LMM Vervangen, geen foutmelding meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je mag ook naar hier komen. Dan wordt de jouwe heet maar mijn turbo is dan lekker koel. Morgen wordt de vervanger in Gorinchem afgeleverd. Nog even kijken wanneer ik deze ga ophalen.
Wanneer ben je weer terug? Kan ik daar rekening mee houden. Van mij mag het ook overdag (niet op ma/di) Als ZZP'er kan ik wat met de tijd 'spelen'.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oh oooh, mijn excuses, blijkbaar is het enigzins anders bij jou . Ik heb een 740 uit 1988 én een 940 uit 1992 als voorbeeld. Daar is het zo makkelijk. Maar beiden zijn non turbo's en daar zit waarschijnlijk het verschil in.Henk vG schreef : Vandaag de LMM vervangen met het exemplaar van Rolf.
Helaas heren, het vervangen is meer dan 2 schroeven en/of 2 luchtslangen.
Ik de deksel van het filterhuis zitten 2 moeren waarmee de beugel van de LMM losgemaakt wordt. Als deze los is kan de beugel van de LMM zelf worden gehaald en de nieuwe worden gemonteerd. Maargoed. Om dit zelf te ontdekken en los te krijgen heeft me alleen een uurtje meer tijd gekost.
Wel goed dat het gelukt is en hopelijk blijft je storing weg !
Groeten Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met het terug in elkaar zetten ben ik wel weer een ander probleem tegen gekomen maar dat hou ik even in de gaten voordat ik er een topic van maak

Zondag heb ik een grote rit naar Leiderdorp dus ik hoop ook dat het goed gaat en de storing is opgelost.
Enige vreemde is dat sinds deze storing ook mijn turbodruk meter het niet meer doet. Aansluitingen zijn allemaal luchtdicht. Net nieuw en gene problemen mee gehad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat jij daar een uur over gedaan hebt wegens gebrek aan technisch inzicht hoef je natuurlijk niet op een ander af te reageren.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Alles wat gezegd is kan iedereen nalezen. Alleen de laatste opmerking over mijn gebrek aan technisch inzicht vind ik wat minder prettig overkomen. Helaas ben ik niet met een moersleutel in mijn hand geboren. Dus ja ik heb inderdaad veel te leren over techniek. Dat jij daar wat minderwaardig op neer kijk, kan ik niet mee zitten.
Ook wil ik niets afreageren. Ik probeer in mijn a-technische koeterwaals uit te leggen wat er gedaan moet worden om een LMM te vervangen zodat andere a-techneuten hier misschien iets aan hebben.
@GJ: Ik heb het grhoord. Top bedankt.
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Met vriendelijke groet, Ziko
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu nog tubo vervangen, kleppen leren stellen, temp sensor en drukmeter inbouwen.
Iederreen bedankt voor de hulp en Rolf voor de LMM.
- V700 register
- Nieuw lid
-

@henk; vat het allemaal niet te serieus op.
Turbo vervangen kan ik je zo vertellen.
(mitsu 13c)
- stekker lambasonde losklikken.
- drie moeren downpipe losmaken, over het algemeen sleutel dertien soms 12
- hele uitlaat aan de kant 'schuiven' van de turbo los.
- olietoevoer banjo dop 17 losdraaien
- slangklemmen van de intercoolerbuis losmaken (platte schroevendraaier, of slangklemschroevendraaier)
- slangklemmen van de turbo inlaat naar LMM losdraaien en slang wegnemen.
- luchtfilterdeksel incl. LMM kun je ook wegnemen (meer ruimte om te werken, maar niet noodzakelijk)
Je haalt de buis in zn geheel weg bij turbo los en bij de intercooler
- klem van de olielieding voor op het compressorhuis losmaken (dopje 10).
- olieleiding wegbuigen (en bij mij een nieuwe teflonleiding bestellen)
- koelwater aftappen (slangklem los van de onderste radiateur slang, even teiltje eronder natuurlijk!)
- de 2 slangklemmen van de waterslangen losdraaien (wederom platte schroevendraaier of slangklemschrievendraaier)
- vervolgens de 2 banjo bouten van de waterleidingen losdraaien met ringsleutel 17 (goedkijken welke waterleiding waar zit) en de waterleidingem verwijderen.
- de 4 moeren losdraaien van de turbo (normaal sleutel 13 heeeeel soms 12).
- dan kun je de turbo naar je toe en omhoog trekken met olieretour leiding en al.
Zo een betere omschrijving?

- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Met vriendelijke groet, Ziko