn eind van de dag :)
(ik schat bas in als Grolsch drinker, maar kan er naas zitten natuurlijk ;) dit geheel offtopic)

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 17:27 #1323093 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Mooie beschrijving van Jelmar, er staat hier op het forum ook nog een topic van chilm met foto's over het vervangen van de turbo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2011 15:43 #1323228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interessant.

Jelmar86 schreef : (ik schat bas in als Grolsch drinker, maar kan er naas zitten natuurlijk ;) dit geheel offtopic)

Interessant, kom je daar bij?Bavaria, mits koud, Kronenbourg, maar slecht verkrijgbaar of anders Sambuca of Pastis 51....Een lekker beugel sla ik trouwens toch niet af hoor....
Maarre, ik heb mijn klepsteltool weer terug, dus dat kan gedaan worden. (plaatjes is wel een puntje van aandacht)Turbo zal wel goed komen, de beschijving lezend van Jelmar86, komt wel overeen met mijn twee wissels, qua volgorde en handelswijze.Ik ben er zelf dan wel weer voor, nieuwe ringen te monteren en een nieuw rubber van de olieretourleiding.Als de olieretour los van de turbo moet, ook een nieuwe pakking daar, just to be sure....
Komt wel goed...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2011 16:37 #1323231 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Combineren.

gj schreef : Mooie beschrijving van Jelmar, er staat hier op het forum ook nog een topic van chilm met foto's over het vervangen van de turbo.

Wellicht is het iets, om dat artikel te combineren met de beschrijving voor de turbo-revisie.Als een soort handboek...;-)Ik zal het er eens bij pakken, na mijn vakantie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2011 18:28 #1323237 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Linkjes
<a href="/node/28784" target="_blank">HIER</a> het poortwerk.En <a href="/node/30403" target="_blank">HIER</a> wat je eigenlijk nieuw moet bestellen.En <a href="/node/32048" target="_blank">HIER</a> dan de uiteindelijke montage.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2011 23:26 #1323265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Groot fan van aftappunt kvs onder turbo
Aan alle beschrijvingen heb ik op zich niets toe te voegen maar ik ben wel een groot fan van kvs aftappen onderaan bij de turbo. Dat is een lekker handzaam kraantje en je kunt er goed bij. Als daar geen kvs meer uitkomt kun je die turbo droog weghalen; meer kvs aftappen is niet nodig bij deze operatie, lijkt me.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC